کد خبر : 1894103 | 14 اسفند 1401 ساعت 22:50 | 18.7K بازدید | 27 دیدگاه

در تمجید از نمایش تماشایی لیورپول مقابل یونایتد

یادداشت: کلوپ مشت زنی آنفیلد

بعد از مسابقه ی جذاب شب گذشته ی آرسنال و باتوجه به آمار نیمه نخست می‌شد حدس زد شبی استثنائی در پیش است.

یادداشت: کلوپ مشت زنی آنفیلد

به گزارش ورزش سه، قابل پیش بینی بود که تقابل یونایند متحول شده ی تن هاخ و لیورپولی که با کلوپ روزهای پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته تماشایی خواهد شد چرا که میزبان برای کسب سهمیه، چاره ای جز کسب ۳ امتیاز این دیدار نداشت و یونایند با اعتماد بنفس بیشتر بواسطه برتری بر بارسا و فتح جام اتحادیه پای به میدان خواهند گذاشت. اما خب نتیجه ی نهایی را همین حالا هم نمی شود باور کرد چه برسد به اینکه قبل از آغاز بازی، حدس زد!

1828866

اراده ی پیروزی
وقتی طی ۹۰ دقیقه بیننده فرصتی برای استراحت و رو برگرداندن از صفحه تلویزیون پیدا نمی‌کند باید هم شاهد فوتبالی پرگل بود. دو تیم هیچ تمایلی به بازی محتاطانه بروز ندادند.
آمار نیمه اول هم شاهد این ادعا؛ هر ۲۲۵ ثانیه یک ضربه به سمت دروازه. آن هم در مسابقه ای که به علت حساسیت‌های بالا، می شد احتیاط را چاشنی کار کرد و ریسکی فوتبال نکرد.
در شروع نیمه دوم بازهم این میزبان پیش افتاده بود که نشان داد همچنان عطش گلزنی دارد و تا به ۵ گل نرسید از آن کم نکرد. با این حال حتی بعد از ۴ تعویض همزمان کلوپ که بنظر می‌رسید برای حفظ نتیجه انجام شدند اما لیورپولی‌ها با دیدن اوضاع نابسامان یونایتد، برای ثبت یک نتیجه‌ی تاریخی فرصت را غنیمت شمردند.

1828824

تغییر آهنگ برای جبران مافات
قدرت و سرعت پاس‌ها در لیورپول به قدری زیاد بود که نمی‌شد مقابلش منظم دفاع کرد. آنها از چپ و راست هجوم می‌بردند و انواع و اقسام ترفندها را به کار بستند تا با ضربات پایانی دقیق، نتایج ضعیف فصل جاری را از یاد ببرند.
در مقابل منچستر مانند بوکسوری که هرچقدر بیشتر داخل رینگ سرپا بماند، می تواند درآمد بیشتری کسب کند تا جا داشت از رقیب دیرینه خورد! آنها البته عملا کیسه بوکس لیورپول بودند اما در دقایق سرنوشت ساز نیمه دوم حتی از بردن توپ به کناره ها، حفظ آن و انجام بازی تاخیری عاجز بودند تا شد آنچه نباید.

1828858

تعیین کنندگان
بازیکنان کناری در نیمه ی نخست بالانس مناسبی بوجود آورده بودند تا برخلاف نتیجه ی یک بر صفر، جریان بازی تا حدودی متعادل باشد اما خاکپو، الیوت و صلاح با ترکیبی از سرعت، تکنیک و هوش بالا توانستند بر آنتونی و رشفورد که از جانب کاپیتان فرناندز حمایت نشدند تاثیر کاملی بر روند مسابقه بگذارند. نمایش ضعیف و عدم تمرکز برونو فرناندز از اصلی ترین علل شکست تحقیرآمیز ۷ بر صفر بود.
هرچند تن هاخ اگر می‌خواهد فصلی متفاوت برای یونایند رقم بزند فرصتی برای فکر کردن به این نتیجه‌ی فراموش نشدنی ندارد و باید خیلی زود بازیکنانش را آماده‌ی نبردهای بزرگ و سرنوشت ساز پیش رو کند، پیش از آنکه بحران‌هایی مثل مصدومیت و احیانا "مسمومیت" شاگردانش را خانه نشین کند.

1828865

مهدی بشکنی

دیدگاه‌ها