کد خبر : 1873694 | 13 اسفند 1401 ساعت 05:30 | 13.6K بازدید | 2 دیدگاه

یک بازی نفسگیر خواهیم دید

جنگ ریاض و ابوظبی در پوشش سیتی - نیوکاسل!

منچسترسیتی و نیوکاسل بعد از دو نتیجه متفاوت در دو جام امروز عصر در لیگ برتر به مصاف هم می‌روند.

جنگ ریاض و ابوظبی در پوشش سیتی - نیوکاسل!

به گزارش ورزش سه، کلاغ‌ها در فینال جام اتحادیه برابر منچستریونایتد شکست خوردند اما سیتیزن‌ها برد آسانی در مرحله یک‌هشتم‌نهایی جام حذفی مقابل بریستول سیتی به دست آوردند. تیم پپ گواردیولا با دو گل فیل فودن و یکی از کوین دبروین در پنجمین بازی متوالی خارج از خانه بدون شکست باقی ماند و در مرحله بعد باید با برنلی ونسان کمپانی روبه‌رو شود. مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر اما با آرسنال صدرنشین پنج امتیاز فاصله دارد ضمن اینکه تیم روی فرم یونایتد با شش امتیاز و یک بازی کمتر در تعقیبشان است. سیتی بعد از مدت‌ها به اتحاد برمی‌گردد و چهار تا از پنج بازی بعدی‌اش از جمله بازی امروز در نیمه آبی شهر منچستر برگزار می‌شود. آبی آسمانی‌پوشان 13 برد متوالی خانگی مقابل نیوکاسل به دست آورده‌اند و تنها اورتون با 14 برد پیاپی مقابل فولام آمار بهتری از رویارویی دو حریف دارد.

سیتی در این فصل 31 امتیاز از 36 امتیاز ممکن بازی‌های خانگی را گرفته و بهترین آمار را دارد، باخت 2 بر یک مقابل برنتفورد و تساوی یک بر یک برابر اورتون تنها موارد استثنا هستند ضمن اینکه سیتی با 41 گل خانگی در چهار رده لیگ انگلیس رکورددار است.

سیتی نباید مشکلی برای گلزنی به نیوکاسل داشته باشد چون در 28 بازی آخرش در لیگ به این تیم گل زده اما از طرف دیگر در 16 تقابل آخر دو تیم تنها سه کلین‌شیت برای سیتی ثبت شده که اگر بخواهند فاصله با آرسنال را از بین ببرند، باید از نظر دفاعی پیشرفت کنند.

هواداران نیوکاسل فصل خوبی را پشت سر می‌گذارند و حمایت فوق‌العاده‌ای از تیم خود در فینال جام اتحادیه کردند اما گل‌های کاسمیرو و مارکوس رشفورد برای نخستین قهرمانی شیاطین سرخ در این فصل کافی بود. ادی هاو اما بعد از این باخت گفت این شکست تلخ روی تلاش تیم برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان اثر نمی‌گذارد. نیوکاسل در هفت بازی آخر خود در لیگ تنها یک برد داشته و برای همین از جمع چهار تیم اول بیرون افتاده. حالا باید در دیداری به چهار بازی بدون برد پایان دهند که به گفته هاو سخت‌ترین بازی سال است. بعد از دوران بابی رابسون و آلن شیرر، نیوکاسل در نیمه آبی شهر منچستر برنده نبوده که دومی تنها گل برد سپتامبر 2001 در مین رود را زد در دیداری که آلف اینگه هارلند، پدر ارلینگ برای سیتی بازی کرد. نیوکاسل در هشت بازی خارج از خانه آخرش در لیگ نباخته و در این فصل در سنت جیمز پارک بازی دو تیم با تساوی هیجان‌انگیز 3 بر 3 خاتمه یافت؛ دیداری که میزبان 3 بر یک جلو بود تا اینکه گل‌های هالند و برناردو سیلوا حکم به تقسیم امتیازات داد.

اخبار تیمی
وضعیت جان استونز، آیمریک لاپورت و استفان اورتگا قبل از بازی مشخص می‌شود که سومی در نیمه بازی با بریستول مجبور به ترک زمین شد. ادرسون که یک بازی تا رکورد 10 کلین‌شیت در لیگ برتر فاصله دارد، به ترکیب اصلی برمی‌گردد و ریکو لوییز احتمالاً جای خود در دفاع راست را به کایل واکر پس می‌دهد با وجود آنکه در زمان حضور در سیتی درخشیده.
کالوین فیلیپس بعد از انتقال تابستانی برای دومین بار در این فصل در ترکیب اصلی سیتی قرار گرفت اما بعید است برای این بازی جای رودری را بگیرد ضمن اینکه سیلوا یا ایلکای گوندوغان در مرکز زمین کنار دبروین قرار می‌گیرند.
هالند که وسط هفته استراحت کرد به جای خولین آلوارس رهبر خط حمله می‌شود و فودن که در دو بازی آخرش سه گل زده امیدوار است در کنار ریاض محرز یا جک گریلیش مثلث هجومی را کامل کند.
نیک پوپ که به‌دلیل محرومیت نتوانست از دروازه نیوکاسل مقابل منچستریونایتد مراقبت کند، به دروازه برمی‌گردد و لوریس کاریوس یا روی نیمکت می‌نشیند یا سکوها. آنتونی گوردون در فینال جام اتحادیه اجازه بازی با منچستریونایتد را نداشت اما این خرید ژانویه احتمالاً آلن سنت ماکسمین را برای بازی در سمت چپ خط حمله تحت فشار قرار می‌دهد. امیل کرافت تنها غایب نیوکاسل است، برونو گیمارش از مصدومیت جزئی ویمبلی رها شده و می‌تواند در خط میانی کنار‌ شان لانگستاف و ژوئلینتون در ترکیب اصلی باشد. جو ویلاک هم بعد از آسیب‌دیدگی ران آماده بازی در خط میانی است.

ترکیب احتمالی

منچسترسیتی: ادرسون؛ واکر، آکانجی، دیاز، آکه؛ دبروین، رودری، گوندوغان؛ فودن، هالند، گریلیش

نیوکاسل: پوپ؛ تریپیر، شار، بوتمن، برن؛ لانگستاف، گیمارش، ژوئلینتون؛ آلمیرون، ویلسون، سنت ماکسیمین
 

دیدگاه‌ها