کد خبر : 1873222 | 10 اسفند 1401 ساعت 11:39 | 4.1K بازدید | 2 دیدگاه

مصدومیت، رکورد ۱۸ ساله نادال را به خطر انداخت

رافائل نادال ممکن است برای اولین‌بار از سال ۲۰۰۵ حضور در بین ۱۰ تنیسور اول جهان را از دست دهد.

مصدومیت، رکورد ۱۸ ساله نادال را به خطر انداخت

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از استار، رافائل نادال، تنیسور اسپانیایی به دلیل مصدومیت از مسابقات مسترز ایندین ولز که هفته آینده برگزار می‌شود، انصراف داد. به همین دلیل، نادال برای اولین‌بار از آوریل ۲۰۰۵، خطر خروج از بین ۱۰ نفر اول رده‌بندی دنیای تنیس را حس خواهد کرد.

نادال در جریان بازی با مکنزی مک دونالد آمریکایی در دور دوم مسابقات آزاد استرالیا مصدوم شد. تشخیص داده شد که او از ناحیه پا دچار آسیب دیدگی عضلانی شده است که به دلیل آن تنیسور ۳۶ ساله اسپانیایی باید ۶ تا ۸ هفته را از دست بدهد.

او تاکنون مسابقات تنیس دوحه و دوبی و هم‌چنین دیدار دوستانه با هموطنش کارلوس آلکاراز که قرار بود این هفته در لاس وگاس برگزار شود را از دست داده است. نادال اکنون در رتبه هشتم جدول رده‌بندی برترین تنیسورهای جهان قرار دارد و به احتمال زیاد پس از ایندین ولز از بین ۱۰ تنیسور برتر خارج خواهد شد.

او تقریباً ۱۸ سال (از آوریل ۲۰۰۵) در بین ۱۰ نفر برتر دنیای تنیس بوده است که یک رکورد محسوب می‌شود.

1792709

نادال در رابطه با شرکت نکردن در این رقابت‌ها گفت: ناراحتم که نمی‌توانم در ایندیان ولز یا میامی شرکت کنم. دلم برای همه طرفداران آمریکایی‌ام تنگ خواهد شد اما امیدوارم در اواخر امسال در تعطیلات تابستانی آن‌ها را ببینم. من خوب استراحت کردم ولی تمرینات بدنسازی و فیزیوتراپی را طبق دستور پزشکان آغاز کردم و نیاز به زمان بیش‌تری دارم. در حال آماده شدن برای بازگشت در شرایط بهتر هستم.

او ۲۲ قهرمانی در گرند اسلم را در کارنامه خود دارد و همراه نواک جوکوویچ صربستانی رکورددار است. در مجموع، نادال ۹۲ عنوان قهرمانی در تنیس دارد ولی این رکورد متعلق به روجر فدرر سوئیسی است که ۱۰۳ عنوان قهرمانی دارد. این اسپانیایی هم‌چنین قهرمان المپیک در بخش یک نفره (۲۰۰۸) و دو نفره (۲۰۱۶) شده است.

درباره مسابقات ایندین ولز و میامی
مسابقات ایندیان ولز در زمین سخت برگزار می‌شود و در رده "مسترها" محسوب می‌شود. فقط مسابقات گرند اسلم و مسابقات نهایی ATP معتبرتر از این رویداد هستند. جایزه برای نفرات برتر این رقابت‌ها بیش از ۸.۸ میلیون دلار خواهد بود. نادال سه بار در این مسابقات قهرمان شد (۲۰۰۷، ۲۰۰۹، ۲۰۱۳) ولی رکورددار قهرمانی در این رقابت ها فدرر است که پنج عنوان قهرمانی در سال‌های (۲۰۰۴، ۲۰۰۵، ۲۰۰۶، ۲۰۱۲، ۲۰۱۷) دارد.

1759266

مسابقات میامی نیز در زمین سخت برگزار می‌شود و جوایز آن‌ها نیز بیش از ۸.۸ میلیون دلار خواهد بود. مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها کارلوس آلکاراز اسپانیایی است.  

دیدگاه‌ها