کد خبر : 1893801 | 13 اسفند 1401 ساعت 16:38 | 113.3K بازدید | 254 دیدگاه

نشست مطبوعاتی خمس جنجالی شد

برای پرسپولیس پنالتی می‌گیرند برای ما نه!

پاکو خمس با اظهارات کنایه‎‌آمیز و دور از انتظار، آتش دوئل حساس مقابل پرسپولیس را برافروخت.

برای پرسپولیس پنالتی می‌گیرند برای ما نه!

به گزارش "ورزش سه"، سرمربی اسپانیایی تراکتور امروز نیم ساعت بیشتر تیمش را تمرین داد و بخش‌های ویژه‌ای را برای بازیکنان در نظر گرفته بود تا آن‌ها را برای بازی حساس مقابل پرسپولیس آماده کند. بنابراین خبرنگاران مستقر در سالن کنفرانس مطبوعاتی، دقایق بیشتری منتظر این چهره سرشناس ماندند تا سوالات خود از او را بپرسند.

با این حال او با گشاد‌ه‌رویی به استقبال خبرنگاران رفت و به سرعت از آن‌ها خواست تا سوالات خود را مطرح کنند. چهره جدی و پاسخ‌های کوتاه این سرمربی باعث شده بود تا کمتر خبرنگاری انتظار پاسخ‌های جنجالی از او را داشته باشد اما سرمربی تراکتور با توپ پُر وارد نشست شد و در حالی که به نظر روحیه خیلی خوبی هم داشت، از سوالات بیشتر و بیشتر استقبال کرد.

در نهایت خمس در پاسخ به خبرنگاری که در مورد پنالتی و داوری سوال کرده بود، برای اولین بار و شاید با لحنی شدید، از قضاوت داوران انتقاد کرد تا با وجود بازی بدون تماشاگر، احتمالا اظهارات او تبدیل به جریانی تازه برای تقابل جنجالی با پرسپولیس باشد.

1828185

اما خمس چه گفت که تا این حد توجهات را به خود جلب کرد؟

* پرسپولیس آماده جدال پربرخورد باشد
محرومیت هادی محمدی، باعث شد تا یکی از خبرنگاران در مورد کارت‌های زرد پرتعداد بازیکنان تراکتور سوال بپرسد و به خمس بگوید: "مشکلی با کارت‌های زرد پرتعداد بازیکنان ندارید؟"
در حالی که شاید انتظار می‌رفت سرمربی تراکتور در این مورد از بازیکنانش انتقاد کند اما این موضوع را ناشی از سبک بازی تی‌تی‌ خواند و گفت کارت‌های زرد به دلیل «پرس از بالا» و ریسکی است که هر بازی تراکتور متحمل می‌شود. او گفت از بازیکنانش می‌خواهد به جای شصت درصد، با 100 درصد توان و روحیه و جنگندگی بازی کنند و طبیعتا چنین پیامدهایی هم برای این سبک بازی وجود دارد.

* لیونل مسی پرسپولیس را مهار نمی‌کنم
سوال بعدی با اشاره به بازی منچستر - لیورپول (همزمان با بازی فردا) بود: "یورگن کلوپ در مورد برونو و رشفورد صحبت کرد، دوست دارم شما هم در مورد ترابی و پریرا صحبت کنید و اینکه چگونه آن‌ها را مهار خواهید کرد؟"
خمس اما اشاره مشخصی به دو بازیکن پرسپولیس نداشت و البته پاسخ جالبی داد. سرمربی تراکتور، لیونل مسی را مثال زد و گفت اگر بخواهید بازیکنی که «خلاقیت مادرزادی» دارد را با یک نفر مهار کنید، شکست می‌خورید. او وعده داد که بازیکنان پرسپولیس به صورت تیمی مهار خواهند شد و قرار نیست که بازیکنی مشخص، برای مهار یک بازیکن پرسپولیس از پست خود جابه‌جا شود. این وعده جالبی است که برای سنجش تحقق آن باید تا فردا صبر کنیم.

