کد خبر : 1893883 | 13 اسفند 1401 ساعت 22:48 | 39.7K بازدید | 19 دیدگاه

"توی دروازه" معروف علیفر در واکنش به گل نلسون

لیگ برتر: بشارت به قهرمانی آرسنال!

جنون در امارات؛ یک والی از نلسون در دقیقه ۹۷ برای آرسنال و بازگشت و برد سه بر دو مقابل بورنموث.

لیگ برتر: بشارت به قهرمانی آرسنال!

به گزارش "ورزش سه"، این پیروزی از آن دسته بردهای باارزشی بود که آرسنال در این فصل به دست آورده است تا برتری پنج امتیازی خود را نسبت به منچسترسیتی که امروز ۲-۰ نیوکاسل را شکست داد، حفظ کند.این نشانه‌ای بر قهرمانی است، بازیهایی که از دست می‌رود اما باز سه امتیازش در دامن تیم صدرنشین می‌ماند.

هنوز دوازده بازی و یک دوئل مستقیم در ورزشگاه اتحاد (در روز ۲۶ اپریل) وجود دارد و بنابراین نبرد دو مدعی اصلی قهرمانی لیگ برتر فوتبال انگلیس جدی‌تر از همیشه است. اگرچه نشانه‌هایی وجود دارد که اثبات می‌کند قهرمانی آرسنال را باید از همیشه بیشتر جدی گرفت و شاید قرار است پایان خوش این فصل رنگ و بوی رژه جام قهرمانی در لندن را داشته باشد.

مسابقه آرسنال مقابل بورنموث با یک ضربه مطمئن بغل پا در ثانیه 9.11 بازی به ثمر رسید؛ یک حمله سریع و ضربه تمام‌کننده بیلینگ که دومین گل سریع تاریخ لیگ برتر را وارد دروازه آرسنال کرد. تنها لانگ (بازیکن واتفورد با گلی که در دیدار مقابل ساوتهمتون در سال ۲۰۱۹ به ثمر رسانده بود)، دو ثانیه زودتر از بیلینگ موفق به گلزنی مقابل یک حریف شده بود.

1828412

طبیعی بود که آرسنال حملاتش را روی دروازه بورنموث قفل ‌کند، اما بورنموث هم در ضدحملات خطرناک بود. آنها در یک نبرد دو به تک، مغلوب دروازه‌بان آرسنال شدند و الا فاصله در همان دقیقه ۲۰، دوبرابر می‌شد. با این حال بعد از مصدومیت تروسارد، بازیکن آرسنال، دوباره بورنموثی‌ها بودند که این‌ بار در نیمه دوم و توسط سنسی فاصله را دو برابر کردند، اما درحالی‌که بازیکنان تیره‌پوش بورنموث در امارات جشن شادی می‌گرفتند، میکل آرتتا با قیافه خشمگین خود را آماده یک جشن ویژه مثل بازی استون ویلا می‌کرد.

1828413

بعد از دو ضربه خطرناک مارتینلی و ساکا، توماس پارتی با قطع توپ فاصله را کم کرد و سپس بن وایت با ضربه‌ای دیگر از داخل محوطه جریمه، بازی را به تساوی کشاند. حالا آرسنال ۲۰ دقیقه فرصت داشت تا گل پیروزی را به ثمر برساند؛ آن هم در مسابقه‌ای که مالکیت توپ، تعداد ضربات کرنر و پاس‌ها، آمار و ارقامی غیرقابل باور نسبت به یکدیگر و به سود آرسنال داشت.
بچه‌های قرمزپوش لندن به هیچ وجه نمی‌خواستند فاصله خود را با سيتی به سه امتیاز کاهش دهند؛ بنابراین با رهبری مارتین اودگارد به سراغ پیروزی رفتند. اگرچه داور یک مانع بود. کریس کاوانا، داور مسابقه، در طول بازی و در سه صحنه‌ از گرفتن هند خودداری کرد؛ درحالی‌که آخرین ضربه که بعد از شلیک گابریل، توپ به دست بیلینگ برخورد کرد، به نظر می‌رسید که داور باید به سود آرسنال اعلام پنالتی می‌کرد.

1828414

با این حال، خوشبختی آرسنال از ورود نلسون به زمین آغاز شد‌. بازیکن ۲۳ ساله آکادمی‌ که در این فصل تنها ۶۴ دقیقه برای تیمش به میدان رفته است اما بعد از حضور در هوفنهایم و فاینورد نقش باقی‌مانده‌ای داشت و مثل یک سوار سرنوشت، با یک گل باشکوه در ثانیه پایانی بازی، همه چیز را عوض کرد؛ یک والی درخشان به سمت دروازه جنوبی و میخ کردن توپ به تور تیمی که فقط یک نفس تا ثبت نتیجه شگفت‌انگیز این هفته رقابت‌های لیگ برتر فاصله داشت.

1828415

ضربه نلسون می‌تواند به اندازه یک قهرمانی ارزش داشته باشد. این یک گلوله بود؛ گلوله‌ای برای آوردن سرخوشی به امارات و استنشاق بوی قهرمانی در شرایطی که در لندن هوا به سمت بهاری شدن می‌رود. شادی بازیکنان و مربیان آرسنال را در عکس‌ها تماشا کنید، همین‌طور می‌توانید صدای گزارشگران سراسر جهان را در لحظه بوسه آخرین توپ بازی به تور بورنموث بشنوید. از علیفر تا عصام شوالی و هر گزارشگر دیگری که تقریبا به قهرمانی تیم آرتتا ایمان آورده است!

1828417
1828416
1828418
1828419

دیدگاه‌ها