کد خبر : 1896854 | 01 فروردين 1402 ساعت 12:16 | 103.4K بازدید | 12 دیدگاه

زمان بازگشت مهاجم پرسپولیسی مشخص شد؛

امیدوارترین بازیکن ایران پس از مصدومیت غیرمنتظره

مهاجم لژیونر فوتبال ایران ۳۷ روز است نمی‌تواند بازی کند، اما می‌تواند شروع دوباره‌ای با تکرار موفقیت‌ها داشته باشد.

امیدوارترین بازیکن ایران پس از مصدومیت غیرمنتظره

به گزارش "ورزش سه"، علی علیپور در فصل ۲۳-۲۰۲۲ سه سرمربی در ژیل ویسنته پرتغال داشته که آخرین نفر شرایط او را کاملا تغییر داد و انگیزه بالا و نمایش درخشان او را دید و تصمیم گرفت در بازی‌های متوالی او را در ترکیب قرار دهد، اما بدشانسی و مصدومیت غیرمنتظره کاری کرد تا این مهاجم ایرانی از ترکیب فاصله بگیرد.

علی علیپور با ایو ویرا که تا هفته یازدهم سرمربی ژیل ویسنته بود و پس از آن کارلوس کونیا که سه مسابقه سرمربی این تیم بود و سه شکست داشت، فرصتی برای درخشش به دست نیاورد و در فصل ۲۳-۲۰۲۲ فقط یکبار در جام حذفی از ابتدا به میدان رفت و یک گل زد و یک مرتبه هم در مرحله پلی‌آف لیگ کنفرانس اروپا مقابل آلکمار در ترکیب قرار گرفت، اما حضور سرمربی جدید شرایط او را کاملا تغییر داد.

مهاجم ایرانی ژیل ویسنته از زمان سرمربیگری دنیل سوسا که شرایط این تیم را کاملا تغییر داد و به میانه‌های جدول لیگ برتر پرتغال رساند، طی ۱۰ مسابقه به میدان رفت که در هفت بازی حضور ثابت داشت و توانست این جایگاه را حفظ کند، اما دیدار برابر فامالیکائو کاری کرد تا بدترین اتفاق برای علی علیپور بیفتد.

1834339

علی علیپور در دیدار هفته بیستم لیگ برتر پرتغال مقابل فامالیکائو که ۳۷ روز قبل برگزار شد، برای پنجمین بازی پیاپی در ترکیب ژیل ویسنته قرار گرفت، اما در دقیقه ۱۵ پس از اینکه قصد داشت روی پای مدافع راست حریف پِرس کند، پای او جا ماند و چرخش داشت که پس از معاینه پزشکی تعویض شد.

این مصدومیت علیپور و سکوت یک ماهه او، در گفت‌وگویی کوتاه با "ورزش سه"، پرده از نحوه این مصدومیت برداشت و او عنوان کرد: روی همین صحنه که گفتید، پای من چرخش خیلی کمی داشت و حتی مثل خیلی‌ها که رباط صلیبی داده‌اند، زانوی من هیچ صدایی نداد. حتی پس از معاینه اولیه پزشک تیم به زمین رفتم، اما دیدم نمی‌توانم بازی کنم.

علیپور با تصمیم خود و تایید پزشک ژیل ویسنته از ترکیب بیرون رفت و مراحل اولیه درمانی مثل گذاشتن یخ و ... را انجام داد و کادر پزشکی این باشگاه نیز در همان مقطع ابراز امیدواری کردند که او هرچه زودتر با زدن وزنه و فیزیوتراپی به میادین برگردد، اما نتیجه MRI بدترین خبر را به مهاجم سابق پرسپولیس داد.

1834340

او که فصل ۲۳-۲۰۲۲ لیگ برتر پرتغال را با وجود حضور تعویضی در زمین، با گلزنی مقابل تیم فریرا آغاز کرده بود، پس از دیدار برگشت مقابل فامالیکائو متوجه شد پارگی صلیبی(با وجود عدم پارگی سایر رباط‌ها) برای او اتفاق افتاده و باید مورد عمل جراحی قرار بگیرد.

علیپور که ۳۷ روز قبل دچار مصدومیت شد، حدود چهار هفته است عمل جراحی را روی رباط صلیبی خود انجام داد و طی هفته‌های اخیر کارهای فیزیوتراپی و بازتوانی را انجام می‌دهد تا وارد مرحله جدید ریکاوری شود و هرچه زودتر شرایط بازگشت موفقیت‌آمیز به میادین و فرصت درخشش دوباره را پیدا کند.

این لژیونر فوتبال ایران که سومین سال حضور در لیگ برتر پرتغال را سپری می‌کند و فصل گذشته با نمایش درخشان در ماریتیمو به ژیل ویسنته پیوست و حتی قبل از جام جهانی ۲۰۲۲ برای دیدار تدارکاتی مقابل الجزایر به اردوی تیم ملی دعوت شد، امیدوار است با سپری کردن این مصدومیت طولانی مدت، بازگشت پرقدرت و موفقی به میادین داشته باشد و بتواند دوباره در ترکیب تیم پرتغالی خود بدرخشد.

علیپور که سال گذشته صعود به مرحله پلی‌آف لیگ کنفرانس را همراه تیمش تجربه کرده و در یک رقابت اروپایی حضور ۹۰ دقیقه‌ای مقابل آلکمار هلند داشت، امیدوار است تیمش در ۱۰ بازی باقی مانده تا پایان فصل لیگ برتر پرتغال نتیجه بگیرد و مثل سال قبل سهمیه کسب کند.

طبق پیش‌بینی کادر پزشکی باشگاه ژیل ویسنته، علی علیپور باید در تمرینات پیش‌فصل به طور اختصاصی کارش را آغاز کند و شرایط بازگشت او از هفته پنجم یا ششم فصل آینده فراهم خواهد بود و انگیزه زیادی دارد دوباره با درخشش در لیگ برتر پرتغال به تیم ملی هم برسد و در لیست امیر قلعه‌نویی قرار بگیرد.

1834334

علیپور در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار ما به شرایط تیمش اشاره کرد و گفت: امتیازهای بدی در ابتدای فصل از دست دادیم، اما با سرمربی جدید امیدوار هستیم تا مثل سال گذشته به پلی‌آف لیگ کنفرانس برسیم. یک بازی معوقه داریم که در صورت برتری، اختلاف‌مان با منطقه سهمیه به ۶ امتیاز می‌رسد و در ۹ هفته باقی مانده این شانس را خواهیم داشت. کار سختی است، اما تیم ما سال گذشته نشان داد می‌تواند در هفته‌های پایانی نتیجه بگیرد.

او تاکید کرد: با قدرت کارم را پیگیری کنم تا به امید خدا همه چیز خوب پیش برود و تمرینات پیش‌فصل را شروع کنم. امیدوارم زودتر از موعد گفته شده به میادین برگردم و به شروع فصل آینده برسم.

این مهاجم که سه فصل موفق در لیگ برتر پرتغال داشته و توانسته حضورش در سطح اول فوتبال این کشور را تثبیت کند، در خصوص انتخاب امیر قلعه‌نویی به‌عنوان سرمربی تیم ملی گفت: برای تیم ملی و آقای قلعه‌نویی آرزوی موفقیت دارم، این اتفاق را تبریک می‌گویم و امیدوارم اتفاقات خوبی برای تیم و سرمربی جدید ایران رقم بخورد. صمیمانه دعا می‌کنم تیم ملی موفق شود و من هم با پایان مصدومیتم مثل یک سرباز در خدمت تیم ملی خواهم بود.

دیدگاه‌ها