کد خبر : 1895718 | 23 اسفند 1401 ساعت 12:19 | 23.8K بازدید | 4 دیدگاه

برگی از تاریخ؛

دو نفر از شش نفر ، ستاره های بزرگ پرسپولیس( عکس)

رقابت‌های باشگاه‌های تهران در دهه 60 پر بود از بازیکنان با کیفیت، فوتبالیست هایی که نوع بازی آنها چشم نواز بود.

دو نفر از شش نفر ، ستاره های بزرگ پرسپولیس( عکس)

به گزارش " ورزش سه "،  آغاز رسمی فوتبال در رده باشگاهی در تهران بعد از چند سال توقف از سال 60 بود. رقابت‌هایی که در دهه 60 معتبرترین جام باشگاهی در کشور را به خود اختصاص داده بود. 

در آن سالها و به رسم هر ساله مجله دنیای ورزش در آخر سال پدیده‌های سال را معرفی می‌کرد. در سال 61 شش بازیکن چشم کارشناسان آن نشریه را گرفته بود که دو نفر از آنها بعدها ستاره های فوتبال ایران و پرسپولیس شدند. 

محسن آشوری هافبک وسط تیم سعدآباد که بعدها پلی میکر پرسپولیس رویایی در نیمه دوم دهه 60شد، هافبکی که پاس‌های کم نظیری به بازیکنان پرسپولیس می داد و فرشاد پیوس همواره یکی از دلایل آقای گلی خود را حضور او در پرسپولیس آن سالها می دانست. فوتبالیستی با کیفیت که همانند مجتبی جباری و محرم نوید کیا، پاس‌های تو در بی نظیری می‌داد. در کنار آشوری مرد همیشه آقای گل فوتبال ایران دیده می‌شود. ستاره بزرگ آن سال راه آهن که بعد از مدتی برای گذران سربازی به نیروی هوایی رفت، در دسته دوم باشگاه های تهران آقای گل رقابت‌ها شد و در ادامه به پرسپولیس آمد و لقب ماندگار آقای گلی را از هواداران پرسپولیس دریافت کرد. مهاجمی که همیشه بوی گل می داد و در هر تورنمنتی بود، آقای گلی را به نام خود زد. 

چهار بازیکن مطرح دیگر هم در آن سال انتخاب شدند، حسین نراقی از هما، خسرو حاج خلیل از بانک ملی، محمود سجادی از شاهین و سعید سبزعلی از نیروی زمینی بازیکنانی بودند که در کنار ستاره‌های سالهای بعد پرسپولیس دیده شدند.

1832187

دیدگاه‌ها