کد خبر : 1895170 | 20 اسفند 1401 ساعت 19:53 | 4.1K بازدید | 7 دیدگاه

بایرن 5-3 آگزبورگ: جشنواره گل در دربی باواریا

بایرن مونیخ امشب موفق شد در دربی ایالت باواریا آگزبورگ را با نتیجه 5-3 شکست دهد تا این هفته هم خیالش از بابت صدرنشینی در بوندس‌لیگا راحت باشد.

بایرن 5-3 آگزبورگ: جشنواره گل در دربی باواریا

به گزارش "ورزش سه"، بایرن در دربی باواریا موفق شد حریفش، آگزبورگ را در یک بازی پرگل با دو گل از بنجامین پاوارد و سه گل دیگر که توسط ژوائو کانسلو، لروی سانه و آلفونسو دیویس به ثمر رسید با نتیجه 5-3 شکست دهد و خیالش از بابت صدرنشینی بوندس‌لیگا دست کم تا هفته آینده راحت باشد. 
شاگردان ناگلزمان در حالی قدم به این بازی گذاشتند که روز چهارشنبه با پیروزی 2-0 مقابل پاری سن ژرمن صعودشان به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان را قطعی کرده و با حداکثر روحیه وارد این مسابقه شدند. 
بایرن که بازی را مقابل هوادارانش در آلیانز آرنا آغاز کرده بود خیلی زود شوکه شد. درحالی‌که تنها 2 دقیقه از شروع مسابقه می‌گذشت آگزبورگ در نزدیکی مرز محوطه جریمه بایرن توپ را صاحب شد و بعد از چند بار رد و بدل شدن توپ با ضربه‌های سر بازیکنان دو تیم در نهایت مرگیم بریشا، مهاجم آگزبورگ، صاحب توپ شد و زومر را مغلوب کرد تا آگزبورگ پیش بیفتد.

1831059
1831060

چند دقیقه بعد موسیالا یک فرصت گلزنی را از دست داد، اما در دقیقه 15 کانسلو اشتباه نکرد تا نتیجه مساوی بشود. کانسلو توپ را از لروی سانه دریافت کرد و با انجام یک حرکت تکنیکی تماشایی مدافع مستقیم خود را محو  و دروازه آگزبورگ را باز کرد.

1831066
1831067

بایرن برای پیش افتادن از حریف تنها به چهار دقیقه زمان نیاز داشت. باواریایی‌ها در سمت راست صاحب یک ضربه آزاد شدند که توسط کیمیش ارسال شد. آگزبورگ نتوانست این توپ را به شکل مناسب دفع کند و سادیو مانه توپ را به درون محوطه جریمه فرستاد تا پاوارد از فاصله نزدیک آن را به گل تبدیل کند.

1831068
1831069

اما این پایان شب درخشان پاوارد نبود. در دقیقه 35 باواریایی‌ها بعد از چندین دقیقه فشار آوردن روی دروازه حریف به گل سوم رسیدند. کیمیش از سمت راست کرنر را روی دروازه ارسال کرد که با ضربه سر دلیخت به پاوارد رسید. او با خونسردی ضربه خوبی به سمت دروازه شلیک کرد که به گل سوم بایرن تبدیل شد.

1831063
1831064

حملات بایرن همچنان ادامه داشت و در دقیقه آخر نیمه اول گل چهارم این تیم به ثمر رسید. مانه در سمت چپ صاحب توپ شد و ارسالی به سمت محوطه جریمه داشت. توپ مانه بعد از برخورد به بازیکنان حریف تغییر مسیر داد و سانه از فاصله چند متری دروازه آگزبورگ، آن را به گل چهارم تیمش تبدیل کرد. نیمه اول با برتری 4-1 بایرن به پایان رسید.

1831070
1831071

در نیمه دوم بایرن دقایق اولیه را با حمله آغاز کرد، ولی آگزبورگ به تدریج شروع به حرکت به سمت دروازه میزبان کرد و در دقیقه 55 فرصت خوبی به دست آورد. وارگاس که در نیمه دوم به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده بود از مرز محوطه جریمه شوتی به سمت دروازه شلیک کرد که با اختلاف کمی از بالای دروازه بیرون رفت.

چند دقیقه بعد آگزبورگی‌ها در ادامه حملاتشان صاحب یک پنالتی شدند. مایر شوتی به سمت دروازه بایرن شلیک کرد که زومر تنها موفق به دفع ناقص آن شد. درحالی‌که کاردونا می‌رفت تا از توپ برگشتی استفاده کند توسط دلیخت سرنگون شد تا داور نقطه پنالتی را نشان بدهد. مرگیم بریشا زننده گل اول آگزبورگ این پنالتی را به گل تبدیل کرد تا در این بازی دو گله شود.

1831072
1831073

اما بازیکنان بایرن معتقد بودند بریشا در لحظه ضربه زدن به توپ دو بار با پایش توپ را لمس کرده و این پنالتی باید تکرار شود. بعد از نزدیک به یک دقیقه بررسی صحنه توسط VAR اما گل آگزبورگ پذیرفته شد تا بازی با نتیجه 4-2 دنبال شود.

در دقیقه 74 باواریایی‌ها پنجمین گل خود را هم به ثمر رساندند. کانسلو از سمت راست سانتر زیبایی روی دروازه آگزبورگ ارسال کرد و آلفونسو دیویس ارسال خوب او را وارد دروازه تیم حریف کرد. حالا دیگر کار برای آگزبورگی‌ها تمام شده بود.

1831080
1831081

اما در دقیقه 90+3 که تنها چند ثانیه به صدا در آمدن سوت پایان بازی باقی مانده بود، آگزبورگ یک گل دیگر به ثمر رساند تا اختلاف به دو گل کاهش یابد. وارگاس در سمت چپ به راحتی از مولر عبور کرد و پاس او که در میانه راه منحرف شده بود توسط کاردونا وارد دروازه شد تا این بازی هشت گل داشته باشد.

1831082

این بازی در نهایت با پیروزی 5-3 شاگردان ناگلزمان به پایان رسید تا بایرن نشان بدهد برای حفظ صدرنشینی خود در بوندس‌لیگا مصمم است. 

دیدگاه‌ها