کد خبر : 1894934 | 19 اسفند 1401 ساعت 14:50 | 25.3K بازدید | 8 دیدگاه

25 سال پس از سونامی

سخنرانی تاریخی تراپاتونی: مربی بایرن به همه شلیک کرد

25 سال پیش جیوانی تراپاتونی، مربی وقت بایرن، در یک نشست تاریخی به همه بازیکنانش تاخت و آن سخنرانی مثل یک سونامی فوتبال آلمان را درنوردید.

سخنرانی تاریخی تراپاتونی: مربی بایرن به همه شلیک کرد

به گزارش "ورزش سه"، جیوانی تراپاتونی، مربی مشهور ایتالیایی، در دو مقطع هدایت بایرن را برعهده داشت. یک بار در فصل 95-1994 و یک مقطع بین سال‌های 1996 تا 1998. تراپاتونی که در دوران فوتبالش 12 سال برای میلان بازی کرد ولی در دوران مربیگری همه او را روی نیمکت یوونتوس و سپس اینتر و بایرن به یاد می‌آورند، در 10 مارس 1998 یعنی دقیقا 25 سال پیش، نشست خبری تاریخی‌ای به عنوان مربی بایرن داشت. سه دقیقه و نیم سخنرانی او مثل یک سونامی آلمان و اروپا را درنوردید. او سه دقیقه و نیم با آلمانی دست و پا شکسته و با لهجه ایتالیایی، خشمگینانه به همه تاخت. نشستی که تا سال‌ها سوژه شوخی آلمانی‌ها بود. هنوز پس از 25 سال کسی نمی‌تواند نام خانوادگی توماس اشترونز را به درستی تلفظ کند.

1830600

مارکوس هورویک، مدیر رسانه‌ای وقت بایرن، در مورد آن سخنرانی تاریخی تراپاتونی به کیکر گفت: «من دوبار به طور جدی به این فکر افتادم که او را از اتاق بیرون ببرم؛ اما چندین دوربین تلویزیونی روشن بودند و امکانش نبود تراپ را دور کنم. او یک مربی نجیب بود و در آن زمان شاید موفق‌تر و پرافتخارتر از او در دنیا وجود نداشت. همیشه صدایی ملایم و آرام داشت و به ندرت عصبانی می‌شد. او همیشه از بازیکنانش هزاردرصد دفاع می‌کرد. اینکه چنین مردی می‌تواند آنطور عصبانی شود و به بازیکنانش بتازد، برای هیچکس باورکردنی نبود. او در واقع بازیکنانش را مقابل دیوار قرار داد و به آنها شلیک کرد.»

1830601

دو روز پس از شکست 1-0 مقابل شالکه، تراپاتونی با برخی از بازیکنان بایرن روبرو شد که از سبک بازی بیش از حد دفاعی او انتقاد کرده بودند. هورویک می‌گوید که بعد از بازی شالکه، مربی یک سخنرانی مشابه در هتل تیم انجام داد. تفاوت این بود که آنجا بطری خالی نبود، بلکه پر بود.

هورویک گفت: «یک بطری روی میز بود و جیوانی دست تکان داد و بطری را به زمین کوبید. سر تا پای اولی هوینس خیس شد. تراپاتونی به طرز وحشتناکی عصبانی بود و دو روز بعد، کل فوتبال آلمان از قضیه مطلع شده بود. پس از بازی با شالکه، تراپاتونی با همسرش به میلان رفت و سپس به مونیخ برگشت. به نظر می‌رسید او آرام‌تر شده ولی کمی که از کنفرانس گذشت، متوجه شدم که چه اتفاقی قرار است رخ بدهد.»

دیدگاه‌ها