کد خبر : 1873752 | 13 اسفند 1401 ساعت 11:43 | 71K بازدید | 198 دیدگاه

پیش به سوی یکشنبه هیجان انگیز

تراکتور - پرسپولیس در حد منچستر - لیورپول!

این شاید حساسترین سه امتیاز این فصل پرسپولیس باشد؛ جایی که آنها می‌توانند سرنوشت خود را در دست بگیرند یا یک مدعی تازه به لیگ برتر معرفی کنند.

تراکتور - پرسپولیس در حد منچستر - لیورپول!

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس و تراکتور در حساسترین بازی هفته در حالی به مصاف هم خواهند رفت که در تقارنی جالب، ساعتی بعد از این بازی، منچستریونایتد و لیورپول، تقابل دو تیم سرخپوش لیگ برتر را رقم خواهند زد.

این بازی همیشه دوئل تیم‌های پرهوادار و مدعی بوده است. نکته مهم اینکه البته در ایران، بازی بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد اما حتی این جریمه و محرومیت هم از حساسیت بازی کم نخواهد کرد و چه بسا بر نمایش فنی دو تیم اثر مثبتی بگذارد.

فصل گذشته پرسپولیس و تراکتور در حالی با حضور هواداران تبریزی به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت نیمه‌کاره ماند و کمیته انضباطی حکم به برتری 3-0 شاگردان یحیی گل‌‍محمدی داد. در این بازی هواداران تراکتور در چند مورد به امید عالیشاه ستاره پرسپولیس حمله کردند و همین موضوع کافی بود تا داور دستور به پایان بازی بدهد.

1749578

اما حالا بازی در فضایی متفاوت برگزار خواهد شد؛ بدون حضور تماشاگران و در حالی که خمس، تیمی جذاب و هیجان‌انگیز را دست و پا کرده که بعد از شکست استقلال در استادیوم کوچک شهر تبریز، حالا برای طعمه جذاب دیگری دندان تیز کرده است. نکته جالب اینکه آخرین باری که پرسپولیس برابر تراکتور دبل شد، به هشت سال قبل برمی‌گردد و در این مدت تراکتور تنها 2 بار قرمزها را شکست داده و هرگز موفق به پیروزی در بازی رفت و برگشت نشده است.

تی‌تی‌های شهر تبریز که نمایش جذاب این فصلشان با هدایت خمس، نگاه‌های بسیاری را متوجه خود دیده و طرفداران سایر تیمها را نیز به خود جذب کرده، اکنون در رتبه پنجم جدول جای دارند اما در صورت شکست پرسپولیس، اختلافش با این تیم به سه امتیاز کاهش خواهد یافت و عملا وارد کورس بالای جدول خواهد شد.

نکته جالب اینکه هفته آینده نیز پرسپولیس دیدار دشواری با دیگر مدعی قهرمانی یعنی سپاهان دارد که در هر صورت به از دست دادن امتیاز یک مدعی منجر خواهد شد و به این ترتیب 6 امتیاز پایانی نیم فصل، تراکتور را کاملا وارد کورس قهرمانی خواهد کرد. باتوجه به بازی دیگر تراکتور مقابل سپاهان و استقلال، عملا سرنوشت قهرمانی در دست این تیم است و شاگردان خمس امکان صدرنشینی را هم خواهند داشت.

1808115

این در حالی است که علاوه بر حساسیت جدول، این بازی برای یحیی گل‌محمدی نیز اهمیت شخصی دارد. او پیش‌تر با پیروزی مقابل ژوزه مورایس و امیر قلعه‌نویی، دو گزینه بالقوه هدایت تیم ملی را در حالی شکست داد که خود در فهرست گزینه‌های فدراسیون فوتبال قرار ندارد. حالا در صورت برتری مقابل تیم پاکو خمس، او یک بار دیگر شایستگی خود را به معرض نمایش خواهد گذاشت.

از طرف دیگر اگر پرسپولیس این بازی را ببرد، فرصت این را خواهد داشت تا بی توجه به سایر نتیجه‌ها، با شکست سپاهان در بازی خانگی، در فاصله 7 بازی تا پایان لیگ برتر به صدر جدول صعود کند.

بنابراین اگرچه این بازی با منچستر - لیورپول قابل قیاس با دربی قرمزهای لیگ برتر خلیج فارس نیست اما حالا می‌توان گفت حساسیت جدولی این بازی بسیار بیشتر از دیداری است که در آنفیلد برگزار خواهد شد. لیورپول حتی اگر حریف دیرینه خود را شکست دهد بازهم در جدول به تیم تن هاخ نخواهد رسید و شیاطین سرخ اگر به پیروزی برسند، بازهم شانس زیادی برای قهرمانی ندارند اما بازی پرسپولیس - تراکتور یک جدال سرنوشت‌ساز برای قهرمانی است.

دیدگاه‌ها