کد خبر : 1894221 | 15 اسفند 1401 ساعت 13:33 | 17K بازدید | 2 دیدگاه

از رویای موفقیت تا خداحافظ سایپا!

نکاتی در حاشیه آخرین روز مربیگری محمود فکری

این یک اتفاق عجیب اما قابل پیش‌بینی بود؛ اینکه محمود فکری دیر یا زود کارش را در باشگاه سایپا از دست بدهد.

نکاتی در حاشیه آخرین روز مربیگری محمود فکری

به گزارش "ورزش سه"، کاپیتان و چهره مورد علاقه بسیاری از هواداران استقلال در دهه 1380 در دوران مربیگری شرایط متفاوتی با دوره بازیگری اش دارد. او در زمان بازیگری یک بازیکن تقریبا تک باشگاهی محسوب می‌شد که سالیان طولانی با استقلال درخشید و در آنجا بازوبند را به دست کرد و در نهایت با پیراهن آبی‌ها از فوتبال بازنشسته شد.

1829106

در مربیگری اما شرایط برای او کاملا متفاوت است. محمود فکری در باشگاه‌های مختلفی عضویت داشته و اگرچه یکبار با نفت مسجدسلیمان از لیگ یک به لیگ برتر صعود کرد، اما کارش با اکثر آنها به سرانجام نرسیده است. از آلومینیوم اراک گرفته تا نساجی و استقلال. در این بین شرایط نساجی کمی متفاوت با سایر تیم‌ها است. فکری با حضور در نساجی جان تازه‌ای به این تیم داد و نتایج‌ فوق‌العاده‌ای با آنها گرفت. تا آنجا که باشگاه استقلال تصمیم به جذب او در فصل بعدی گرفت. اما این جدایی کاملا به ضرر کاپیتان آبی‌ها تمام شد که به خانه‌اش بازگشته بود، چه مالی و چه اعتباری که او را از یک گزینه همیشگی تبدیل به یک مهره مورد استفاده قرار گرفته شده کرد.

1829108

با عبور از تجارب فکری امسال در سایپا به دنبال بازگشت به سطحی بود که خود را به آن متعلق می‌بیند. بنابراین به باشگاهی رفت که با وجود حضور در لیگ یک اعتبار و آبروی نسبتا خوبی در فوتبال ایران دارد و به نظر این شرایط را داشت که یک اتفاق خوب رقم بخورد. چه برای سایپا که به دنبال بازگشت به لیگ برتر بود و چه برای محمود فکری که به خاطر اعتبارش می‌جنگید.

1829109

از جزییات ماجرا خبر نداریم اما بعد از عبور از سختی‌های ابتدای فصل و تغییر شرایط و نتایج نسبتا خوب سایپا و حضور این تیم در جمع مدعیان در فصلی که شمس آذر با نتایج عجیب در رتبه اول یکه تازی می‌کند، رابطه فکری و مدیران باشگاه روبه تیرگی رفت و در نهایت بعد از بازی پرماجرا با استقلال خوزستان که به تساوی دو بر دو انجامید، مدیران باشگاه حکم اخراج فکری را با جابه جایی او با دستیار سابقش مهدی حسینی نسب اجرایی کردند. حالا روی نیمکت سایپا مربی‌ای می‌نشیند که به عنوان دستیار با فکری وارد مجموعه سایپا شده اما پس از اختلاف با سرمربی و در شرایطی که به عنوان مدیرفنی برگزیده شده بود، با ادامه مشکلات جای سرمربی سابقش را گرفت. در حالی که کدورتی عمیق بین طرفین رخ داده و دیگر خبری از دوستی‌های ابتدای همکاری این دو مربی نیست.

1829110

در عین حال محمود فکری هم که با وجود اخراج به عنوان یک مربی تیم را ترک کرده،‌ فعلا ساکت است اما هیچ بعید نیست که خیلی سریع سکوت خود را شکسته و حرف‌های جدید و جالبی از دوران کارش در سایپا و دلایل پایان حضورش در این باشگاه به زبان بیاورد. از این به بعد همه چیز وابسته به نتایج و عملکرد سرمربی جدید سایپا است که باید بار سنگین مسئولیت یک مربی سرد و گرم چشیده را به دوش بکشد.

1829113

این عکس‌ها مربوط به آخرین روز کاری محمود فکری در باشگاه سایپا در بازی مقابل استقلال خوزستان است. یک مربی کنار خط که مثل همه علاقه‌ زیادی به موفقیت داشت اما حالا تیمی که شانس خوبی برای صعود به لیگ برتر دارد را تحویل داده و آینده‌اش را باید در جایی دیگر جست و جو کند.

1829114

دیدگاه‌ها