* چرا انقدر برای پرسپولیس پنالتی می‌گیرید؟
شاید عجیب‌ترین پاسخ پاکو خمس به سوالی بود که شاید قصد و منظور خاصی هم نداشت. خبرنگار پرسید: "برای پنالتی‌های پرتعداد تیمتان چاره‌ای اندیشیده‌اید؟"
اما خمس که گویی دل خوشی از داوری نداشت، برای اولین بار بعد از بازی استقلال در این خصوص صحبت کرد و گفت که وقتی برای پرسپولیس «انقدر زیاد» پنالتی می‌گیرند و برای ما نه، «شاید یک چیزهایی باشد». این شاید شدیداللحن‌ترین انتقاد خمس از داوری باشد که در ادامه با جملات دیگری هم همراه شد و گفت که شاید همین مسئله باعث شده که خبرنگاران حس کنند بین پرسپولیس و استقلال با تراکتور «نابرابری داوری» وجود دارد.

* بدون حتی یک پنالتی: خیلی به این فکر می‌کنم
او همچنین صحبت‌های خود را ادامه داد و گفت که تیمش حتی یک پنالتی هم از زمان ورودش نداشته و این موضوعی است که فکر او را مشغول کرده است. البته خمس به هیچ صحنه خاصی اشاره نکرد اما گفت که این یک موضوع عجیب برای اوست. نکته جالب اینکه خمس در این لحظات با میمیک صورت و زبان بدن، به نظر قصد داشت نکاتی را هم به بیرون منتقل کند که شاید نمی‌توانست به زبان بیاورد.

* رضا اسدی جلوتر از دو پرسپولیسی
سوال دیگری که از خمس پرسیده شد در مورد خط حمله و با اشاره صریح به یک اسم بود: "چرا محمد عباس‌زاده در ترکیب اصلی حضور ندارد و چرا افت کرده است؟"
خمس به صراحت در اظهاراتش گفت که عباس‌زاده یک مهاجم تمام‌کننده است اما برای تبدیل به بازیکن مورد نظر او، باید بیشتر تلاش کند. این شاید آب پاکی روی دست مهاجمی بود که حالا جایگاه خود را به رضا اسدی واگذار کرده است. پاکو همچنین تأکید کرد که اگر پاکدل و عباس‌زاده را به جای اسدی فیکس کند، خبرنگاران و طرفداران هفته آینده از او خواهند پرسید که چرا چنین تصمیمی را گرفته است؟

ویدئو: 274127

* من پاکو خمس، مربی بزرگی نیستم
سوال پایانی را خبرنگاری پرسید که یک بار دیگر هم سوال پرسیده بود اما به نظر این جرقه ناگهانی بود که نمی‌توانست از خمس پنهانش کند: "همه مربیان بزرگ برای بازی‌های بزرگ سورپرایز دارند، شما چطور؟"
اینجا برای اولین بار لبخند به صورت خمس آمد و او جواب جالبی به خبرنگاران داد، بی آنکه به تصمیماتش برای بازی فردا اشاره کند، گفت: «من مربی بزرگی نیستم!»

* شگفتانه در انتظار یحیی و پرسپولیس
باوجود پاسخ دو پهلوی پاکو خمس اما شنیده‌ها از اردوی تراکتور حاکی از آن است که او حداقل یک تصمیم برای بازی فردا دارد که احتمالا سورپرایز خوانده خواهد شد. البته باید تا جلسه پایان شب منتظر ماند و دید که این سورپرایز چیست و او چه خوابی برای پرسپولیس دیده است.
با این حال تغییرات خط دفاعی یا از آن مهم‌تر، ورود خایمه رومرو، ممکن است سورپرایزی باشد که این بازی را تحت تأثیر قرار دهد. خایمه در تمرینات عملکرد خوبی داشته و با قدرت شوتزنی از پشت محوطه، تکنیک بالا و سرعت عالی، شاید برگ برنده‌ای باشد که خمس برای یحیی رو می‌کند.

دیدگاه‌ها