کد خبر : 1894289 | 15 اسفند 1401 ساعت 18:50 | 39.3K بازدید | 8 دیدگاه

خیز اسطوره جوان برای کاپیتانی اول

کیلیان امباپه و کاپیتانی: بازگشت جنجال به PSG

کیلیان امباپه در بازی برابر نانت با بازوبند کاپیتانی توانست رکورد گلزنی پی‌اس‌جی را به نام خود کند. بازوبندی که چندی پیش باعث تنش در تیم شده بود.

کیلیان امباپه و کاپیتانی: بازگشت جنجال به PSG

به گزارش "ورزش سه"، کیلیان امباپه در بازی اخیر پی‌اس‌جی مقابل نانت رکورد گلزنی برای باشگاه فرانسوی را شکست. ستاره جوان گل شماره 201 خود را با پیراهن تیم پاریسی به ثمر رساند و از ادینسون کاوانی که تا آن زمان با 200 گل بیشترین گل را به ثمر رسانده بود، پیشی گرفت. مهاجم فرانسوی این کار را با بازوبند کاپیتانی هم انجام داد، چون اندکی قبل از گل، مارکینیوش تعویض شده بود و بازوبند را به امباپه داد.

1828598

مدتی پیش بحث‌هایی در مورد وضعیت کاپیتانی در پی‌اس‌جی وجود داشت. امباپه چندی پیش و در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فرانسه مقابل پای دی کَسل که پنج گل به ثمر رساند، بازوبند کاپیتانی را در اختیار داشت. برای خیلی‌ها عجیب نبود که ستاره اصلی تیم، یک پاریسی و ستاره بین‌المللی مطلق، در بازی‌ای که مارکینیوش غایب بود، کاپیتان تیم باشد. کیمپمبه آنجا صدای خود را بلند کرد. او از این که کاپیتان دومی پی‌اس‌جی را از دست داده و این عنوان به امباپه اهدا شده، ناراحت بود.

کیمپمبه در یک پیام اینستاگرامی اعلام کرد که پی‌اس‌جی به او اطلاع نداده که امباپه قرار است کاپیتان دوم باشد اما به این تصمیم احترام می‌گذارد. به نظر می‌رسید که این تصمیم باعث شده تا جنجال‌ها در ترکیب پی‌اس‌جی بیش از پیش باشد. کیمپمبه در پیام خود نوشته بود: «در ساعات اخیر چیزهای زیادی در مورد خودم خواندم و شنیدم و می‌خواهم همه چیز را روشن کنم تا سوءتفاهم ایجاد نشود. اینکه بگویند من ناراحت هستم کاملا کذب است. به تصمیم باشگاه احترام می‌گذارم.»

1828545

جنجال زمانی به پایان رسید که پی‌اس‌جی توضیح داد که لیست کوتاهی از بازیکنانی وجود دارد که می‌توانند به عنوان کاپیتان دوم بازی کنند و هر زمان مربی صلاح می‌داند کاپیتان خواهند شد.

یوری ژورکائف، ستاره سابق فرانسوی، نظر جالبی در مورد کاپیتانی امباپه دارد. او از یک سو معتقد است امباپه می‌تواند کاپیتان دائمی پی‌اس‌جی باشد و از سوی دیگر این مسئولیت سنگین شاید اندکی از آزادی عمل او در تیم را کم کرده و فشارها روی او بیشتر شود: «من فکر می‌کنم نکته جالب در مورد امباپه این است که او از هر حیث آزاد است. او برای حرف زدن از خود و تیمش آزادی بیان کامل دارد ولی بازوبند مسئولیت دیگری است و شاید کمی از این آزادی را از دست بدهد.»

ژورکائف ادامه داد: «کیلیان توانست در حالی که ستاره‌های بزرگی در پی‌اس‌جی هستند، اثر خودش را بگذارد و شماره یک تیم باشد. در حضور مسی و نیمار این یک موفقیت بزرگ برای امباپه است.»

دیدگاه‌ها