کد خبر : 1895384 | 21 اسفند 1401 ساعت 20:09 | 9.2K بازدید | 1 دیدگاه

اکوادور: به فلیکس سانچز اعتماد کامل داریم

فدراسیون فوتبال اکوادور می‌گوید فلیکس سانچز را برای پیش‌برد پروژه‌ای میان‌مدت استخدام کرده و به این مربی اسپانیایی اعتماد کامل دارد.

اکوادور: به فلیکس سانچز اعتماد کامل داریم

به گزارش "ورزش سه"، بعد از آنکه فلیکس سانچز دیروز به اکوادور رفت و به عنوان سرمربی جدید تیم ملی این کشور معرفی شد فدراسیون فوتبال اکوادور به شکل‌های مختلف به ستایش از این مربی اسپانیایی پرداخته و می‌گوید به سانچز اعتماد کامل دارد.

آخرین پست سانچز به عنوان سرمربی هدایت تیم ملی قطر بود اما او در پایان جام جهانی 2022 که به میزبانی این کشور انجام شد با قطری‌ها خداحافظی کرد. در حالی که سانچز یکی از نامزدهای هدایت تیم ملی ایران هم بود اما او در نهایت با اکوادوری‌ها به توافق رسید.

سانچز بعد از منصوب شدن به عنوان سرمربی تیم ملی اکوادور در توییتر خود نوشت: "ما با اشتیاق زیادی به این کشور آمده‌ایم."

فدراسیون فوتبال اکوادور هم در اولین واکنش به حضور سانچز در تیم ملی این کشور با انتشار عکس او در سایت فدراسیون از عبارت "شروع می‌کنیم" استفاده کرد.

1831568

اما این تنها واکنش فدراسیون اکوادور به سرمربی جدید تیم ملی این کشور نبود. در حالی که این سرمربی اسپانیایی به زودی با حضور در یک کنفرانس خبری رسما به هواداران اکوادوری معرفی خواهد شد فدراسیون این این کشور با انتشار اطلاعیه‌ای درباره استخدام او نوشت :"ما به دنبال سرمربی‌ای بودیم که تیم ملی کشورمان استحقاقش را داشته باشد. ما به دنبال یک مربی درجه‌ یک بودیم که کارنامه موفقی داشته باشد. هدف ما یک پروژه میان‌مدت است که باید طبق یک برنامه زمانی به نتایج مد نظرمان دست پیدا کنیم. ما به مربی‌ای نیاز داشتیم که به پیشرفت همه‌جانبه فوتبال این کشور احساس تعهد داشته باشد و استعدادهای ناب فوتبال اکوادور را شناسایی و پرورش بدهد."

در ادامه اطلاعیه فدراسیون فوتبال اکوادور به سوابق سانچز اشاره شده است: "سانچز به مدت بیش از 10 سال در بارسلونا و آکادمی لاماسیا فعالیت کرده که یکی از شناخته‌شده‌ترین آکادمی‌های فوتبال دنیا است. او به مدت هفت سال هم در آکادمی اسپایر قطر که در حال حاضر از بهترین آکادمی‌ها است مشارکت جدی داشته است. سانچس در قطر، کشوری بدون سنت فوتبالی کاری کرد که تیم زیر 19 سال این کشور قهرمان آسیا بشود. او با تیم بزرگسالان قطر هم به این موفقیت رسید. ما سانچز را به این خاطر انتخاب کردیم که 2026 تازه پله اول پروژه ما است، به اکوادور خوش آمدی."

سانچز در تیم ملی اکوادور جانشین گوستاوو آلفاروی آرژانتینی می‌شود که در فاصله سال‌های 2020 تا 2022 هدایت این تیم را به عهده داشت و اکوادور را به جام جهانی قطر رساند. این چهارمین حضور اکوادوری‌ها در جام جهانی بود.

پیش از آلفارو هم هرنان گومز آرژانتینی در سال 2002، لوئیس فرناندو سوارز آرژانتینی در سال 2006، رینالدو روئدا در سال 2014 هدایت این تیم را در جامهای جهانی به عهده داشتند. 

1764487

دیدگاه‌ها