کد خبر : 1873563 | 12 اسفند 1401 ساعت 11:34 | 28.6K بازدید | 60 دیدگاه

برنامه دفاعی دقیق بارسا: آرائوخو، وینی را محو کرد

بارسلونا شب گذشته با ارائه یک بازی هوشمندانه توانست جلوی بازی هجومی رئال مادرید را در سانتیاگو برنابئو بگیرد.

برنامه دفاعی دقیق بارسا: آرائوخو، وینی را محو کرد

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا شب گذشته نمایش قابل قبولی ارائه کرد و توانست مانع از ایجاد موقعیت خوب برای گلزنی رئال مادرید و در خشش بازیکنان این تیم در خط حمله شود. 
رونالد آرائوخو به خوبی توانست جلوی وینیسیوس جونیور ایستادگی کند و اجازه انجام بازی همیشگی را به این ستاره برزیلی ندهد و همین موضوع باعث شد که او بیشتر از فوتبال مشغول اعتراض به داوری باشد. 
رئال مالکیت توپ را در اختیار داشت، اما نتوانست به پیروزی برسد. آن‌ها 64 درصد از مالکیت توپ را در این بازی به خودشان اختصاص دادند، اما نتوانستند حتی یک شوت در چارچوب بزنند. 
بارسا توپ و میدان را در اختیار نداشت، اما روی یک ضدحمله و با بازگشت شانسی توپ به گل رسید و در طول بازی تا به صدا درآمدن سوت پایان موفق شد به خوبی از همین تک گل دفاع کند. 
شاید بتوان گفت که تصویر نمادین این بازی ایستادگی آرائوخو برابر وینیسیوس بود. این بازیکن اروگوئه‌‎ای یکی از بهترین بازیکنان خط دفاعی بارسا بود و توانست کل جریان بازی را به سود تیمش تغییر دهد، درخشش او باعث شد که حالا بارسا به عنوان مدعی اصلی صعود به دیدار فینال در دیدار برگشت به میدان برود. 

1807807

بدون شک کمتر دیداری را می‌توان به یاد آورد که بارسلونا در آن تا حدی توپ و میدان را در اختیار نداشته باشد، اما نباید فراموش کرد که آن‌ها کاملا می‌دانستند که باید چطور در برنابئو بازی کنند. آن‌ها بازی تداقعی تیم‌شان را به خوبی کنترل کردند و نیازی به تصاحب توپ صرف نداشتند.
اما رئال با این که در دقایق بسیاری توانست مالک توپ و میدان باشد اما هیچ خطری ایجاد نکرد. آن‌ها حتی یک شوت در چارچوب در ورزشگاه خودشان نزدند و این نشان می‌دهد که بارسا شاید توپ را از دست داده باشد اما اجازه ضربه زدن را به حریف نداد. 
رئال 13 شوت زد که هیچکدام در چارچوب دروازه مارک آندره تراشتگن نبود. بارسا چهار شوت زد که دو شوت در چارچوب بود و یک گل به نام آن‌ها به ثبت رسید. شاگردان کارلو آنچلوتی حتی در زمینه ارسال پاس هم از بارسا پیشی گرفتند و 679 پاس در برابر 379 پاس بارسا ارسال کردند. 
رافینیا در حالی نقش حامی را برای خط میانی بازی کرد که فرانک کسیه جلو کشیده، فرانکی دی‌یونگ، سرخیو بوسکتس و گاوی بهترین سلاح دفاعی بارسا بودند. آن‌ها به خوبی توانستند زیر فشار هواداران رئال دوام بیاورند و با پیروزی به خانه برگردند. 
منبع: موندو دیپورتیوو

دیدگاه‌ها