کد خبر : 1896344 | 27 اسفند 1401 ساعت 08:45 | 25.5K بازدید | 9 دیدگاه

تکرار دربی جنجالی برای سیدمهدی سیدعلی

26اسفند سوت را از دست این داور بگیرید!

26 اسفند دوباره تبدیل به روزی جنجالی برای سیدمهدی سیدعلی شد.

26اسفند سوت را از دست این داور بگیرید!

به گزارش "ورزش سه"، سیدمهدی سیدعلی قضاوت آخرین بازی امسال فوتبال ایران را در حالی در اختیار داشت که این بازی تعیین‌کننده آخرین تیم مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی بود و البته تقارن جالبی هم با آخرین بازی مهم فوتبال ایران در سال 1400 داشت.

سیدعلی پارسال و دقیقا در همین روز، سوت بازی حساس پرسپولیس - استقلال را در اختیار داشت که به زعم بسیاری، قهرمان لیگ برتر را مشخص می‌کرد یا حداقل در صورت ناکامی پرسپولیس، واپسین شانس تیم یحیی گل‌محمدی را از بین می‌برد.

1833295

این دیدار تا گل تساوی استقلال با کمترین حاشیه پیش می‌رفت تا اینکه ارسال تماشایی صالح حردانی و ضربه سر ژستد، دروازه احمد گوهری را گشود تا بازی در دقیقه 80 یک بر یک شود. اما در همین لحظه یحیی گل‌محمدی به شکلی بی سابقه وارد زمین چمن ورزشگاه شد تا اعتراض خود را به تندترین لحن ممکن به داور بازی نشان دهد.

در ادامه اتفاقاتی رقم خورد که دربی نود و هشتم را تبدیل به یکی از جنجالی‌ترین شهرآوردهای تاریخ فوتبال ایران کرد و پرسپولیس را هم از صدر جدول دور نگه داشت.

حالا یک سال بعد، قضاوت بازی گل‌گهر و فولاد به سیدعلی سپرده شد و این داور 45 ساله، بار دیگر دیداری جنجالی را پشت سر گذاشت. این بار علیرضا منصوریان بود که بابت دو اخراج نسبت به تصمیمات داور موضع گرفت و در نشست خبری شدیدترین اظهارات را نسبت به او روا داشت.

1833294

نکته جالب اینکه بعد از اعتراضات دامنه‌دار در طول 90+8 دقیقه این بازی، علیرضا منصوریان و شاگردان در لحظه ترک زمین پشت سر سیدمهدی سیدعلی حرکت کردند و کنایه آمیز او را مورد تشویق قرار دادند.

برای سیدعلی که آخرین روزهای داوری خود را تجربه می‌کند و در پایان فصل مجبور به خداحافظی از این عرصه خواهد شد، شاید 26 اسفند روزی تاریخی باشد؛ تاریخی و البته بسیار جنجالی.

دیدگاه‌ها