کد خبر : 1893922 | 14 اسفند 1401 ساعت 01:32 | 17K بازدید | 6 دیدگاه

ای کاش مسئولان برای این کار تلاش کنند

بیرانوند: خیلی دوست دارم سرمربی تیم ملی ایرانی باشد!

گلر تیم ملی ایران معتقد است وقت سپردن هدایت تیم ملی به یک مربی ایرانی رسیده است.

بیرانوند: خیلی دوست دارم سرمربی تیم ملی ایرانی باشد!

به‌ گزارش “ورزش سه” به بهانه انتخاب امیلیانو مارتینز به عنوان بهترین دروازه‌بان جهان در سال ۲۰۲۲، علیرضا بیرانوند سوژه مصاحبه همشهری قرار گرفته است. گفت‌وگویی که در ادامه به بحث انتخاب سرمربی تیم ملی و همچنین بازی پرسپولیس با تراکتور کشیده شد.

این گفت‌وگو را در زیر بخوانید: 

*در مراسم «The best» امیلیانو مارتینز دروازه‌بان تیم ملی آرژانتین به عنوان برترین دروازه‌بان سال ۲۰۲۲ جهان شناخته شد. نظرت در مورد این انتخاب چیست؟

مارتینز لیاقتش را داشت تا به عنوان برترین دروازه‌بان جهان شناخته شود. صحنه آخری که در بازی فینال جام جهانی قبل از اینکه بازی به ضربات پنالتی کشیده بشود، توپ را از مهاجم حریف گرفت و آرژانتین را در فینال حفظ کرد، لیاقت او را نشان داد و ثابت کرد چه دروازه‌بان خوبی است. البته یک نکته عجیبی هم وجود دارد.

1770739

 *چه موضوعی؟

فقط تعجب کردم که چرا مارتینز جزو ترکیب ۱۱ نفر منتخب نبود؛ وقتی شما به عنوان برترین دروازه‌بان سال جهان انتخاب می‌شوید طبیعی است که جزو ترکیب ۱۱ نفره هم باشید ولی کورتوا دروازه‌بان بلژیک را جزو ۱۱ نفر گذاشتند و از این بابت خیلی تعجب کردم.

 *آیا مارتینز الگوی تو است؟

نه مارتینز الگوی من نیست. من شرایط خاص خودم را دارم او هم شرایط خاص خودش را دارد. البته ممکن است هر کسی که دروازه‌بانی می‌کند، برخی کارهای یک‌سری از گلرها را دوست داشته باشد و برخی کارها را از او یاد بگیرد اما الگویش نباشد.

 *در بازی با  نفت مسجدسلیمان عملکرد خوبی داشتی و پنالتی حریف را هم مهار کردی. به نظر بعد از چند بازی دوباره به روزهای خوب خودت برگشتی.

آمادگی‌ام را در بازی‌های قبلی هم داشتم اما در چند بازی گذشته، کل تیم شرایط خوبی نداشت. هر اتفاقی هم افتاد باعث شد، کل تیم تمرکز نداشته باشد. در این وضعیت هم نمی‌شود کاری کرد.

1803360

 *این هفته هم باید به مصاف تراکتور بروید. آن‌ هم در شرایطی که در بازی رفت به این تیم باختید.

بازی رفت با تراکتور اتفاق‌هایی افتاد که تمرکزمان را از دست دادیم. امتیاز آن بازی با توجه به اینکه در ورزشگاه آزادی بازی می‌کردیم خیلی برایمان مهم بود.

 *این روزها بحث انتخاب سرمربی تیم ملی بسیار داغ است. به عنوان بازیکنی که سال‌ها در تیم ملی بازی می‌کنی در این باره چه صحبتی داری؟

برای  تیم ملی الان مربی ایرانی می‌تواند گزینه خیلی خوبی باشد. دوست دارم مسئولان تلاش کنند مربی ایرانی بیاورند. وقتش است که به مربی خودمان بها بدهند. الان مربیانی داریم که بتوانند کمک کنند. مسابقات جام ملت‌ها فرصت خوبی برای مربیان ایرانی است تا به آن‌ها میدان بدهیم.

 *پس اعتقاد داری در این برهه مربی ایرانی برای تیم ملی بهتر است!؟

قرار هم نیست با تیم‌های اروپایی بازی کنیم. بازی جام ملت‌های آسیاست. مربی تیم ملی باید کسی باشد که آسیا را بشناسد. تیم‌های ملی آسیایی را بشناسد تا راحت‌تر حریفان را آنالیز کند تا اینکه کسی انتخاب شود که با عدم شناخت از آسیا زمان بیشتری برای آنالیز حریفان لازم داشته باشد. اول گزینه ایرانی خوب و ایده‌آل است اما دوم اگر قرار شد مربی خارجی بیاورند، باید کسی باشد که در چند سال اخیر در آسیا کار کرده باشد به طور مثال بگویم بنتو مربی کره جنوبی که به تازگی از این تیم جدا شده است. او تیم ملی ایران را خوب می‌شناسد زیرا خیلی با ایران بازی کرده است. سوای آن تمام حریفان ایران را هم خوب می‌شناسد.

1806478

دیدگاه‌ها