کد خبر : 1896767 | 29 اسفند 1401 ساعت 16:00 | 124.8K بازدید | 240 دیدگاه

تردید رئال به سیستم داوری اسپانیا

یک نبرد نابرابر: رئال حریف داوران نمی‌شود

در باشگاه رئال مادرید معتقدند رقابت با بارسا در لالیگا برای دهه‌ها نبردی نابرابر بوده و این حالا اثبات نیز شده است. رئال به کل سیستم داوری اسپانیا مشکوک است.

یک نبرد نابرابر: رئال حریف داوران نمی‌شود

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از مارکا، در رئال مادرید همه می‌دانند که قهرمانی لالیگا غیرممکن شده و از دست رفته است. البته از کادر فنی تا بازیکنان هرگز این جمله را علنی نخواهند گفت و تا زمانی که از لحاظ ریاضی شانس باشد، از مبارزه برای قهرمانی و تسلیم نشدن حرف خواهند زد ولی واقعیت چیز دیگری است.

1833989

اعتراف به اشتباهات و انتقاد از خود

رئال جام را به خاطر اشتباهاتش در بازی‌های حساس فصل از دست داد. درست زمانی که رئال باید نتیجه می‌گرفت، بعضا برابر رقبای متوسط و ضعیف در خانه متوقف شد و این به بارسلونا اجازه داد تا فاصله در صدر را زیاد کند. رئال پس از پیروزی در بازی رفت برابر بارسا، به صدر لالیگا رفت و پس از آن دوره افت تیم شروع شد. هر اندازه رئال پس از آن بازی امتیاز از دست داد، بارسا امتیازات را جمع کرد و حالا در منطقه‌ای دور از دسترس قرار دارد. به این‌ها البته می‌توان تصمیمات بحث‌برانگیز در نقل و انتقالات و عدم خرید مهاجم و مدافع راست جدید را نیز اضافه کرد. موردی که هواداران ماه‌هاست در شبکه‌های اجتماعی به آن اشاره می‌کنند.

1833988
1833969

سیستم داوری مشکوک

مدیران رئال مادرید مدت‌هاست که اعتقاد خود به سیستم داوری اسپانیا را از دست داده‌اند. بحث بر سر یک داور خاص یا یک بازی به خصوص نیست. مدیران رئال به کل سیستم داوری تردید دارند و برای مثال می‌توان به سه هفته اخیر لالیگا اشاره کرد. در این سه هفته شاهد تصمیماتی از سوی داوران بودیم که منجر به تغییر مسیر بازی‌ها شدند. مدیران رئال به روندی مشکوکند که مدتهاست آن را زیر سول برده‌اند، اما به نظر آن‌ها اصلا تغییری نکرده است. این روند نه سیاه است و نه سفید؛ بلکه آبی و اناری است. پرونده رسوایی داوری بارسا و ارتباطش با انریکز نگریرا، نایب رئیس سابق کمیته داوران فوتبال اسپانیا، که بیش از یک ماه پیش افشا شد، مهر تاییدی بر تردید مدیران رئال روی سیستم داوری زد. رئال برای دهه‌ها به این قضیه مشکوک بود و حالا بر این عقیده است که مبارزه با بارسا در تمام این سال‌ها یک نبرد نابرابر بوده و مقابله با این سیستم داوری عملا غیرممکن است.

1831738

تصمیمات مشکوک به سود بارسا

به سه هفته اخیر لالیگا نگاه کنید؛ در بازی بارسلونا برابر والنسیا و در حالی که بارسا در نوکمپ 1-0 از حریف پیش بود، فرانک کسیه با خطا فران پرز را درون محوطه جریمه سرنگون کرد. داور پنالتی نگرفت و در میان تعجب VAR هم دخالت نکرد.

1834165

یک هفته بعد در سن‌مامس، بیلبائو در تلاش برای زدن گل تساوی به بارسا و در دقایق پایانی موفق به انجام این کار شد. اینیاکی ویلیامز یک گل زیبا زد ولی گل دوام زیادی نداشت. VAR به دلیل برخورد مشکوک توپ به دست بازیکن بیلبائو، دو صحنه قبل از به ثمر رسیدن گل، نتیجه بازی را 1-0 به سود بارسا برگرداند.

1834160

شب گذشته در ال‌کلاسیکو هم گل مارکو آسنسیو به بارسا که می‌توانست سرنوشت لالیگا را تغییر دهد، با دخالت VAR و به دلیل اینکه او تنها چند میلیمتر جلوتر بود، مردود اعلام شد. در همین بازی ولی VAR ترجیح داد روی خطای بدون توپ گاوی روی دنی سبایوس در میانه زمین چشم خود را ببندد. در حالی که تکرار این صحنه چند بار پخش شد. بارسا خیلی زودتر از گل دوم باید 10 نفره می‌شد.

در واقع در باشگاه رئال مادرید از یک داور و یک بازی خاص حرف نمی‌زنند؛ اعتقاد بر این است که سیستم داوری اشکالات اساسی دارد و به نفع یک تیم خاص کار می‌کند.

1832774

شرایط داوری متفاوت در لیگ قهرمانان

مدیران رئال معتقدند که این اتفاق در اروپا نمی‌افتد و همه این‌ها با وجود اختلافات آشکار رئال مادرید با یوفا و الکساندر چفرین است. بیهوده نیست که رئال مادرید در سال‌های اخیر بیش از اینکه قهرمان لالیگا شده باشد، چمپیونزلیگ را فتح کرده است.

دیدگاه‌ها