کد خبر : 1873413 | 11 اسفند 1401 ساعت 12:14 | 43.4K بازدید | 26 دیدگاه

درخشش ستاره‌های آکادمی کیا

تمجید میزبان از ایران، چه ستاره‌های خوبی!

نمایش خوب بچه های ایران در بازی نخست در برابر قطر موجب زوم جالب توجه رسانه های ازبک روی شاگردان صمد مرفاوی شده است.

تمجید میزبان از ایران، چه ستاره‌های خوبی!

به گزارش "ورزش سه"، در بازی نخست تیم جوانان ایران در جام ملت‌های آسیا نکته مشهود میدان داری تیم ایران بود. اینکه تاکتیکش گردش توپ و ایجاد موقعیت روی بازی ترکیبی یا بهتر است بگوییم بازی تیمی بود تا جایی که در پایان بازی موجب شد، میزان تصاحب توپ ایران بیشتر از قطری ها ثبت شود. در حالی که به خوبی می دانیم، چند سالی است بازی تیم‌های ایرانی به خصوص تیم‌های ملی از این شیوه به دفاع و ضد حمله تغییر پیدا کرده بود.

1807504

در میانه میدان و هم چنین خط حمله نمایش امیر اسلام طلب، عرفان قربانی و فرهاد زاوشی مورد اشاره رسانه‌های ازبک بود. سه بازیکنی که فوتبال خود را به صورت جدی از آکادمی کیا شروع کردند  و ازاین جمع فرهاد زاوشی به تیم هوادار پیوسته و حتی برای این تیم در لیگ برتر گل هم زده است. نکته جالب توجه در بازی این بازیکنان دریبل هایی بود که می زدند و البته هر گاه لازم بود، صمد مرفاوی از کنار خط به آنها توصیه می کرد، توپ را به گردش در بیاورند و از حرکات انفرادی بپرهیزند. ایران به واسطه نمایش خوب به خصوص مردان میانی اش صاحب موقعیت های خوبی در بازی با قطر شد تا جایی که می توانست، بازی را با بیش از یک گل به سود خود به پایان برساند. با این حال گل محمد امین حزباوی برای پیروزی و کسب سه امتیاز در بازی نخست کافی بود.

1807505

بر خلاف سم پاشی‌هایی که در برهه ای به وجود آمد، نمایش تیم جوانان ایران در بازی با قطر نشان داد که صمد مرفاوی تیم خوبی را گرد هم آورده است. البته که استعداد یابی میرشاد ماجدی برای تیم جوانان هم به ساخت این تیم خوب کمک کرده است. صعود تیم جوانان به جام جهانی با این نفرات بدون شک تیم ملی را صاحب یک پشتوانه خوب خواهد کرد. البته نه فقط در خط میانی و حمله بلکه در همه خطوط بازیکنان خوبی را در ترکیب تیم ملی دیدیم. از خط دروازه که ادیب زارعی بازی می‌کند و دروازه بان تیم شاهین بوشهر است. یا در خط دفاع که محمد امین حزباوی بازیکن فولاد بازی می‌کند. این تیم دریایی از بازیکنان خوب و با کیفیت است. یک تیم آینده دار که صعود به جام جهانی کمترین شایستگی اش است.

1807506

باید یادی هم کنیم از آکادمی کیا. آکادمی که می رود استعدادهای خود را به فوتبال ایران معرفی کند. چه خوب که این آکادمی را نه فقط کیا و تیم فولاد بلکه همه باشگاه های لیگ برتری داشته باشند. و امید که در ترکیب بعدی تیم های ملی پایه ستاره های همه تیم های لیگ برتری را ببینیم. به خصوص استقلال و پرسپولیس.

دیدگاه‌ها