کد خبر : 1896513 | 28 اسفند 1401 ساعت 00:47 | 40.8K بازدید | 16 دیدگاه

مورد خاص ستاره سوئدی

دو رکورد زلاتان در 41 سالگی: سلام سوپرمن!

زلاتان ابراهیموویچ عنوان مسن‌ترین کاپیتان تاریخ میلان را از آن خود کرد.

دو رکورد زلاتان در 41 سالگی: سلام سوپرمن!

به گزارش "ورزش سه"، زلاتان ابراهیموویچ، مهاجم سوئدی میلان در دیدار امشب تیمش مقابل اودینزه که در چارچوب بیست و هفتمین هفته لیگ ایتالیا برگزار شد، در ترکیب اصلی حضور داشت و به عنوان کاپیتان میلانی‌ها تک گل تیمش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

استفانو پیولی، سرمربی میلان، پس از مدت‌ها غیبت زلاتان به دلیل مصدومیت طولانی، او را به عنوان بازیکن اصلی در ترکیب قرار داد.

1833611

روزنامه ایتالیایی "توتو اسپورت" اعلام کرد که ابراهیموویچ در 163 مسابقه‌ای که با پیراهن میلان در دوران فوتبالش با این باشگاه ایتالیایی انجام داد، برای اولین بار بازوبند کاپیتانی این تیم را به دست آورده است.

این ستاره سوئدی پس از 419 روز، از 23 ژانویه 2022، که در جریان تساوی 0-0 مقابل یوونتوس مصدوم شد، به ترکیب اصلی بازگشت. جالب اینکه که زلاتان 41 ساله عنوان مسن‌ترین بازیکنی که در تاریخ میلان بازوبند بسته را به نام خود ثبت کرد.

1833610

او همچنین حالا مسن‌ترین بازیکنی است که موفق به گلزنی در سری آ می‌شود. زلاتان در دقیقه 45 بازی با اودینزه پشت ضربه پنالتی ایستاد و بعد از اینکه ضربه اول را دروازه‌بان گرفت و داور آن را تکرار کرد، با شوتی قدرتمند و غیرقابل مهار دروازه را باز کرد؛ این گل هر چند در نهایت به کار میلان نیامد اما زلاتان را با 41 سال و 166 روز به مسن‌ترین گلزن تاریخ سری آ تبدیل کرد.

این رکورد پیش از بازی امشب در اختیار الساندرو کاستاکورتا، ستاره دهه نود فوتبال ایتالیا بود که با 41 سال و 25 روز موفق به گلزنی شده بود.
این گل تشابه زیادی به گل امشب ابراهیموویچ داشت؛ کاستاکورتا در 19 می سال 2007 از روی نقطه پنالتی برای میلان مقابل همین اودینزه گلزنی کرد و به مسن‌ترین گلزن تاریخ سری آ تبدیل شد؛ تشابه این دو گل به همین جا ختم نمی‌شود و گل کاستاکورتا نیز مثل گل زلاتان در نهایت به پیروزی میلان ختم نشد و اودینزه آن تقابل را هم با نتیجه 3-2 پیروز شده بود.

ستاره سوئدی میلان پس از 419 روز، از 23 ژانویه 2022، که در جریان تساوی 0-0 مقابل یوونتوس مصدوم شد، از میادین دور بود تا اینکه امشب پیولی او را به زمین فرستاد. او به محض شروع مسابقه رکورد مسن‌ترین کاپیتان تاریخ میلان را به نام خود ثبت کرد و در ادامه نیز رکورد بعدی خود را با باز کردن دروازه اودینزه ثبت کرد.

دیدگاه‌ها