کد خبر : 1873424 | 11 اسفند 1401 ساعت 12:59 | 15.8K بازدید | 12 دیدگاه

تنها راه پیروزی ژاوی در برنابئو: خط دفاع آهنین!

ژاوی، سرمربی بارسلونا، در غیاب ستاره‌های تیمش در خط میانی و خط حمله باید به مدافعانش تکیه کند.

تنها راه پیروزی ژاوی در برنابئو: خط دفاع آهنین!

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا امشب در حالی به مصاف رئال مادرید خواهد رفت که خط حمله و خط میانی دیدار فینال سوپرجام را که با پیروزی برابر رئال به پایان رسید در اختیار ندارد. 
بارسا موفق شد در آن دیدار که 15 ژانویه برگزار شد با نتیجه 1-3 برابر رئال در ریاض به پیروزی برسد و جام قهرمانی را بالای سر ببرد. 
دو گل از سه گل آن دیدار توسط پدری و روبرت لواندوفسکی به ثمر رسید که امشب به دلیل مصدومیت قادر به حضور در میدان نیستند. عثمان دمبله دیگر غایب بارساست و آنسو فاتی هم به تازگی از بند مصدومیت رها شده است. 
تمامی این موارد نشان می‌دهد که ژاوی چاره‌ای جز این ندارد که روی خط دفاعی تیمش تکیه کند، چرا که این تنها بخش از ترکیب اصلی 11 نفره او است که بدون تغییر پابرجا مانده است. 
درخشش صدرنشین فعلی لالیگا در این فصل جز با کمک خط دفاعی این تیم امکان‌پذیر نبود. مارک آندره تراشتگن در راس این خط دفاعی قرار دارد و کمترین گل خورده را به نام خودش ثبت کرده است. دروازه او در 23 بازی تنها هشت بار باز شده است. 
از زمانی که ژاوی شروع به استفاده از ژول کنده، رونالد آرائوخو، آندریاس کریتنسن و بالده در کنار هم کرده، بارسا به شکل قابل توجهی پیشرفت کرده است. 

1807524

آنها در طول این مدت به مهره‌های اصلی ترکیب این مربی کاتالان تبدیل شده و نشان داده‌اند که ارزش هزینه‌ای که برای جذب آنها و خصوصا برای انتقال کنده به نوکمپ پرداخت شده را دارند. 
دفاع آهنین ژاوی بهترین سلاح او در دیدارهای حساس و بزرگ است. آنها تا پیش از سال 2023 چندان آشنایی با هم نداشتنند. اما حالا در کمتر از دو ماه شش بار کنار هم قرار گرفته‌اند و اولین شکستی که تجربه کردند در بازی هفته گذشته برابر منچستریونایتد بود. 
آنها پیش از این موفق شده بودند اتلتیکو مادرید را در متروپولیتانو (0-1)، رئال مادرید را در ریاض (1-3)، رئال سوسیداد را در نوکمپ (0-1)، بتیس را در ویامارین (0-1) و ویارئال را در لاسرامیکا (0-1) شکست دهند. 
تنها بازیکنانی که توانستند برای این تیم دردسرساز شوند، مارکوس رشفورد به همراه آنتونی و گارناچو و تا حدی برونو فرناندز بودند که در نهایت موفق به حذف بارسا از کوپا دل ری شدند. 

1807507

با این حال، ژاوی احتمالا در دیدار برابر رئال تغییراتی را در ترکیب تیمش ایجاد خواهد کرد و راهکار خاصی را برای مقابله با سرعت وینیسیوس در سمت راست در نظر می‌گیرد. شناخت خوب کنده از کریم بنزما هم می‌تواند به او برای مهار این بازیکن کمک کند. 
آخرین حضور بارسا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو با شکست 1-3 آنها در اکتبر سال گذشته همراه شد. سرجی روبرتو، کنده، اریک گارسیا و بالده در آن بازی در خط دفاعی بارسا حضور داشتند اما ژاوی این بار با بازیکنان متفاوتی به میدان خواهد رفت. 

دیدگاه‌ها