کد خبر : 1896644 | 28 اسفند 1401 ساعت 22:02 | 13.5K بازدید | 5 دیدگاه

بلماضی: آنها دعوت فرانسه را به‌خاطر الجزایر رد کردند

جمال بلماضی، سرمربی الجزایر، از بازیکنانی که برای حضور در این تیم ملی این کشور، دعوت تیم ملی فرانسه را رد کردند، قدردانی کرد.

بلماضی: آنها دعوت فرانسه را به‌خاطر الجزایر رد کردند

به گزارش ورزش سه، بلماضی در نشست خبری پیش از رویارویی با نیجریه‌ در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آفریقا گفت: همه بازیکنان جدید، دعوت‌ تیم المپیک فرانسه را رد کردند تا به دعوت الجزایر پاسخ مثبت دهند.

وی افزود: آنها به خاطر عشق به الجزایر به تیم ملی آمدند. من در قبال این بازیکنان جوان بعد از تصمیم آنها برای حضور در تیم ملی الجزایر به جای فرانسه احساس مسئولیت می‌کنم.

بلماضی سپس گفت: اولین کار ادغام بازیکنان جوان با بازیکنان باتجربه است. من اینجا هستم تا عناوین را کسب کنم و تیم ملی را در بهترین سطح قرار بدهم. من به تمام بازیکنان توضیح دادم که سن چیز مهمی نیست؛ در حال حاضر بوداوی 19 سال دارد و سلیمانی 34 ساله است.

او توضیح داد: تماس با حسام عوار، بازیکن لیون و رایان آیت نوری، بازیکن ولورهمپتون، از 4 سال پیش آغاز شد اما این روند برای خوان حجام (نانت) و بدر الدین بوعنانی (نیس) سریع‌تر پیش رفت.

بلماضی همچنین تاکید کرد: حضور فارس شایبی، بازیکن تولوز در ترکیب الجزایر مهم است، زیرا او می‌‌تواند در بیش از یک پست در خط حمله بازی کند. عوار هم بعد از اینکه تمایل زیادی به بازی برای تیم ملی الجزایر داشت و احساس کرد اینجا می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد، ملیت خود را تغییر داد و زمانی که از نظر بدنی آماده باشد به گروه ملحق خواهد شد.

بلماضی گفت: دو بازی مقابل نیجریه به بازیکنان جدید این امکان را می‌دهد که بیشتر با فضای آفریقا آشنا شوند و به تدریج با سایر بازیکنان ادغام شوند.

بلماضی در مورد تصمیم فیفا برای افزایش تعداد تیم‌های راه یافته به جام جهانی از دوره بعدی گفت: سال‌ها به سرعت می‌گذرد و راهیابی به جام جهانی بسیار دشوار است؛ اینکه ما فقط 4 بار در این تورنمنت حضور داشته‌ایم هم گواهی برای همین موضوع است.

لازم به ذکر است است تیم ملی الجزایر پنجشنبه هفته آینده در ورزشگاه «نلسون ماندلا» در دور سوم رقابت‌های گروه H در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آفریقا به مصاف نیجریه می‌رود.

دیدگاه‌ها