کد خبر : 1896196 | 26 اسفند 1401 ساعت 12:45 | 17.7K بازدید | 14 دیدگاه

امید یک سهمیه آسیایی در جدال فوق حیثیتی

گل‌گهر - فولاد: آخرین تهدید پرسپولیس و استقلال!

دیدار گل‌گهر و فولاد آخرین بازی امسال فوتبال ایران خواهد بود که با حذف یک تیم مدعی جام حذفی همراه خواهد شد.

گل‌گهر - فولاد: آخرین تهدید پرسپولیس و استقلال!

به گزارش "ورزش سه"، از ساعت 16:30 امروز استادیوم اختصاصی گل‌گهر در سیرجان، میزبان شاگردان علیرضا منصوریان خواهد بود. این بازی علاوه بر اینکه آخرین حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت گل‌گهر خواهد بود، آخرین بازی دیدار برگزارشده فوتبال ایران در سال 1401 نیز هست و به همین دلیل حساسیت فراوانی خواهد داشت.

گل‌گهر که سال را با رتبه چهارم در لیگ بیست و یکم آغاز کرد و با همین رتبه در لیگ بیست و دوم، به سال خاتمه داد، بعد از پیروزی پرگل مقابل نفت مسجدسلیمان، حالا دیدار حساسی را پیش روی خود می‌بیند. پیروزی در این بازی گل‌گهر را به جمع هشت تیم برتر جام حذفی خواهد رساند و فرصت کسب سهمیه آسیایی را فراهم خواهد کرد.

برای امیر قلعه‌نویی نیز این بازی اهمیت زیادی دارد و او با پیروزی مقابل شاگرد سابق خود، علیرضا منصوریان، با روحیه بهتری پای به اردوی تیم ملی خواهد گذاشت. البته امیر قلعه‌نویی در روزهای اخیر از تمرینات گل‌کهر دور بوده اما به هر حال بر شرایط کار آگاه است و امید دارد تا در آخرین گام، یک دستاورد دیگر را به تیم سیرجانی هدیه بدهد.

از آن سو این دیدار برای فولاد هم حکم مرگ و زندگی را دارد. این تیم در سال‌های اخیر پای ثابت مسابقات آسیایی بوده اما حالا در لیگ برتر جایگاه چندان خوبی ندارد و تنها راه برای کسب سهمیه آسیایی را در قهرمانی جام حذفی می‌بیند.

نقطه مشترک امیر قلعه‌نویی و علیرضا منصوریان، علاوه بر سرمربیگری در استقلال، شکست متاخر آن‌ها در مقابل این تیم آبی‌پوش بوده است. باخت‌های دو گله‌ای که ریکاردو ساپینتو را به صدر جدول نزدیک کرد و شش امتیاز مهم را از پیشکسوتان آبی گرفت و حالا این بازی به نوعی جدال انتقامی بین دو چهره‌ای است که قصد دارند شایستگی خود را در آخرین بازی سال نشان بدهند.

نکته جالب اینکه با حذف سپاهان، شاید برنده این بازی مهم‌ترین تهدید برای استقلال و پرسپولیس در یک چهارم نهایی باشد. پرسپولیس باید برنده این بازی را شکست دهد تا به نیمه نهایی برود و استقلال امیدوار خواهد بود با عبور از پارس جم، در نیمه نهایی با یکی از این سه تیم دیدار نکند.

دیدگاه‌ها