کد خبر : 1896438 | 27 اسفند 1401 ساعت 15:30 | 6.3K بازدید | 5 دیدگاه

گرندپری عربستان و مرسدس همچنان دور از اوج

همیلتون: نوبت بردن ما هم می‌رسد!

این روزها حواس بسیاری از طرفداران ستاره‌های ورزشی به عربستان است، فوتبالی‌ها که محو تماشای کریس رونالدو در النصر هستند و ممکن است سر و کله لئو مسی هم در الهلال پیدا شود و انگار همه سوپر کاپ‌های اروپا هم قرار است به زودی در صحرای عربستان خانه کنند.

همیلتون: نوبت بردن ما هم می‌رسد!

به گزارش "ورزش سه" این آخر هفته هم بهترین راننده‌های جهان در جده عربستان با هم رقابت نفس‌گیری خواهند داشت و نوبت فرمول یک است که تیتر یک اخبار از عربستان شود. مسابقه جده با آن پیست سرعتی و باریک، چند مدعی هیولا دارد که هنوز بزرگ‌ترین راننده همه تاریخ بین آن‌ها نیست. حرف از لوئیس همیلتون است که هنوز نتوانسته روزهای اوج و غرورانگیزش را تکرار کند. 

دو سال است که مکس ورستپن راننده تیم ردبول و جوان‌های دیگری مثل شارل لکلرک، استرول و جورج راسل و کهنه‌کارهایی که به اوج بازگشته‌اند مثل پرز و آلونسو، مانع از تحقق بزرگ‌ترین رویای همیلتون شده‌اند؛ رویای هشتمین قهرمانی فصل و جدا شدن از میشائیل شوماخر و تکیه زدن بر صدر همه رکوردها. بدتر اینکه مرسدس هم دو سال است که در زمینه مهندسی ماشین‌هایش از ردبول، فراری و حتی این اواخر آستون مارتین عقب افتاده و همه ترفندهای کمپانی AMG برای کور کردن استعداد آدرین نیویی در تیم اتریشی بی‌اثر مانده است. 

1747830

اما در اوج موفقیت‌های "مکس ـ ردبول" و ناکامی "همیلتون ـ مرسدس" به نظر می‌آید ترکیب آنگلوژرمن قرار نیست خود را تسلیم نشان دهد. لوئیس همیلتون در آستانه گرند پری عربستان با اینکه همچنان انتقادهایی به خودرو مرسدس دارد و مدام تلاش می‌کند پالس‌هایی برای تیم مهندسی توتو ولف بفرستد تا شاید مرسدس دوباره همان ماشین خارق‌العاده شود اما همچنان از تیمش دفاع می‌کند و آینده را از آن خود و تیمش می‌داند. 
 
«من یک جنگجو هستم!» این جمله کوتاه اما کوبنده نشان می‌دهد که همیلتون در آخرین سال قراردادش با مرسدس، همچنان به این تیم امیدوار است و قرار نیست سرنوشت خود را فعلا با تیم دیگری گره بزند که شاید دوباره به اوج بازگردد یا نه...  

لوئیس همیلتون که بعد از سال 2021 تاکنون و با گذشت 25 مسابقه، نتوانسته حتی یک بار روی سکوی اول بایستد و به نظر می‌آید این موضوع از نظر روانی فشار زیادی بر ذهن او وارد می‌کند. با این حال قهرمان هفت دوره از مسابقات فرمول یک همچنان نسبت به آینده امیدوار است. 

1708739

این جمله جدید از او نیز نشان می‌دهد که احتمالا نسبت به بازگشت مرسدس به اوج خبرهایی دارد. همیلتون گفته که: «من دوباره برنده خواهم شد. فقط کمی زمان می‌برد. در سال 2021 هم که اینجا بودیم، برای یک قهرمانی جهانی دیگر می‌جنگیدیم و حالا هم همین‌طور است. من 100 درصد به این تیم اعتقاد دارم، آن‌ها خانواده من هستند و مدت زیادی است که اینجا هستم، بنابراین قصد ندارم به جای دیگری بروم. در این لحظه همه ما به یک تلنگر نیاز داریم که به کورس قهرمانی برگردیم.» 

گرند پری جده فردا عصر در پیست جادویی و سریع این شهر برگزار می‌شود و بعید است ادعای همیلتون به این سرعت جامه عمل پوشانده شود. به هر حال تا این لحظه مکس ورستپن و اتومبیل ردبول آن‌قدر خوب هستند که حتی پرز، آلونسو، استرول، ساینز و لکلرک برای دومی و سومی می‌جنگند.

دیدگاه‌ها