کد خبر : 1894616 | 17 اسفند 1401 ساعت 12:02 | 2.8K بازدید | 0 دیدگاه

تداوم صعود تکواندوکاران ایران در رنکینگ المپیکی

در جدیدترین رنکینگ اعلام شده ماه مارس از سوی فدراسیون جهانی تکواندو، جایگاه تکواندوکاران با تغییرات قابل توجهی در جدول رده بندی همراه شد.

تداوم صعود تکواندوکاران ایران در رنکینگ المپیکی

به گزارش"ورزش سه" و به نقل از مهر، سایت رسمی فدراسیون جهانی تکواندو رنکینگ المپیکی ماه مارس سال ۲۰۲۳ را منتشر کرد که ثبت امتیازات تورنمنت‌های بین المللی از جمله رقابت‌های آزاد فجیره و جام ریاست فدراسیون جهانی ترکیه، تداوم روند صعودی نمایندگان کشورمان را در پی داشت.

در این بین دانیال بزرگی، ابوالفضل زندی، مهران برخورداری، امیرمحمدی بخشی، علیرضا نادعلیان، محمد حسین یزدانی، ملیکا میرحسینی، کوثر اساسه، نگار اسماعیلی و سعیده نصیری صعود قابل توجهی داشتند.

همچنین رضا کلهر در وزن ۶۸- کیلوگرم و مبینا نعمت زاده در وزن ۴۹- کیلوگرم با ایستادن در رده چهاردهم، بهترین جایگاه را در بین تکواندوکاران ایرانی به خود اختصاص دادند.

در وزن ۵۸- کیلوگرم گروه مردان، ابوالفضل زندی با کسب ۱۲۲ امتیاز و ۶ پله صعود در جایگاه ۲۴ جهان ایستاد. در همین وزن مهدی حاجی موسائی با ۹۷.۶۴ امتیاز به جایگاه ۳۳ رسید و آرمین هادی پور با ۹۳.۵۷ امتیاز در رده ۳۶ جای گرفته است. حسین لطفی با کسب ۶۷.۱۸ امتیاز در رده ۵۸ قرار دارد. علیرضا حسین پور نیز با امتیاز ۴۷.۵۰ در مکان ۹۳ ایستاد.

1794914

در وزن ۶۸- کیلوگرم، رضا کلهر با ۱۵۲.۱۲ امتیاز بدون تغییر در جایگاه ۱۴ قرار دارد و متین رضایی با کسب ۱۱۶.۲۴ امتیاز در رده سی و یکم ایستاده است. سروش احمدی دیگر نماینده ایران در این وزن با ۸۶.۲۱ به رتبه چهل و چهارم رفت. دانیال بزرگی با کسب ۸۴.۶۰ و ۱۸ پله صعود در چهل و ششم قرار گرفت.

در وزن ۸۰- کیلوگرم، مهران برخورداری با ۱۲۱.۰۶ امتیاز و ۴ پله صعود در رده ۲۲ ایستاد؛ امیرمحمد بخشی جهش بسیار خوبی در جدول داشت و با کسب ۱۰۱.۴۲ امتیاز در رده ۲۷ جای گرفت. میرهاشم حسینی با کسب ۸۲.۷۰ امتیاز و بدون تغییر در رده ۳۷ ایستاد. محمدحسین یزدانی دیگر نماینده ایران در این وزن با کسب ۵۲.۴۲ امتیاز و ۱۰ پله صعود در جایگاه ۶۸ قرار گرفت.

در وزن ۸۰+ کیلوگرم، سجاد مردانی کاپیتان تیم ملی آقایان که به دلیل مصدومیت مدتی است از شرایط تمرین دور است با ۱۴۴.۲۶ امتیاز و یک پله صعود در جایگاه نوزدهم قرار گرفت. ابوالفضل عباسی با کسب ۱۲۵.۰۸ امتیاز و یک پله صعود در رده ۲۲ ایستاد؛ علیرضا نادعلیان با کسب ۸۰.۷۰ امتیاز و جهش ۱۵ پله‌ای در رده ۳۶ جدول رده بندی قرار گرفت. آرین سلیمی نیز با کسب ۵۵.۸۲ امتیاز و ۴ پله صعود در رده ۵۴ قرار گرفت.

در گروه بانوان و در وزن ۴۹- کیلوگرم، مبینا نعمت زاده صعود یک پله‌ای داشت و با ۱۸۴.۵۸ امتیاز به رده ۱۴ رفت. غزل سلطانی با کسب ۹۰.۵۶ امتیاز و بدون تغییر در جایگاه ۳۸ قرار گرفت. در همین وزن سعیده نصیری با ۷۲.۰۴ امتیاز و ۲۱ پله صعود در رده ۵۵ ایستاد.

در وزن ۵۷- کیلوگرم، ناهید کیانی با کسب ۱۴۲.۰۷ امتیاز در رده هفدهم جای گرفت. زهرا شیدایی با ۸۸.۱۴ امتیاز و یک پله صعود در رتبه ۴۰ ایستاد؛ نسترن ولی زاده نیز با کسب ۵۷.۱۰ در جایگاه ۶۲ قرار گرفت.

1741008

ملیکا میرحسینی در وزن ۶۷- کیلوگرم با ۹۳.۱۴ امتیاز و ۴ پله صعود در رده ۲۸ وزن خود قرار گرفته است؛ کوثر اساسه در همین وزن با ۱۲ پله صعود و کسب ۸۷.۳۷ امتیاز در جایگاه سی و دوم قرار گرفت. سیده نرگس میرنوراللهی نیز با کسب ۷۵.۱۲ امتیاز و ۳ پله صعود به جایگاه ۳۹ رفت و زینب اسماعیلی نیز با ۴۰.۶۴ امتیاز به رده ۷۴ رسید.

در وزن ۶۷+ کیلوگرم، اکرم خدابنده با ۸۷.۱۱ امتیاز در رتبه ۳۳ قرار گرفت و زهرا پوراسماعیل نیز با ۵۱.۹۸ امتیاز همچنان در رده چهل و هشتم رنکینگ المپیکی قرار دارد.

دیدگاه‌ها