کد خبر : 1873185 | 10 اسفند 1401 ساعت 08:09 | 5.2K بازدید | 1 دیدگاه

رستمیان: ملی‌پوشان به مسابقات اعزام نشوند، به هیچ چیز نمی‌رسیم

صدای پدر بانوی المپیکی درآمد

پدر بانوی المپیکی گفت: اگر هزار بار هم اردو برگزار شود و تمرین صورت بگیرد، اما مسابقه‌ای در میان نباشد به هیچ چیز نخواهیم رسید.

صدای پدر بانوی المپیکی درآمد

به گزارش "ورزش سه" محمد علی رستمیان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در خصوص شرایط هانیه رستمیان که به عنوان اولین ورزشکار سهمیه المپیک پاریس را کسب کرده است اظهار داشت: هانیه از سن ۱۲ سالگی تیراندازی را آغاز کرد و با توجه به اینکه در شهر بندرعباس ساکن بودیم. شرایط کاملاً فراهم بود و با علاقه‌ای که هانیه خودش به تیراندازی داشت توانست طی یک سال پیشرفت بسیار خوبی را داشته باشد و پس از یک سال توسط مربی خارجی بهنام شوا استعداد یابی شود. از سن ۱۲ سالگی می‌توانم بگویم حدود ۱۳ سال است که در تیم‌های ملی حضور دارد و مسابقات کشوری آسیایی و جهانی را هم تجربه کرده است. هانیه به قدری با استعداد بوده است که برای دومین سال پیاپی توانست در سهمیه حضور در بازی‌های المپیک را کسب کند. امیدوارم المپیک پاریس برای او مدال هم به همراه داشته باشد تا بتواند تلاش‌هایش را تکمیل کند.

وی در خصوص نقش خانواده‌ها در پرورش ورزشکاران قهرمان گفت: من یک بار هم در گذشته این مسئله را بیان کرده‌ام که اگر خانواده حامی ورزشکار نباشد یک جای کار لنگ خواهد زد. چرا که قهرمانان همیشه از نوجوانی استارت می زنند و به همین دلیل است که خانواده‌ها باید همیشه در کنار آنها باشند. وقتی بزرگتر که شوند از این حمایت‌ها کاسته می‌شود اما همچنان باید ادامه دار باشد.

* من و مادر هانیه هیچگاه او را تنها نخواهیم گذاشت

پدر بانوی المپیکی ادامه داد: مدت زمانی که ما به بندرعباس رفتیم، شرایط کاری برای خودم بسیار مناسب بود اما وقتی هانیه به تیم ملی راه پیدا کرد همه چیز را کنار گذاشتم و تنها موفقیت هانیه بود که به نظر من و مادرش بود. حتی زمانی که هانیه هنوز رانندگی بلد نبود و گواهینامه نداشت مادرش حکم سرویس را برای او داشت و او را به اردوهای تیم ملی می‌برد و برمی‌گرداند. من و مادر هانیه هیچ گاه او را تنها نخواهیم گذاشت و تا جایی که بتوانیم از او حمایت خواهیم کرد.

* پرچمداری هانیه در المپیک توکیو خیلی با ارزش بود

وی در پاسخ به این سوال که چقدر پیگیر مسابقات هانیه هستند و چه خاطرات تلخ و شیرین را دارند عنوان کرد: من همیشه به صورت آنلاین رقابت‌های هانیه را دنبال می‌کنم و بعد از مسابقات حتی اگر بتوانم با او تماس تصویری برقرار می‌کنم تا با او صحبت کنم. یکی از تلخ ترین خاطره هایی که می توانم به آن اشاره کنم این است که هانیه در رقابت های جهانی که سهمیه المپیک توکیو قرار بود توزیع شود شرکت کرد و در یک رقابت نفس گیر با حریف چینی صدم امتیاز کم آورد و نتوانست جواز حضور در المپیک توکیو را کسب کند. بعد از آنکه او را به عنوان پرچمدار کاروان ایران انتخاب کردند برای ما بسیار با ارزش بود، چرا که او به همراه صمد نیکخواه بهرامی ملی پوش بسکتبال کشورمان باید پرچم داری می کرد. هرچند نتوانست با سهمیه راهی این رقابت‌ها شود اما حضور او در این رویداد بزرگ بسیار با ارزش و خوش یمن بود.

پدر هانیه رستمیان در ادامه گفت: شیرین ترین لحظه من و مادر هانیه هم زمانی بود که هانیه سهمیه المپیک پاریس را کسب کرد این مسابقه هم مانند مسابقه کسب سهمیه المپیک توکیو بسیار حساس بود چرا که تا آخرین لحظه ما فکر می‌کردیم که او سهمیه را کسب نکرده است اما بعد از پایان مسابقه که فهمیدیم المپیکی شده است در پوست خودمان نمی‌گنجیدیم. هانیه ورزشکار با پشتکاری است چراکه حتی زمانی که در مسابقات کشوری شکست میخورد میگفت من باید به راهم ادامه دهم و همین پشتکارها و سماجت‌ها باعث شد که امروز او سهمیه المپیک پاریس را در دست داشته باشد.

