کد خبر : 1873340 | 10 اسفند 1401 ساعت 21:43 | 27.2K بازدید | 8 دیدگاه

گلزن ایران از کوت‌عبدالله اهواز تا فرغانه ازبکستان

شاگردان عبدالصمد مرفاوی با گلزنی محمدامین حزباوی مقابل جوانان قطر به پیروزی رسیدند و گام نخست را برای صعود به جام جهانی جوانان محکم برداشتند.

گلزن ایران از کوت‌عبدالله اهواز تا فرغانه ازبکستان

به گزارش "ورزش سه" یکی از بارزترین پدیده‌های جوان این فصل فوتبال ایران محمدامین حزباوی، مدافع جوان و خوش‌استیل اهوازی است؛ بازیکنی که ابتدا در ترکیب فولاد خوزستان در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا خوش درخشید و امشب هم تک گل پیروزی‌بخش جوانان ایران مقابل قطر را در ورزشگاه استقلال شهر فرغانه ازبکستان به ثمر رساند.

این بازیکن 19 ساله فرزند محسن حزباوی بازیکن خوب سال‌های دور فوتبال خوزستان است که فوتبالش را از زمین‌های خاکی منطقه کوت‌عبدالله اهواز زیر نظر سعید باوی مربی فوتبال پایه این منطقه فوتبال‌خیز شروع کرد و پس از آن توسط حمود حزبازاده برای عضویت در تیم 12 ساله‌های فولاد خوزستان انتخاب شد.

حزباوی هفت سال در تمام رده‌های سنی برای باشگاه فولاد توپ زد و پس از اینکه در سن 17 سالگی با پیراهن تیم بزرگسالان فولادنوین اهواز خوش درخشید، به تیم اول فولاد خوزستان فرا خوانده شد و این فصل با تشخیص جواد نکونام به ترکیب اصلی رسید. ضربه سر دیدنی وی که تیر افقی دروازه الهلال عربستان را لرزاند، می‌توانست یک صعود تاریخی برای تیم پرطرفدار خطه‌ی جنوب به همراه داشته باشد، اما شانس با قهرمان آسیا یار بود و الهلال از شکست برابر فولاد گریخت.

1807379

مدافع میانی فولادی‌ها پس از پایان بازی برابر الهلال بلافاصله عازم کشور ازبکستان شد و امشب در ترکیب تیم ملی جوانان یک بازی خوب همراه با گل سه امتیازی را به نمایش گذاشت تا شاگردان عبدالصمد مرفاوی را برای صعود به جام جهانی جوانان امیدوارتر کند.

فوتبال خوزستان همیشه منبع استعدادهای ناب فوتبال بوده و شاید حضور علیرضا منصوریان، مربی‌ای که به استفاده از بازیکنان جوان شهرت دارد، فرصت خوبی باشد تا فولاد خوزستان به عادت سابقش، یعنی رو کردن پدیده‌های جوان در فوتبال ایران، برگردد. پدیده‌هایی نظیر محمدامین حزباوی و علیرضا باویه با آن استایل خاص فوتبال ناب خوزستانی که می‌توانند در آینده‌ای نزدیک پشتوانه‌ی تیم ملی ایران هم باشند.

دیدگاه‌ها