کد خبر : 1873707 | 13 اسفند 1401 ساعت 09:00 | 55.9K بازدید | 36 دیدگاه

هیچکس به گرد پای این پرسپولیسی نمی‌رسد

153 گل در ترکیب پرسپولیس، رکوردی است که هیچکس نمی‌تواند به آن برسد، حداقل هیچکس تا حالا به رکورد او نزدیک نشده است.

هیچکس به گرد پای این پرسپولیسی نمی‌رسد

به گزارش "ورزش سه"، این هفته یکی از جلسات تمرین پرسپولیس با حضور فرشاد پیوس در جمع سرخپوشان همراه بود. چهره همیشه خندان فوتبال ایران که با موهای سفید، مرد آشنای پرسپولیس و البته یکی از رکوردداران این باشگاه محسوب می‌شود.

او برای 25 سال است که رکورد بهترین گلزن تاریخ این باشگاه را در اختیار دارد. 153 گل در لیگ آزادگان، لیگ تهران، جام حذفی، جام باشگاه‌های آسیا، جام در جام آسیا و سایر مسابقات رسمی که همیشه یک گلزن شاخص به نام فرشاد پیوس را در خود داشته است.

نکته جالب این است که پیوس اگرچه این آمار خارق العاده گلزنی را دارد اما در تعداد بازی جایگاه دهم را به خود اختصاص داده و 223 بار پیراهن پرسپولیس را پوشیده است.

نزدیکترین تعقیب‌کننده پیوس، علی پروین است که 95 بار با پیراهن پرسپولیس گل زد و از فوتبال خداحافظی کرد. همایون بهزادی و صفر ایرانپاک دو گلزن فقید سرخپوشان در جایگاه سوم و چهارم هستند.

رتبه پنجم به علی علیپور اختصاص دارد که در پنج فصل و نیم، 72 گل به ثمر رساند و به عبارتی برای 81 گل باقی‌مانده، احتمالا شش فصل دیگر زمان می‌خواست. یعنی اگر در پایان قراردادش با ژیل ویسنته به پرسپولیس برگردد، باید تا 35 سالگی گل بزند و گل بزند و گل بزند تا یکی از مهمترین رکوردهای موزه افتخارات باشگاه را بشکند.

دیدگاه‌ها