کد خبر : 1896646 | 28 اسفند 1401 ساعت 22:00 | 33.8K بازدید | 17 دیدگاه

فوتبال باید هجومی باشد؛

قول جذاب اما پرمخاطره قلعه‌نویی در اولین مصاحبه

امیر قلعه‌نویی در مصاحبه خود پیش از برگزاری اولین تمرین به عنوان سرمربی جدید تیم ملی بر ارائه فوتبال هجومی تاکید کرد.

به گزارش "ورزش‌سه"، بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران پس از دیدار برابر آمریکا که با شکست یک بر صفر تمام شد، بار دیگر امروز (28 اسفندماه) در زمین شماره 2 کمپ تیم‌های ملی کنار هم جمع شدند و اینبار زیر نظر امیر قلعه‌نویی به عنوان جانشین کی‌روش تمرین سبکی را برگزار کردند.
پیش از آغاز این تمرین سرمربی جدید تیم ملی مصاحبه‌ای 16 دقیقه‌ای با اهالی رسانه داشت که حضور قابل توجهی در تمرین داشتند.
قلعه‌نویی پیش از اینکه سوال‌های خبرنگاران مطرح شد، ابتدا سال نو را تبریک گفت و سپس با تشکر از مربیان قبلی تیم ملی به موضوع مهمی اشاره کرد که بی‌شک آن را یکی از اهداف خود در دوره جدید تیم ملی می‌داند.
او در این رابطه با تاکید گفت:«برنامه ما این است تلاش کنیم نوعی از فوتبال را ارائه دهیم که مردم از تماشای آن لذت ببرند. لذت فوتبال به نوع بازی و گل‌های رد و بدل شده و اخلاقی است که در زمین پیاده می‌شود. همین الان با بازیکنان صحبت کردم که حتما این مسائل رعایت شود. من فوتبال هجومی را دوست دارم و در همین گل‌گهر ۳۵ گل زده داشتیم و تیم دوم از این نظر هستیم. مردم فوتبال هجومی اما با برنامه در ساختار دفاعی و حمله را دوست دارند، با این حال در مجموع فوتبال باید هجومی باشد.» 

1833840

البته علاقمندان جدی فوتبال به خوبی می‌‎دانند که تیم‌های امیر قلعه‌نویی همیشه در میان تیم‌های هجومی لیگ ایران بوده‌اند و این موضوع حتی در گل‌گهر، سپاهان و تراکتور نیز با وجود اینکه این مربی موفق به کسب عنوان نشده، جریان داشته است. مروری بر بازی‌های همین فصل سرمه‌ای پوشان سیرجانی هم این موضوع را آشکار می‌کند.
با این حال موضوعی که امیر قلعه‌نویی به عنوان یکی از اهداف خود در تیم ملی قصد پیاده کردن آن را دارد، اصلا ساده نیست. فوتبال ایران در آسیا رقیبانی جدی نظیر کره‌جنوبی، ژاپن، استرالیا و عربستان را دارد و سایر تیم‌های قاره نیز توانسته‌اند به شکل چشم‌گیری فاصله خودشان را با قدت‌های قاره کاهش دهند.
به این موارد باید فوتبال دفاعی ایران با کی‌روش را نیز طی یک دهه اخیر اضافه کرد که البته دراگان اسکوچیچ طی دو سال حضور روی نیمکت تیم ملی تا حدودی در این سبک فوتبالی تغییراتی ایجاد کرد و تا حد زیادی هم موفق به اینکار شد.

1833841

صحبت‌های زیادی درباره سبکی که مدنظر امیر قلعه‌نویی قرار دارد، می‎‌توان مطرح کرد، اما بی‌شک خود این مربی باتجربه بهتر از هر کسی می‌داند که اگرچه ارائه فوتبال تهاجمی برای هواداران لذت بخش است، اما اگر این سبک فوتبال با کسب نتیجه همراه نشود، چالشی جدی پیش پای این مربی قرار خواهد داد.
امیر قلعه‌نویی به زودی باید تیم ملی را آماده دو مصاف تدارکاتی برابر روسیه و سپس کنیا کند و باید دید در این دو مسابقه سرمربی جدید چه نفراتی را برای پیاده‌سازی تفکراتش به میدان خواهد فرستاد و تیمش در فاز دفاعی و تهاجمی چه عملکردی ارائه می‌کند.

دیدگاه‌ها