کد خبر : 1895703 | 23 اسفند 1401 ساعت 11:25 | 39.6K بازدید | 17 دیدگاه

بازی بدون گل ممنوع!

تیک آبی، برای استقلال و ریکاردو ساپینتو

استقلال در 8 بازی انجام داده در دور برگشت هیچ مسابقه ای را بدون گل به پایان نبرده است!

تیک آبی، برای استقلال و ریکاردو ساپینتو

به گزارش "ورزش سه"، هر 8 بازی استقلال در دور برگشت بازی‌ها با گل همراه بوده است. 6 پیروزی، یک تساوی و یک شکست دستاورد تلاش شاگردان ریکاردو ساپینتو در دور برگشت بازی‌ها بوده است.

18 گل در 8 بازی. این بدین معنی است معدل گل استقلال در هر بازی از دور برگشت بازی‌ها 2.25 است که این استاندار قابل توجهی در بازی‌های لیگ برتر به حساب می‌آید. اگر اکنون معدل گل تهاجمی ترین تیم‌های لیگ برتر در کل را لحاظ کنیم، معدل گل زده هیچ تیمی در کل بازی‌ها به عدد 2 نمی‌رسد و این بدین معنی است که شاگردان ریکاردو ساپینتو در دور برگشت بازی ها به تیم متفاوتی تبدیل شده اند. استقلال در مجموع که 23 هفته از بازی ها سپری شده 33 گل زده و معدل گل زده این تیم در هر بازی 1.43 است و اگر آبی‎‌ها در نیم فصل نخست همانند دور برگشت بازی‌ها بازی می‌کردند، اکنون تهاجمی ترین تیم لیگ برتر بشمار می‌رفتند و چه بسا اکنون تیم صدرنشین بودند. استقلال در 15 بازی دور رفت 15 گل زده بود و معدل گل زده این تیم در هر بازی یک گل بود و 18 گل در 8 بازی از دور برگشت نشان می‌دهد، ریکاردو ساپینتو به طور کل تیم را متحول کرده است و به نظر می‌رسد، جز معدود تیم‌ها و شاید هم تنها تیمی بوده که در تعطیلات زمستانی بازیکن جدیدی را به ترکیب تیم اضافه نکرد.

1832155

بازی رو به جلو شاگردان ریکاردو ساپینتو موجب شده تا آنها در هر بازی موقعیت‌های متعددی روی دروازه حریف خلق کنند و این نمایش تهاجمی تیم‌های حریف را هم به ارایه بازی رو به جلو ترغیب کرده و این موجب شده بیشتر بازی‌هایی که پای استقلال در میان بوده تبدیل به بازی‌های زیبای لیگ برتر شود. همانند دیدار با فولاد که تیم میزبان هم صاحب موقعیت های خوبی برای گلزنی شد. در تنها مسابقه ای که استقلال در دور برگشت بازی‌ها شکست خورد، دیدار با سپاهان بود که اشتباه علیرضا رضایی در دفع شوت امید نورافکن و خطای پنالتی که در دقیقه 90 سیاوش یزدانی داد، در پیروزی سپاهان تاثیر بیشتری از سبک بازی حریف داشت. هم چنین استقلال در مصاف با نساجی در حالی دو امتیاز حساس از دست داد که دوبار توپ را به دیرک دروازه نساجی زد و موقعیت‌های بسیار خوبی از جمله توسط سجاد شهباززاده از دست داد.

1832156

شکل بازی استقلال به گونه ای شده که می‌توان این تیم را تا هفته پایانی بازی‌ها یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ برتر برشمرد و به طور حتم جدال این تیم با سپاهان و پرسپولیس برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر دیدنی خواهد بود. صرف نظر از اینکه تلاش ریکاردو ساپینتو و شاگردانش در پایان فصل چه مقامی برای این تیم به همراه خواهد داشت، باید گفت مربی پرتغالی استقلال را به تیم دلخواه هواداران تبدیل کرده است. تیمی که زیبا و نتیجه گرا بازی می کند و از همه مهمتر معدل گل زده اش در هر بازی بیشتر از 2 گل است. این همان چیزی است که نه تنها تماشاگران استقلال می‌خواهند، بلکه فوتبال باشگاهی هم بدان نیازمند است. بازی‌های جذاب و پر گل. چنین بازی‌هایی موجب می‌شود سکوها پر شود. همان طور که در فولاد آره نا این هفته و در مصاف استقلال – فولاد جای سوزن انداختن نبود و گویی تماشاگران پرشور فولاد هم می‌دانستند، مسابقه ای که یک طرف آن استقلال باشد، بازی زیبایی می‌شود و ارزش از نزدیک دیدن را دارد. اکنون می‌شود به استقلال تیک آبی داد.

نگاهی می اندازیم به نتایج استقلال در دور برگشت بازی ها:

هفته 16: سپاهان 2 – استقلال یک 
هفته 17: استقلال 4 – ملوان صفر 
هفته 18: مس کرمان 2 – استقلال 3 
هفته 19: استقلال 3 – نفت مسجد سیلمان 1 
هفته 20: پیکان صفر – استقلال 2 
هفته 21: نساجی 1 – استقلال 1 
هفته 22: استقلال 2 – گل گهر یک 
هفته 23: فولاد صفر – استقلال 2

دیدگاه‌ها