* رقبای هانیه مدام در رقابت‌های بین‌المللی هستند

رستمیان در پاسخ به این سوال که ملی پوشان حدود 7 ماه است که از رقابت‌های بین المللی دور هستند این موضوع می تواند در ادامه به آن ها ضربه بدی بزند اظهار کرد: بله قطعاً همین طور است هانیه یک رقیب صربستانی دارد که تمام مسابقات داخل اروپا و خارج از اروپا که به صورت بین المللی برگزار می شود را شرکت می‌کند. حضور او در فینال های متعدد باعث می‌شود تا در رقابت‌های حساسی مانند المپیک نتیجه بسیار خوبی را بگیرد. رقابت در بخش گروهی چیز پیچیده‌ای نیست با توجه به رکوردی که هانیه دارد به راحتی می تواند به فینال برسد، مهمترین امر این است که هانیه بتواند فینال های مختلف را تجربه کند.

* شرکت نکردن ملی‌پوشان در رقابت‌های بین‌المللی به ضرر آنها است

پدر بانوی المپیکی در واکنش به اعزام نشدن ملی پوشان به رقابت‌های بین المللی گفت: من از مسئولان ورزش کشور به خصوص فدراسیون تیراندازی خواهش می‌کنم که شرایط را برای اعزام ملی‌پوشان به مسابقات بین المللی و مختلف را فراهم کند. در این چند سال با موضوعاتی که هانیه با آن روبرو بوده است بیگانه نیستیم. شرکت نکردن هانیه در مسابقات بین المللی باعث می شود که رنکینگ پایین بیاید و این موضوع برای او جالب نیست.

وی تصریح کرد: شما نگاه کنید به جز ورزشکارانی که در مسابقات جهانی می‌توانند سهمیه حضور در بازی‌های المپیک را کسب کنند. تعدادی از ورزشکاران هم می‌توانند از طریق کسب رنگینگ بهتر جواز حضور در بازی‌های المپیک را کسب کنند اما عدم اعزام‌ها و پایین آمدن رنگینگ ورزشکاران به ضرر آنها است.

* اگر هزار اردو برگزار شود، اما اعزامی در کار نباشد بی‌فایده است

پدر بانوی المپیکی در خصوص لزوم شرکت هانیه در مسابقات بین المللی عنوان داشت: هانیه سهمیه المپیک را کسب کرده است اما او باید تا زمان مسابقات المپیک در رقابت های مختلف حضور پیدا کند. در کشور خودمان هم مشکلات زیادی در بحث تیراندازی داریم که یکی از قدیمی ترین بحث های آن کمبود فشنگ است و در کنار کمبود فشنگ مشکلات دیگری وجود دارد که با حضور در مسابقات بین المللی می تواند آنها را رفع کرد. اگر هزار بار هم اردو برگزار شود و تمرین صورت بگیرد اما مسابقه‌ای در میان نباشد به هیچ چیز نخواهیم رسید. ما انتظار داریم که مسئولان فدراسیون تیراندازی بیشتر از هرکسی به این موضوعات توجه کنند.

* چرا نباید تیراندازی همانند رشته‌های دیگر از تلویزیون پخش شود؟

رستمیان در ادامه در خصوص پخش نشدن رقابت های تیراندازی هم گفت: من یک موضوعی را می خواهم بگویم که واقعاً برای ما درد است. ما یک شبکه اختصاصی به نام شبکه ورزش داریم چرا تیراندازی همانند رشته های دیگر پخش داشته باشد؟ نمی‌گویم رشته‌های دیگر را پخش نکنند و فقط تیراندازی باشد بلکه در کنار تمام رشته های ورزشی می توانند پخش تیراندازی را هم داشته باشند. شما نگاه کنید چند دوره لیگ برگزار شده است یکبار نشده فینال هانیه رستمیان از تلویزیون پخش شود. من نمی‌دانم این درد را به چه کسی باید بگوییم پخش مسابقات تیراندازی قطعاً هم برای ورزشکاران انگیزه می آورد و هم اسپانسرها را به سمت این رشته ورزشی سرازیر می کند.

وی در در پایان افزود: اسپانسری که می‌خواهد حامی مالی شود به چه امیدی باید این کار را انجام دهد وقتی پخش از تلویزیون وجود نداشته باشد. موضوع دیگری که باید آن را بگویم این است که شنیدم می‌گویند اگر بخواهیم مسابقات تیراندازی را پخش کنیم فدراسیون باید به تلویزیون حق پخش بدهد چه اشکالی دارد یک سوم پولی که در اختیار فوتبال قرار می‌گیرد را در اختیار تیراندازی دهند تا ورزشکاران این رشته هم در تلویزیون دیده شوند؟ من خودم عاشق فوتبال هستم فوتبال را دوست دارم اما اگر این کار را بکنند تغییر تحول خوبی در تیراندازی به وجود می آید.

دیدگاه‌ها