کد خبر : 1895708 | 23 اسفند 1401 ساعت 11:43 | 9.6K بازدید | 2 دیدگاه

مى خواهند ريشه تكواندو را خشك بكنند

ساعی، عصبانی از پولادگر: دیگر نمی‌توانم سکوت کنم

بحث فوتبال جداست، اما ظاهرا ورزش جزو اولويت‌هاى دولت نيست

ساعی، عصبانی از پولادگر: دیگر نمی‌توانم سکوت کنم

به گزارش ورزش سه، هادى ساعى در نشست خبرى در محل فدراسيون تكواندو در خصوص وضعيت اين فدراسيون اظهار داشت: سال ١٤٠١ سال سختى بود و به خاطر كرونا خيلى از رويدادهاى سال قبل نيز امسال برگزار شد. سال آينده نيز سال المپيك است و بايد به دنبال كسب سهميه باشيم. ضمن اينكه بايد در بازى‌هاى آسيايى نيز شركت كنيم.

وى در خصوص اختلاف با پولادگر عنوان كرد: من صبرم زياد است، اما كار به جايى رسيده كه نمى توانم سكوت كنم. اين افراد به تكواندو لطمه مى زنند و من بايد از جامعه تكواندو دفاع كنم. روزهاى اخر سال است و ما امسال ١٦،١٧ مسابقه بين المللى شركت كرديم و از ٥ فروردين بازهم اعزام داريم. اقايان از همان ٢٢ ميلياردى كه خودشان هم با افتخار گفتند، ٥٠ درصدشان را به ما دادند. اگر به ما كمك نكنند، قطعا به مشكل مى خوريم.

رييس فدراسيون تكواندو در خصوص ديدار با وزير ورزش گفت: من تفاهم نامه را امضا نكرده بودم، اما وقتى با وزير جلسه داشتم، گفتند امضا كن و يك متمم به آن اضافه مى كنيم، اما متاسفانه اين اتفاق براى وزير رخ داد و هيچ اتفاقى براى ما نيفتاد. گرندپرى مسير ميانبر براى المپيك است و بسيار براى ما اهميت دارد. اين دوستان هم مى دانند كجا بايد به تكواندو لطمه بزنند. فكر مى كنم مى خواهند ريشه تكواندو را خشك بكنند. در شوراى برون مرزى گفتند چرا ساعى مى خواهد با تيم برود و مگر محروم نيست؟ داخل كشور كسانى بودند كه دوست داشتند محروميت من ادامه دار باشد!

1832169

هادى ساعى اضافه كرد: مى بينم خيلى از فدراسيون‌ها نمى توانند اعزام‌هاى خودشان را داشته باشند، اما ما بايد ٤ سال فعاليت داشته باشيم تا به المپيك برسيم. با توجه به كمبود بودجه فكر مى كنم سال آينده ما نتوانيم خيلى از رويدادها را برويم.

وى در واكنش به كمك دولت به باشگاه استقلال براى پرداخت طلب استراماچونى افزود: بحث فوتبال جداست، اما ظاهرا ورزش جزو اولويت هاى دولت نيست. چانه ورزش آنقدر كوچك است كه هر چقدر اضافه كنند، بازهم مشكل داريم. فدراسيون هاى ما معمولا كارشان با ارز هست. ما ريال بودجه مى گيريم، اما بايد دلارى هزينه كنيم.

ساعى در واكنش به برگزارى نوروزگاه با هزينه هاى بالاى ١٠٠ ميليارد عنوان كرد: آنطور كه من شنيدم بودجه نوروزگاه از خارج از ورزش هزينه شده است و از بودجه ورزش نيست. من فكر مى‌كنم اين بودجه اگر در اختيار ورزش قرار مى گرفت، بهتر بود چون براى رويدادهاى مهمتر هزينه مى شد. به ما هم پيشنهاد دادند كه تكواندو هم باشند، اما ما قبول نكرديم چون رقبا در سطحى نبودند كه به ما كمك كنند.

وى همچنين گفت: با توجه به نزديكى بازى‌هاى آسيايى و مسابقات جهانى امسال قصد داريم تيم نوجوانان را به هانگژو اعزام كنيم و تيم اصلى را به مسابقات جهانى اعزام كنيم كه براى ما اهميت بالاترى دارد. اگر اين وضعيت ادامه دار باشد، بايد براى مسابقات قاره اى برنامه ريزى كنيم و روى آن دو سهميه تمركز كنيم. فكر مى كنم نتايج مسابقات جهانى برايمان اهميت دارد.

دیدگاه‌ها