کد خبر : 1894527 | 16 اسفند 1401 ساعت 17:55 | 200.1K بازدید | 449 دیدگاه

پی‌اس‌جی منفورترین باشگاه جهان شد

نظرسنجی مارکا: به پرسپولیس نمره بدهید!

وبسایت روزنامه مارکا در جدیدترین نظرخواهی خود از مخاطبان خواسته تا میزان تنفر و علاقه خود از چند باشگاه مشهور جهان را اعلام کنند.

نظرسنجی مارکا: به پرسپولیس نمره بدهید!

به گزارش "ورزش سه"، مارکا که در نظرسنجی قبلی خود رقابتی هواداری را بین تیم‌های مشهور هر کشور برگزار کرده و تیم‌های سرخابی پایتخت را هم در این بین قرار داده بود، حالا در نظرسنجی دیگری از مخاطبان خود خواسته تا محبوب‌ترین و منفورترین تیم جهان را از بین 28 باشگاه مشهور برگزینند.

نکته جالب اینکه در بین این تیم‌ها، لوگوی باشگاه پرسپولیس ایران هم دیده می‌شود که تقریبا در تمام نظرسنجی‌های جهانی مارکا حضور داشته و مورد توجه این روزنامه مادریدی قرار دارد. النصر عربستان، دیگر تیم آسیایی است که در این نظرسنجی حضور دارد و البته به شدت هم با رأی منفی کاربران مواجه شده است.

نظرخواهی مارکا به این شکل است که مخاطبان باید میزان علاقه خود به هر باشگاه را با عددی از بین صفر تا ده نشان بدهند که طبیعتا عدد صفر به منزله کمترین و عدد ده، بیشترین میزان علاقه است.

باتوجه به اینکه بیشتر مخاطبان مارکا هواداران رئال مادرید هستند، این تیم با متوسط امتیاز 5.52 صدرنشین است و از نظر مخاطبان مارکا، محبوب‌ترین تیم جهان انتخاب شده است. در جایگاه بعدی لیورپول، آث میلان، آژاکس و منچستریونایتد قرار دارند.

1829700
پنج تیم محبوب جهان از نظر مخاطبان روزنامه مارکا

نکته جالب اینکه با کمپین بزرگ طرفداران پورتو، تیم مهدی طارمی هم در رتبه ششم قرار گرفته و آن‌ها نمره 4.96 را به دست آورده‌اند. بنفیکا تنها سه صدم امتیاز کمتری دارد تا رقابت بین این دو تیم پرتغالی با حساسیت ادامه داشته باشد.

پرسپولیس با نمره 4.46 در جایگاه شانزدهم این نظرسنجی قرار دارد و متوسط 4.46 را به خود اختصاص داده که نمره نسبتا خوبی است. البته در ساعات اخیر صفحات هواداری پرسپولیس با اشتراک‌گذاری لینک این نظرسنجی، کمپین جالبی برای حمایت از تیم خود در نظرسنجی مارکا داشته‌اند.

در مجموع این نظرسنجی، پی‌اس‌جی کمترین میزان نمره را دارد تا از نظر مخاطبان مارکا، منفورترین تیم جهان لقب بگیرد. همچنین جایگاه بعدی متعلق به النصر است که به نظر از سوی هواداران الهلال با کمپین منفی روبه‌رو شده تا کمترین میزان نمره را بعد از پی‌اس‌جی به خود اختصاص دهد.

1829701
پرسپولیس بالاتر از لس آنجلس گلکسی و گالاتاسارای، رأی مثبت بیشتری را در نظرسنجی محبوب‌ترین و منفورترین تیم جهان کسب کرده است.

نکته جالب اینکه اگر فقط کاربرانی که نمره 10 به تیمی داده‌اند مورد محاسبه قرار بگیرند، پرسپولیس چهارمین تیم بالای این نظرسنجی است که نشان می‌دهد هواداران این تیم حضور فعالی در نظرسنجی داشته‌اند.

همچنین بارسلونا 68 هزار رأی صفر (بیشترین تنفر) را داشته تا رکوردی جالب را به نام خود ثبت کند. النصر عربستان و الاهلی مصر دو تیم دیگری هستند که با بیشترین رأی منفی مواجه شده‌اند.

البته همان‌طور که گفته شد، مارکا روزنامه اسپانیایی نزدیک به رئال مادرید است و طبیعی به نظر می‌رسد که این نتایج از نظرسنجی‌اش استخراج شود.

دیدگاه‌ها