کد خبر : 1895201 | 20 اسفند 1401 ساعت 23:01 | 31.8K بازدید | 12 دیدگاه

به نسل جدید مربیگری اعتماد کنید!

محمد ربیعی در چهارمین فصل حضور خود در مس رفسنجان به رتبه چهارم جدول رده‌بندی لیگ برتر صعود کرده است.

به نسل جدید مربیگری اعتماد کنید!

به گزارش "ورزش سه"، زمانی که محمد ربیعی هدایت مس رفسنجان را بر عهده گرفت، این تیم در رتبه دوازدهم جدول رده‌بندی لیگ یک قرار داشت، اما مس پس از صعود به لیگ برتر و حضور در رتبه‌های هشتم و ششم در دو فصل گذشته، امروز با پیروزی برابر تراکتور در تبریز به رتبه چهارم جدول صعود کرد.

این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که به اعتقاد محمد ربیعی، مس در لیگ بیست و دوم امتیازات زیادی را به دلیل اشتباهات داوری از دست داده و در غیر این صورت می‌توانست بین سه تیم بالای جدول قرار داشته باشد و همراه با سپاهان، پرسپولیس و استقلال، برای کسب عنوان قهرمانی بجنگد.

البته رتبه چهارم جدول هم برای محمد ربیعی که دیروز وارد ۴۲ سالگی شد، رتبه جذاب و ارزشمندی محسوب می‌شود، چرا که در فصلی که طبق ادعای خودش بودجه مس رفسنجان، حدود ۱۵۰ میلیارد بوده است، بالاتر از تراکتور و فولاد قرار گرفته و با ۹ گل خورده در ۲۳ بازی، آماری باورنکردنی را به ثبت رسانده است.

1831164

البته اگر بدشانسی، اشتباهات داوری و همچنین عملکرد ضعیف خط حمله مس رفسنجان نبود، این تیم با توجه به درخشش خط دفاع خود می‌توانست سال ۱۴۰۱ را با شرایط بهتری به پایان برساند؛ سالی که با باخت به تراکتور در تبریز آغاز شد و با پیروزی برابر تراکتور به پایان رسید.

البته ربیعی در مس رفسنجان خریدهای موفقی از جمله حامد لک، جفرسون باهیا، رامتین سلیمان‌زاده، فرشید باقری، محمدمهدی محبی، لوسیانو پریرا و... هم داشت که نقش پررنگی در موفقیت او و مس داشتند.

ربیعی در فصل جاری هفت بازی دیگر پیش رو دارد و در دو مسابقه آینده خود در سال جدید برابر پرسپولیس و مس رفسنجان قرار می‌گیرد و در صورت کسب امتیاز از این مسابقات می‌تواند مس را در در بین پنج تیم برتر لیگ ایران حفظ کند.

نکته مهم اینکه پیشرفت مس رفسنجان در دوران حضور ربیعی نشان می‌دهد که ثبات و اعتماد به یک سرمربی تا چه حد می‌تواند روی روند رو به جلوی یک تیم تاثیر بگذارد.

دیدگاه‌ها