کد خبر : 1873044 | 09 اسفند 1401 ساعت 15:01 | 29.8K بازدید | 5 دیدگاه

از فیفا ناامید شدم

انتقادات تند دالیچ از جوایز بهترین‌های سال فیفا

زلاتکو دالیچ به تندی از فیفا انتقاد کرد و گفت که به تیم ملی کرواسی در جوایز بهترین‌های سال احترام گذاشته نشد.

انتقادات تند دالیچ از جوایز بهترین‌های سال فیفا

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته مراسم بِست فیفا در پاریس برگزار شد و در آن لیونل مسی عنوان بهترین بازیکن سال را کسب کرد. اکثر جوایز نیز به آرژانتینی‌ها رسید که در جام جهانی 2022 عنوان قهرمانی را کسب کردند. برای مثال لیونل اسکالونی و دیبو مارتینز بهترین مربی و بهترین گلر سال شدند. در تیم منتخب سال نیز تنها لوکا مودریچ از کرواسی حاضر بود.

1806860

زلاتکو دالیچ، مربی کرواسی، در انتقاد از فیفا گفت: «از فیفا ناامید شدم چون به تیم ملی کرواسی در جوایز بهترین‌های سال احترام گذاشته نشد. کرواسی تنها تیمی است که به جمع چهار تیم پایانی جام جهانی 2022 و نیز لیگ ملت‌های 2022 رسیده و همراه با فرانسه توانسته در دو جام جهانی اخیر مدال بگیرد. ما توانستیم با حذف کردن برزیل، بهترین تیم دنیا، به نیمه نهایی برسیم و مدال برنز را کسب کنیم. در یک سال گذشته توانسته‌ایم در زمین فرانسه و دانمارک پیروز شویم. پس از یورو 2020 در 23 بازی فقط دو بار شکست خورده‌ایم، اما فیفا هیچکدام این‌ها را لحاظ نکرد.»

دالیچ ادامه داد: «لوکا مودریچ مستحق حضور در تیم منتخب سال بود ولی واقعا هیچ بازیکن دیگر کرواسی این شایستگی را نداشت تا در تیم منتخب قرار بگیرد؟ مثلا جایی برای کوواچیچ یا گواردیول نبود؟ گواردیول در تیم منتخب بوندسلیگا و جام جهانی بود ولی در تیم منتخب سال فیفا نیست. یا لیواکوویچ نباید در میان نامزدهای نهایی بهترین گلر سال قرار می گرفت؟»

دیدگاه‌ها