کد خبر : 1895726 | 23 اسفند 1401 ساعت 12:43 | 27K بازدید | 4 دیدگاه

معرفی نامزد سابق هدایت ایران در اکوادور

فلیکس سانچز با پیراهن تیم جدیدش

مراسم معارفه فلیکس سانچز اسپانیایی به طور رسمی به عنوان سرمربی تیم ملی اکوادور انجام شد.

فلیکس سانچز با پیراهن تیم جدیدش

به گزارش “ورزش سه” پس از استعفای گوستاوو آلفارو از هدایت تیم ملی اکوادور، مراسم معارفه فیکس سانچز اسپانیایی به طور رسمی انجام شد. این مربی متولد بارسلون، بعد از ۱۶ سال فعالیت در قطر به آمریکای جنوبی رفته تا ماجراجویی جدیدی را آغاز کند. سانچز که مهارت خاصی در کشف استعدادها دارد، حالا ماموریت ویژه‌ای در اکوادور برای کار با تیم‌های پایه در کنار بزرگسالان را بر عهده گرفته است.

سانچز در سال ۲۰۰۶ به کشور قطر رفت و یکی از پایه‌گذاران اصلی کمپ اسپایر بود که یکی از پیشگامان اصلی در کشف و پرورش استعدادها است. سپس او هدایت رده‌های سنی کمتر تیم ملی قطر را بر عهده گرفت و در نهایت فدراسیون فوتبال این کشور تصمیم گرفت در سال ۲۰۱۷ این مربی اسپانیایی را به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان انتخاب کند.

از ابتدا مهم‌ترین هدف قطری‌ها موفقیت در جام جهانی ۲۰۲۲ بود. تورنمنتی که میزبان بودند و هم‌چنین برای اولین مرتبه در آن شرکت می‌کردند. قهرمانی در جام ملت‌های ۲۰۱۹ نیز باعث شد تا فلیکس سانچز با قدرت روی نیمکت عنابی‌پوشان ماندگار شود اما نتایجی که در جام جهانی به دست آمد، قابل انتظار نبود.

1832192

قرارداد سانچز با فدراسیون فوتبال اکوادور تا پایان جام جهانی ۲۰۲۶ است. این مربی اسپانیایی در مراسم معارفه خود گفت: پروژه و برنامه ما مشخص شده است. اما بازیکنان باید ثابت کنند که می‌خواهند بخشی از این پروژه باشند. پروژه ما کشف استعدادهای اکوادوری و شناخت نقاط قوت آن‌ها است. شیوه کار ما این است که کیفیت آن‌ها باید افزایش پیدا کند.

سانچز که مربی‌ای بسیار سختگیری است، در تیم‌های خود روی تاکتیک مالکیت توپ و ارسال پاس‌های پیاپی کار می‌کند. از او در اکوادور خواسته شده تا نظارت ویژه‌ای بر روی تیم‌های پایه داشته باشد. سانچز در این خصوص می‌گوید: ما وقتی با بازیکنان کار می‌کنیم، توقع داریم که سطح بالایی از خود را نشان دهند. قرار است با همان شور و اشتیاق در تیم‌های پایه از تمام بازیکنان درخواست کار و فعالیت داشته باشیم.

سانچز قصد دارد یک مدل کاری یکسان را در تمامی رده‌های فوتبال ملی اکوارو پیاده کند. او در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد و گفت: من با تمامی مربیان و بازیکنان آشنا خواهم شد. ما گروهی قوی از شخصیت‌های بزرگ داریم. برای همکاری مشترک و تبادل تفکرات با همه آن‌ها صحبت خواهم کرد. ما باید از پایه و از رده‌های سنی کمتر شروع به تربیت بازیکنان کنیم و این نکته از همه چیز مهم‌تر است.

دیدگاه‌ها