کد خبر : 1896620 | 28 اسفند 1401 ساعت 16:57 | 79.6K بازدید | 55 دیدگاه

از 1 گل به 2.25 گل

معجزه در استقلال، وعده‌ای که ساپینتو عملی کرد

استقلال تهاجمی‌ترین تیم دور برگشت بازی‌هاست. این تیم در 8 بازی 18 گل زده و معدل گل زده این تیم در هر بازی 2.25 است.

معجزه در استقلال، وعده‌ای که ساپینتو عملی کرد

به گزارش "ورزش سه"، این اتفاق در حالی در استقلال رخ داده که این تیم در تعطیلات زمستانی بازیکن جدیدی را به ترکیب اضافه نکرده است. البته استقلال بعد از فسخ قرارداد سیاوش یزدانی قصد داشت یک بازیکن در فاز تهاجمی به ترکیب اضافه کند و برای انتخاب گزینه ایده‌آل، همسو با ریکاردو ساپینتو، باشگاه هم روی چند گزینه وارد مطالعه و پژوهش شد، اما به واسطه شروع خوب در دور برگشت در نهایت سرمربی تیم استقلال اعلام کرد به بازیکن جدید نیاز ندارد. گفته می‌شود حتی بلیت سفر یکی از بازیکنان خارجی به تهران از سوی باشگاه تهیه شده بود، اما ریکاردو ساپینتو در نهایت خطاب به علی فتح‌الله‌زاده گفت: اگر بازیکن جدید به ترکیب اضافه کنم، باید یک بازیکن خوب در فاز تهاجمی از ترکیب کنار بگذارم و این رفتار منصفانه‌ای نیست!

8 بازی استقلال در دور برگشت 6 پیروزی برای آبی‌ها به همراه داشت. استقلال در گام نخست در مصاف با سپاهان در حالی با نتیجه دو بر یک شکست خورد که اشتباهات فردی در شکست استقلال دخیل بود و از همه مهمتر آبی‌ها در این بازی چند مهره کلیدی خود را در اختیار نداشتند. از جمله سیدحسین حسینی و روزبه چشمی. روی گل اول علیرضا رضایی در دفع شوت امید نورافکن مرتکب اشتباه مبتدیانه‌ای شد و در ثانیه‌های پایانی بازی هم سیاوش یزدانی در یک موقعیت معمولی روی شهریار مغانلو مرتکب خطای پنالتی شد. دیگر مسابقه‌ای که استقلال در آن امتیاز از دست داد، مصاف با نساجی در استادیوم شهید وطنی بود. در این بازی استقلال در حالی بازی را با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان برد که توپ را دو بار به تیرک دروازه نساجی زد و موقعیت‌های بسیار خوبی را از دست داد که یکی از آنها موقعیت سجاد شهباززاده بود.

و این تغییر و تحول در حالی در استقلال رخ داده است که این تیم در دور رفت بازی‌ها 15 گل زده بود، در 15 بازی. این یعنی معدل گل زده این تیم در هر بازی یک گل بود! البته در دور رفت بازی‌ها استقلال در ایجاد موقعیت روی دروازه حریفان به گواه سایت‌های آنالیز بهترین تیم بود، اما مشکل اینجا بود که زیاد موقعیت از دست می‌داد. اما در دور برگشت به تیم بهتری در استفاده از موقعیت‌ها تبدیل شده است. استقلال با این تغییر در حال حاضر مدعی قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی محسوب می‌شود. و البته در چنین روزهایی مشکلات مالی بر تیم سایه افکنده است و ممکن است انگیزه‌های تیم را برای قهرمانی کاهش دهد. نکته مهمی که ریکاردو ساپینتو در کنفرانس خبری بعد از بازی با فولاد بدان اشاره کرد. حق با ریکاردو ساپینتو است؛ بازیکنی که دستمزد خود را به‌موقع نگیرد، چه بخواهد و چه نخواهد وارد دغدغه‌های فکری می‌شود و نمی‌تواند روی مسائل فنی متمرکز شود و در چنین شرایطی امتیازدهی یک اتفاق معمول به حساب می‌آید، نه فقط در استقلال، بلکه در همه تیم‌ها. نگاهی می‌اندازیم به نتایج استقلال در دور برگشت و همچنین جدول بازی‌ها در دور برگشت.

1833764

*سپاهان 2 – استقلال یک
*استقلال 4 – ملوان صفر
*مس کرمان 2 – استقلال 3 
*استقلال 3 – نفت مسجد سلیمان یک
*پیکان صفر – استقلال 2
*نساجی یک – استقلال یک
*استقلال 2 – گل گهر یک
*فولاد صفر – استقلال 2

دیدگاه‌ها