کد خبر : 1893936 | 14 اسفند 1401 ساعت 08:40 | 14.2K بازدید | 13 دیدگاه

باورم نمی‌شد قرار است با بازوبند رکورد بزنم

امباپه: برای نوشتن تاریخ در پاریس هستم

کیلیان امباپه بعد از تبدیل شدن به بهترین گلزن تاریخ پاری‌سن‌ژرمن تاکید کرد که هنوز راه درازی در پیش دارد.

امباپه: برای نوشتن تاریخ در پاریس هستم

به گزارش "ورزش سه"، کیلیان امباپه در جریان پیروزی 4-2 پاری‌سن‌ژرمن مقابل نانت گل آخر تیمش را به ثمر رساند تا با 201 گل به بهترین گلزن تاریخ این باشگاه فرانسوی تبدیل شود. رکورد او زمانی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد که به سن این ستاره توجه کنیم؛ او تنها 24 سال سن دارد و شب گذشته با بازوبند کاپیتانی پاریس رکورد یاد شده را به نام خود ثبت کرد.

امباپه در بازی شماره 247 خود برای پاری‌سن‌ژرمن به گل شماره 201 رسید تا با عبور از ادینسون کاوانی، بهترین گلزن تاریخ تیم فرانسوی شود. ستاره پاریسی‌ها در پایان بازی با نانت تندیس ویژه‌ای را بابت این رکورد دریافت کرده و موفقیتش را کنار دیگر بازیکنان تیم جشن گرفت.

1828535

امباپه که با گلزنی در وقت‌های تلف شده بازی با نانت به رکورد یاد شده رسید، در مورد لحظه‌ای که دروازه نانت را باز کرد گفت: "می‌دانستم که قرار است رکورد را بشکنم و هیچ فشار و استرسی به خودم وارد نکردم تا بازی عادی‌ام را انجام دهم. نمی‌خواستم الکی زور بزنم اما در پنج دقیقه پایانی تلاشم را کمی بیشتر کردم تا این که آن لحظه زیبا فرا رسید و توانستم در شرایطی که نتیجه 3-2 بود، گل چهارم را بزنم."

1828537

او با ابراز خوشحالی از شکستن این رکورد در کنار هواداران پاریس تاکید کرد: "بازی کردن در پاری‌سن‌ژرمن برای من یک مزیت بزرگ به حساب می‌آید و این شانس را دارم که از هر لحظه لذت ببرم. حضور در این تیم برای من که متولد پاریس هستم، خیلی خاص‌تر است. به عنوان یک بازیکن در این مدت پیشرفت‌های زیادی داشتم. وقتی وارد این‌جا شدم، با وجود داشتن استعداد بالا، یک بازیکن جوان به حساب می‌آمدم که تجربه‌ای نداشت. اما در این مدت چیزهای زیادی یاد گرفتم."

1828539

امباپه در حالی که بازوبند کاپیتانی پاریس را به بازو داشت، گل چهارم تیمش را به نانت زد و صاحب رکورد بهترین گلزن تاریخ باشگاه فرانسوی شد. او در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به این موضوع افزود: "اگر یکی به من می‌گفت که قرار است با بازوبند کاپیتانی گلزنی کنم تا رکورد بزنم، باورم نمی‌شد و لحظه خیلی خاصی بود. من برای نوشتن تاریخ این‌جا هستم و همیشه گفته‌ام که می‌خواهم در شهرم پاریس و کشور فرانسه تاریخ‌ساز شوم. اما هنوز راه زیادی در پیش است. این فقط یک دستاورد شخصی است و من به دنبال موفقیت‌های تیمی بیشتر هستم."

1828538

کدام یک از این 201 گل را بیشتر دوست داری؟ امباپه در پاسخ این سوال گفت: "مجموعه خوبی از گل‌های زیبا موجود است (با خنده). هر گلی معنا و ارزش خاص خود را دارد. هر گل نشان دهنده یک مسابقه، یک داستان و یک لحظه خاص است. از همه هواداران، هم‌تیمی‌ها، مربیان و مدیریت باشگاه تشکر می‌کنم که برای ثبت این موفقیت کنار من بودند."

1828536

204،203،202 ... برای بایرن مونیخ چند گل کنار گذاشته‌ای؟ ستاره پاریس در واکنش به این موضوع که آیا گلزنی خود را مقابل بایرن هم ادامه خواهد داد تا شمار گل‌های خود را به اعداد یاد شده برساند گفت: "شاید هم بیشتر... (با خنده). امیدوارم و برای آن تلاش خواهم کرد. ما برای صعود به آن‌جا می‌رویم. با اعتماد به نفس بالا مصمم به کسب برد هستیم."

دیدگاه‌ها