کد خبر : 1896469 | 27 اسفند 1401 ساعت 20:01 | 56.6K بازدید | 15 دیدگاه

پس از شکست عراق در فینال؛

قهرمانی مقتدرانه ازبکستان در جام ملت‌های آسیا

تیم جوانان ازبکستان با شکست عراق قهرمان جام ملت‌های زیر ۲۰ ساله‌های آسیا شد.

قهرمانی مقتدرانه ازبکستان در جام ملت‌های آسیا

به گزارش “ورزش سه” از ساعت ۱۷:۳۰ امروز، تیم جوانان ازبکستان در ورزشگاه تاشکند با حمایت غیرمنتظره و مثال‌زدنی هواداران خودی مقابل عراق قرار گرفت تا فینال جام ملت‌های زیر ۲۰ ساله‌های آسیا را برگزار کند.

ازبک‌ها در مرحله گروهی نیز با شاگردان عماد محمدرضا بازی کردند و در نهایت توانستند با یک گل حریف سرسخت خود را شکست دهند.

1833476

عراقی‌ها پس از صعود از گروه خود، مقابل جوانان ایران قرار گرفتند و با گل ثانیه‌های پایانی به برتری ارزشمندی دست پیدا کردند. چرا که علاوه بر کسب سهمیه جام جهانی در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌ها نیز حاضر بودند. شاگردان عماد رضا در این مرحله مقابل ژاپن قرار گرفتند و با خلق یک شگفتی و پس از برتری در ضربات پنالتی راهی فینال مسابقات شدند.

از طرف دیگر ازبکستان هم راه سختی برای رسیدن به فینال داشت. شاگردان حیدروف ابتدا استرالیا را از پیش ر‌و برداشتند و سپس با حذف کره جنوبی به مسابقه‌ای رسیدند که عراق در آن انتظار آن‌ها بود.

1833472

در نهایت نیز این تیم امروز توانست با گل دقیقه ۷۲ رحمان علی‌اف که از روی نقطه پنالتی به دست آمد، قهرمان آسیا در رده جوانان شود. کاپیتان و شماره ۱۰ ازبک‌ها که عضو تیم سرشناس بنیادکار است و ستاره تیمش در راه رسیدن به قهرمانی در قاره کهن بود. نکته جالب توجه استقبال گسترده ازبک‌ها از این مسابقه بود و شاید جوانان این کشور قهرمانی آسیا را مدیون همان جوی باشند که طرفدارانشان به وجود آورده‌اند.

پس از موفقیت تیم امید ازبکستان در مسابقات انتخابی جام ملت‌های زیر ۲۳ سال، حالا تیم جوانان آن‌ها نیز کاپ نقره‌ای آسیایی را بالای سر خود برده است و این نشان می‌دهد که سران فدراسیون ازبک سرمایه‌گذاری بزرگی روی رده‌های پایه خود کرده‌اند. بدون شک با ادامه این روند، تیم ملی بزرگسالان ازبکستان که در چند سال اخیر افت محسوسی را تجربه کرده بود، در آینده رقیب سرسختی برای غول‌های آسیا می‌شود.

1833473
1833474
1833475

دیدگاه‌ها