کد خبر : 1893815 | 13 اسفند 1401 ساعت 17:28 | 18.5K بازدید | 19 دیدگاه

فرار از صدمین گل خورده؛

کلین‌شیت حیثیتی بیرانوند: برای یحیی!

یحیی گل‌محمدی با پرسپولیس با آمار 231 گل زده و 99 گل خورده، به استقبال بازی با تراکتور می‌رود.

کلین‌شیت حیثیتی بیرانوند: برای یحیی!

به گزارش "ورزش سه"، یحیی گل‌محمدی سومین سرمربی باتجربه پرسپولیس است و چهار بازی بعد، به آمار 150 بازی با سرخ‌پوشان خواهد رسید و فصل آینده با عبور از برانکو ایوانکوویچ، پشت سر علی پروین قرار خواهد گرفت.

نکته جالب این است که یحیی در 146 بازی، آمار کمتر از صد گل خورده را به ثبت رسانده تا عملکرد دفاعی قابل قبول دفاعی را روی نیمکت قرمزها داشته باشد. بدترین آمار گل‌محمدی مربوط به لیگ قهرمانان آسیاست که در 18 بازی 16 گل خورده داشته باشد. البته تیم او مدت‌هاست در یک رقابت آسیایی به میدان نرفته است.

پرسپولیس این فصل 9 گل خورده در لیگ برتر داشته و در مجموع با یحیی 99 گل دریافت کرده تا کلین‌شیت بیرانوند در دو بازی بعدی، از اهمیت بیشتری برخوردار باشد چرا که او اگر گلی دریافت نکند، یحیی با آماری مطلوب چهارمین سال حضور در پرسپولیس را به پایان خواهد رساند.

1828252

علیرضا بیرانوند نیز با احتساب بازی آلومینیوم، 1۲ کلین‌شیت دارد و در صدر جدول قرار گرفته و به سوی دستکش طلایی حرکت می‌کند. بیرانوند پیش از این سه بار توانسته بود لقب بهترین دروازه‌بان سال را از آن خود کند و حالا اگر چهارمین بار به این عنوان برسد، رکورددار خواهد شد.

نکته جالب اینکه این اولین باری است که یحیی گل‌محمدی علیرضا بیرانوند را در درون دروازه خود دارد. لیگ نوزدهم بعد از حضور یحیی، انتقال بیرانوند به آنتورپ قطعی شد و سپس با شیوع کرونا، یحیی نتوانست استفاده چندانی از بیرو داشته باشد و فصل را با رادوشویچ به پایان رساند.

حالا باید دید در یکی از حساس‌ترین بازی‌های فصل، بیرانوند می‌تواند مقابل تیم هجومی خمس کلین‌شیت کند و پرسپولیس را به صدرنشینی امیدوار نگه دارد یا خیر؟

دیدگاه‌ها