کد خبر : 1894606 | 17 اسفند 1401 ساعت 11:17 | 132K بازدید | 13 دیدگاه

هوا آنقدر سرد است که اوت نمی‌شود انداخت

یک استقلالی در سوئد، ماهی 3 تا 15 هزار دلار!

هیچ وقت نگفته ام که از بازگشت به استقلال پشیمان هستم. حضور در استقلال همیشه باعث افتخار من است

یک استقلالی در سوئد، ماهی 3 تا 15 هزار دلار!

به گزارش “ورزش سه”، بازیکن سابق استقلال این هفته گلی زیبا در تیمی در سوئد در آن عضویت دارد به ثمر رساند.

فردین رابط که درالکورد توپ می‌زند این هفته در یک بازی رمی موفق به گلزنی شد. او در این باره می‌گوید: لیگ کشورهای اسکاندیناوی به خاطر سرمای شدید در فصل از سال، تعطیل می‌شود. برنامه و تاریخ فوتبالی لیگ سوئد با سایر کشورها متفاوت است. دقیقا یک ماه دیگر، لیگ سوئد آغاز می‌شود، اما از حدودا پانزده روز پیش کاپ سوئد برگزار شد، در این بازی‌ها نتیجه دو دیدار واگذار کردیم و بازی سوم را با برد به پایان رساندیم اما متاسفانه از دور رقابت‌ها حذف شدیم. این تورنمت به صورت گروهی برگزار می‌شود و مانند جام حذفی نیست‌. در بازی روز گذشته موفق به گلزنی شدم و از این بابت خوشحالم.

او در مورد کیفیت لیگ دو سوئد ادامه داد: ما در لیگ دسته دو سوئد حضور داریم. به نظرم این لیگ کیفیت خیلی خوبی دارد و می‌توانم بگویم از لیگ ایران هم بهتر است اما  بازیکنان ایرانی در سطح بالاتری قرار دارند. از نظر شخصی ‌ام سو برداشت نشود، لیگ ایران هم واقعا با کیفیت است، بازیکنان ایرانی هم به نسبت سوئدی‌ها تکنیکی‌تر هستند اما فوتبال سوئد از نظر امکانات و بحث تاکتیکی با کیفیت‌تر هستد. در اینجا خبری از زیر توپ زدن و تک‌روی و دربیل‌ نیست‌. لیگ های کشورهای اسکاندیناوی که شامل فنلاند، نروژ، دانمارک، سوئد و ...  می‌شود، جزو لیگ های درجه سه فوتبال اروپا است اما باز هم از لیگ ایران کیفیت بالاتری دارند.

1762615

این بازیکن درباره شرایط مالی و قرارداد بازیکنان این لیگ، اظهار داشت: شرایط مالی قراردادهای اینجا چندان خوب نیست و لیگ ایران از نظر وضعیت بهتری دارد. در لیک سوئد، ۳۰ درصد از قراردادها به خاطر مالیات کسر می‌شود. در لیگ دو، رقم قراردادها چیزی بین ۲ هزار دلار تا ۵ هزار دلار است اما در لیگ برتر سوئد کف قراردادها ۳ هزار دلار در ماه است و تا سقف ۱۵ هزار دلار می‌رسد.

این وینگر پیرانشهری‌ در رابطه با اوت دستی‌های جالب خود و واکنش سوئدی‌ها به این حرکت، افزود: فصل گذشته که در بازی آخر  اوت دستی را پرتاپ کردم، این نوع پرتاب برای سوئدی‌ها خیلی جالب بود اما در این فصل انجام ندادم. چرا که اینجا بسیار سرد است و چمن زمین‌ها به خاطر یخ‌زدگی لغزنده می‌شود. شدت سرما تا حدی است که با وجود دستکش، انگشتان دستم در جریان بازی کاملا بی حس می‌شود اما هر زمانی که حس کنم به این شکل از پرتاپ ها نیاز داریم، ابن کار را خواهم کرد. در مجموع این حرکت برای سوئدی‌ها عجیب بود و اولین باری بود که نوع پرتاپ دستی را در فوتبال خود می‌دیدند.

1750510

رابط که سابقه عضویت در استقلال را دارد، در خصوص اظهاراتی که به نقل از او در مورد این تیم منتشر شده است، گفت: نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد. هواداران استقلال حرف من را بد متوجه شدند یا تیتر مصاحبه مناسب نبود. به هر حال من هیچ وقت نگفته‌ام که از بازگشت به استقلال پشیمان هستم. حضور در استقلال همیشه باعث افتخار من است. من فقط گفتم در این تیم به حقم نرسیدم، در واقع اجازه ندادند که به حقم برسم. من بازیکن جوانی هستم و می‌توانستم عملکرد خیلی خوبی در استقلال داشته باشم. همیشه در بازی های دوستانه گل می‌زدم و خوب بودم اما در رسانه ها وایرال شد که از بازگشت به استقلال پشیمان هستم. من افتخار می‌کنم استقلالی هستم و همیشه استقلالی می‌مانم.

رابط یادآور شد: درگذشت علی نوبخت، بازیکن احسان ری را به خانواده اش و جامعه فوتبال تسلیت می گویم.

دیدگاه‌ها