کد خبر : 1894395 | 16 اسفند 1401 ساعت 08:01 | 2.6K بازدید | 0 دیدگاه

آیا دبیر بدون حضور سوریان ختم غائله می‌کند؟

در هیئت کشتی خوزستان چه خبر است

در شرایطی که چهره‌های شاخص کشتی فرنگی ایران از عملکرد رئیس هیئت استان خوزستان گلایه‌مند هستند، باید دید رئیس فدراسیون بدون حضور نایب رئیس خود به غائله نارضایتی‌ خوزستانی‌ها پایان می‌دهد یا خیر؟

در هیئت کشتی خوزستان چه خبر است

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از خبرگزاری فارس، طی روزهای گذشته برخی از ستارگان تیم ملی کشتی فرنگی ایران از بی‌تفاوتی رئیس هیئت کشتی استان خوزستان نسبت به وضعیت کشتی‌گیران این استان شدیدا گلایه کردند و به صورت شدیدی به انتقاد از عملکرد هیئت‌نشینان خوزستان پرداختند. هیئت کشتی استان خوزستان که متولی اصلی قطب مدال‌آور جهانی کشتی فرنگی کشورمان تلقی می‌شود، طی ماه‌های گذشته چالش‌های بسیار و مشکلات فراوانی را برای فدراسیون و اعضای تیم‌های ملی ایجاد کرده است. این مشکلات تا جایی ادامه داشته که کشتی‌گیران این استان را به صدا در آورده است.

کشتی‌گیران خوزستانی تیم ملی انتظار چندان زیادی از هیئت کشتی استان ندارند و تنها خواسته آن‌ها توجه رئیس هیئت کشتی در موارد پیش پا افتاده‌ای همچون هزینه بلیت رفت و برگشت به اردوی تیم ملی یا داروی مکمل است تا مجبور نشوند از خانواده خود برای پرداخت این هزینه‌ها کمک بگیرند.

موضوع قابل توجه این است که رئیس فدراسیون کشتی همیشه تأکید می‌کند انتظارات بسیار زیادی از رؤسای هیئت‌های استانی دارد و توجه ویژه‌ای را به استان‌های قهرمان‌پروری نظیر مازندران، فارس، تهران، کردستان، خوزستان و ... نشان داده است اما در عمل اتفاق دیگری در حال رخ دادن است و بسیاری از خوزستانی‌های اهل کشتی از عمل‌کرد این هیئت گلایه‌هایی جدی داشته‌اند. هیئت استان تهران که خود یکی از حاشیه‌دار ترین هیئت‌ها‌ی استانی به شمار می‌رفت حدود یک ماه پیش تعیین تکلیف شد تا با روی کار آمدن علی عسگری کمی خیال دبیر از بابت تهران راحت شود. حال پیش‌بینی می‌شود خوزستان هم نیاز به یک خانه‌تکانی داشته باشد و دبیر یک فرد کارآمد‌تری را بر مسند این استان بنشاند.

در این میان رئیس هیئت کشتی خوزستان مدعی پرداخت ۶۰ میلیون تومان پاداش به پویا دادمرز از سوی هیئت کشتی خورستان شد که این کشتی‌گیر بلافاصله با تکذیب این ادعا، عنوان کرد: این مبلغ به عنوان پاداش مدال‌آوری طی سال‌های گذشته از سوی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان پرداخت شده و هیئت کشتی این استان هیچ نقشی در پرداخت آن نداشته است!

مهدی محسن نژاد دیگر چهره شاخص کشتی فرنگی ایران نیز در مصاحبه‌ای با انتقاد از عملکرد ضعیف هیئت کشتی خوزستان، خواستار اندکی توجه به وضعیت ملی‌پوشان این استان شد. همچنین تعدادی دیگر از چهره‌های شاخص تیم ملی نیز خواستار مصاحبه در این‌باره شده‌اند.

با وجود تمام این گلایه‌ها هیئت کشتی استان قصد داشت تا با میزبانی از یک تورنمنت جوانان بین‌المللی به نوعی سرپوش روی تمام این انتقادات بگذارد اما لغو این رویداد از سوی فدراسیون مشخص کرد که سیاست مسئولان هیئت کشتی استان خوزستان نخ‌نما شده و مسئولیت رئیس هیئت در عین برگزاری رویدادها، چیزهای بسیار مهم دیگری هم است. هرچند حضور تیم‌های معتبر دلیل لغو مسابقات عنوان شده اما شواهد چیز دیگری را نشان می‌دهد که آن هم تغییر در هیئت کشتی خوزستان است.

خوزستان که قهرمانان بسیاری را به کشتی فرنگی ایران و جهان معرفی کرده و همین الان هم نایب‌ قهرمانان جهان را در اردوهای تیم ملی دارد، طی سال اخیر به کلی دچار افول شده و حتی شنیده می‌شود که قراردادهای کشتی‌گیران باشگاه فولاد خوزستان که در لیگ برتر حضور داشت به طور کامل تسویه نشده است. نکته قابل توجه این است که بالاترین قرارداد کشتی‌گیران در این باشگاه 200 میلیون تومان بوده و پرداخت نشدن قراردادها نشان از عدم درایت تیم ریاست هیئت در گرفتن حق بچه‌های استان را دارد.

از طرفی هم این اتفاقات در شرایطی رخ داده است که خبری از حمید سوریان نابغه کشتی ایران در فدراسیون نیست. سوریان اسما نایب رئیس فدراسیون کشتی است اما در عمل می‌توان گفت ریاست کشتی فرنگی کشور بر دوش حمید سوریان بود و بعد از رفتن او از فدراسیون حاشیه‌ها در برخی مواقع بیش از پیش شد. پس از استعفای سوریان، که مورد تأیید علیرضا دبیر نبود تاکنون از اعلام سرپرست جدید سر باز زده و منتظر ایستاده تا ژنرال ۷ ستاره کشتی فرنگی جهان به سمت قبلی خود برگردد. چرا که او معتقد است تنها کسی که می‌تواند نایب رئیس فدراسیون کشتی باشد سوریان است. دبیر تا به امروز جانشینی برای او معرفی نکرده است تا نشان دهد در انتخاب‌های خود مرغ یک پا دارد.

حال باید منتظر ماند و دید علیرضا دبیر می‌تواند بدون حضور حمید سوریان به اوضاع فرنگی‌کاران خوزستان ورود کرده و مشکلات را حل کند؟ این موضوع مسئله‌ای است که این روزها ذهن‌ها را درگیر کرده است تا مشخص شود آیا در استان خوزستان حق به حق‌دار می‌رسد یا خیر؟

دیدگاه‌ها