کد خبر : 1873442 | 11 اسفند 1401 ساعت 15:15 | 26.7K بازدید | 25 دیدگاه

مورد جالب ستاره جوان فرانسوی

فقط یک مانع در راه شش‌گانه تاریخی کاماوینگا

ادواردو کاماوینگا در دومین فصل حضورش در رئال و در 20 سالگی، فاتح پنج جام ارزشمند داخلی و بین‌المللی شده و برای تکمیل شش‌گانه خود، فقط کوپا دل ری را کم دارد.

فقط یک مانع در راه شش‌گانه تاریخی کاماوینگا

به گزارش "ورزش سه"، ادواردو کاماوینگا با امضای قرارداد حرفه‌ای زمانی که 16 سال و چهار ماه و 27 روز سن داشت، جوان‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه رن فرانسه شد. او اولین بازیکن متولد سال 2002 است که در پنج لیگ معتبر اروپا توانسته به میدان برود. کاماوینگا در 17 سالگی هم برای اولین بار پیراهن تیم ملی فرانسه را به تن کرد و اخیرا در جام جهانی با فرانسه نایب قهرمان جهان شد.

1801288

رئال در تابستان 2021، برای جذب کاماوینگا 30 میلیون یورو پرداخت کرد و او در اولین فصل حضورش در رئال توانست فاتح لالیگا، لیگ قهرمانان و سوپرجام اسپانیا شود. کاماوینگا در تابستان امسال با رئال فاتح سوپرجام اروپا شد و چند هفته پیش نیز قهرمانی جام باشگاه‌های جهان را جشن گرفت تا به جوان‌ترین بازیکن تاریخ رئال بدل شود که توانسته در دومین فصل حضورش و در 20 سالگی، به پنج جام ارزشمند داخلی و بین‌المللی دست یابد.

1713132

او با قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان توانست از رکورد رافائل واران عبور کند. واران تا 20 سالگی توانسته بود با رئال قهرمان لالیگا، سوپرجام اسپانیا، کوپا دل ری و جام باشگاه‌های جهان شود، ولی در 21 سالگی قهرمانی سوپرجام اروپا و لیگ قهرمانان را تجربه کرد. اگر کاماوینگا بتواند با رئال مادرید فاتح کوپا دل ری شود، به یک شش‌گانه تاریخی در 20 سالگی دست خواهد یافت و از این حیث رکوردی منحصر به فرد ثبت خواهد کرد. ستاره جوان در یکی-دو ماه اخیر بیشتر از همیشه برای رئال بازی کرده و با جلب اعتماد کارلو آنچلوتی، تبدیل به بازیکن ثابت رئال نیز شده است.

دیدگاه‌ها