کد خبر : 1896155 | 26 اسفند 1401 ساعت 03:15 | 128.8K بازدید | 12 دیدگاه

بدشانسی محض در شب صعود لورکوزن؛

یک هم‌تیمی، دشمن درخشش سردار آزمون!

سهم ستاره ایرانی بایر لورکوزن مقابل حریف مجارستانی می‌توانست یک گل یا پاس گل باشد.

یک هم‌تیمی، دشمن درخشش سردار آزمون!

به گزارش "ورزش سه"، سردار آزمون مثل بازی رفت لیگ اروپا که مقابل فرانس واروش مجارستان در ترکیب بایر لورکوزن قرار گرفته بود، دیدار برگشت را هم با حضور در جمع ۱۱ بازیکن اصلی آغاز کرد و امیدوار بود برخلاف هفته گذشته که در گلزنی بدشانس بود، این بار بخت با او یار باشد ولی باز هم در حسرت گل و حتی پاس گل ماند.

شاگردان ژابی آلونسو که سردار آزمون هم در جمع ۱۱ نفر اصلی آن‌ها دیده می‌شد، از ساعت ۲۳:۳۰ پنج‌شنبه شب در ورزشگاه پوشکاش آرنا مقابل تیم فرانس واروش مجارستان قرار گرفتند تا بازی برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا را انجام بدهند و امیدوار به تکرار پیروزی دیدار رفت بودند که اتفاقا شروع هجومی هم داشتند.

1832992
سردار در بازگشت به ترکیب بایر لورکوزن امیدوار به ثبت نخستین گل یا پاس گل اروپایی خود در این فصل بود

بایر لورکوزن در دقیقه ۳ بازی با اولین موقعیت جدی که روی دفع توپ تاپسوبا از سمت راست زمین شکل گرفت، با نفوذ تند و تیز و حرکت ۴۰ متری موسی دیابی با توپ، با شوت زمینی این بازیکن در موقعیت تک به تک به گل اول بازی مقابل فرانس واروش رسیدند تا خیال‌شان را برای صعود راحت کنند.

سردار آزمون که دومین حضور ثابت خود در این فصل از لیگ اروپا را تجربه می‌کرد و به دنبال نخستین گل خود در این رقابت‌ها بود، در دقیقه ۳۱ با یک حرکت سریع و تکنیکی وارد محوطه جریمه فرانس واروش شد، اما حفظ توپ او و سه سر توپ پیاپی این مهاجم ایرانی شرایطی به وجود آورد تا مدافعان حریف توپ را دفع کنند و در برگشت هم شوت دیابی را دروازه‌بان مجارستانی دور کرد.

ستاره ایرانی لورکوزن که علی‌رغم درخشش در هفته‌های اخیر بوندسلیگا با گلزنی یا پاس گل به دنبال تاثیرگذاری روی گل‌های تیمش در لیگ اروپا هم بود، در دقیقه ۱+۴۵ یک موقعیت عالی برای موسی دیابی ساخت که بی‌دقتی این بازیکن کاری کرد تا پاس گل به نام سردار آزمون ثبت نشود.

سردار آزمون قبل از سوت پایان نیمه اول با مهار توپ و یک پاس به عقب عالی، دیابی را در فرصت گلزنی قرار داد که عجله این بازیکن و شوت روی پای چپ او بی‌ثمر بود و از کنار دروازه فرانس واروش به بیرون رفت.

بایر لورکوزن در دقیقه ۵۳ توسط جرمی فریمپونگ به گل دوم رسید که VAR آن را مردود اعلام کرد، اما سه دقیقه پس از این اتفاق ستاره ایرانی این تیم می‌توانست نخستین گل اروپایی خود در فصل ۲۳-۲۰۲۲ را به ثمر رساند که درخشش دروازه‌بان فرانس واروش اجازه نداد توپ او از خط عبور کند.

توپ ارسالی از کرنر سمت چپ زمین با دفع اشتباه مدافعان فرانس واروش در محوطه ۶ قدم جلوی پای آزمون افتاد که ضربه روی پای او در یک موقعیت استثنایی با دفع توپ فوق‌العاده گلر ملی‌پوش تیم مجارستانی همراه شد تا این شوت سردار با بدشانسی محض تبدیل به گل نشود.

1832997

تنها یک دقیقه پس از این فرصت از دست رفته، سردار آزمون به بهترین شکل قصد جبران داشت و می‌خواست لورکوزن را به گل دوم برساند، اما موسی دیابی برای دومین بار در این دیدار موقعیت‌سازی عالی هم‌تیمی ایرانی خود را استفاده نکرد و در شرایطی که بهترین شانس گلزنی را روی پاس در عمق آزمون به دست آورد، شوت زمینی او به تیرک برخورد داشت و برگشت.

سردار در دقیقه ۷۱ از ترکیب بایر لورکوزن خارج شد و ۱۰ دقیقه پس از آن شاگردان ژابی آلونسو توانستند روی یک ضدحمله سریع به گل دوم دست پیدا کنند و در نهایت با پیروزی ۴ بر صفر در مجموع دو مسابقه رفت و برگشت برابر فرانس واروش مجارستان به جمع هشت تیم برتر لیگ اروپا برسند.

1832993
سردار با این پاس عالی، دیابی را در فرصت گلزنی قرار داد که ضربه عجولانه او به بیرون رفت
1832994
جای‌گیری عالی آزمون روی توپ ارسالی از کرنر و دو دفع اشتباه از مدافعان حریف، او را در موقعیت گلزنی قرار داد
1832995
این صحنه می‌توانست منجر به اولین گل سردار در لیگ اروپا شود که ضربه روی پای او در محوطه ۶ قدم با دفع عالی گلر فرانس واروش همراه شد
1832996
پاس در عرض آزمون، دو مدافع روبه‌روی او را فریب داد و در بهترین شرایط به موسی دیابی رسید، اما با این حال هم‌تیمی او یک بار دیگر شانس ثبت پاس گل سردار را گرفت و توپ را به تیرک عمودی زد

دیدگاه‌ها