کد خبر : 1896941 | 01 فروردين 1402 ساعت 23:15 | 40.3K بازدید | 115 دیدگاه

پاسخ اداره مالیات به دادستانی بارسلونا

مدرکی وجود ندارد: بارسا هیچ داوری را نخریده است

اداره مالیات اسپانیا در آوریل 2022 به دادستانی بارسلونا اطلاع داده بود که نتوانسته به مدرکی دست یابد که نشان دهد بارسلونا داوران را خریده است.

مدرکی وجود ندارد: بارسا هیچ داوری را نخریده است

به گزارش "ورزش سه"، هفته پیش دادگاه شماره یک بارسلونا پذیرفت که شکایت دادستانی علیه باشگاه بارسلونا و خوزه ماریا انریکز نگریرا را بررسی کند. دادستانی بارسلونا از ماه‌ها پیش به اسنادی دست یافته بود که نشان می‌داد باشگاه بارسلونا بیش از هفت میلیون یورو به انریکز نگریرا، نایب رئیس سابق کمیته داوران اسپانیا، پرداخت کرده است.

1834461

 اداره مالیات اسپانیا در آوریل 2022 و در پاسخ به درخواست دادستانی اعلام کرده بود که نتوانسته شواهدی مبنی بر اینکه باشگاه بارسلونا با خرید داوران در تغییر نتایج بازی‌های لالیگا تاثیرگذار بوده، دست پیدا کند. در پی درخواست دادستانی، اداره مالیات اسپانیا تمامی فاکتورهای پرداختی باشگاه به دو شرکت تحت مالکیت نگریرا را بررسی کرد ولی نتوانست مدرکی علیه باشگاه کاتالان پیدا کند.

در گزارشی که توسط خبرگزاری EFE منتشر شده، آمده است که اداره مالیات با وجود عدم دستیابی به شواهد علیه بارسا، تصریح کرده است که پرداختی ها می‌توانند در جهت خدمات غیرقانونی مانند تجارت با اطلاعات محرمانه کمیته داوران، تأثیرگذاری بر انتصابات داوری یا مشارکت در تغییر نتایج باشند؛ با این حال تأکید می‌کند که در روند بازرسی هیچکدام ثابت نشده اند. طبق گفته اداره مالیات اسپانیا، شواهدی مبنی بر پرداخت به هیچ داوری وجود ندارد.

1832523

دادستانی در شکایت خود علیه بارسلونا تاکید دارد که ساندرو روسل و جوزپ بارتومئو، روسای سابق بارسلونا با نگریرا به توافق شفاهی محرمانه رسیده بودند تا او در ازای دریافت پول، اقداماتی به نفع باشگاه بارسلونا انجام دهد.

اداره مالیات همچنین تمام انتقالات مالی بین سال‌های 2016 تا 2019 از حساب جاری "DASNIL 95"، یکی از شرکت‌های نگریرا، که با بارسلونا در ارتباط بوده را تایید کرده است. در این مقطع بارسلونا 1.6 میلیون یورو به حساب این شرکت واریز کرده و 555 هزار یورو نیز برداشت شده است.

اداره مالیات و پلیس ملی همچنین در این گزارش اطمینان می‌دهد که این برداشت‌های نقدی می‌تواند به پرداخت به اشخاص ثالث مرتبط باشد. پرونده نگریرا ممکن است بین چهار تا 6 سال به طول بینجامد و حکم نهایی به زودی مشخص نخواهد شد.

دیدگاه‌ها