کد خبر : 1897018 | 02 فروردين 1402 ساعت 15:08 | 93.7K بازدید | 34 دیدگاه

جانشین آزمون در اردوی تیم ملی کیست؟

شهریار مغانلو پررنگ و مشکوک در اردوی تیم ملی

شهریار مغانلو به عنوان یکی از بهترین مهاجمان فوتبال ایران در سال‌های اخیر، اولین حضور جدی خود را در اردوی تیم ملی تجربه می‌کند.

شهریار مغانلو پررنگ و مشکوک در اردوی تیم ملی

به گزارش "ورزش‌سه"، پیش‌تر مغانلو‌ در دوران حضور مارک ویلموتس به همراه برخی دیگر از بازیکنان کمتر شناخته شده لیگ برتر توسط این سرمربی بلژیکی‌ به تیم‌ ملی دعوت شد، اما در روزهای حساس مقدماتی جام‌جهانی 2022 قطر مشخص بود که حضور این بازیکن چندان ادامه‌دار نخواهد بود و وقتی دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی کار جدی خود را برای رساندن فوتبال ایران به جام جهانی آغاز کرد، با وجود مهاجمان آماده‌ای نظیر سردار آزمون و مهدی طارمی که در آرایش 2-4-4 مورد نظر سرمربی کروات وقت تیم ملی زوج مخوفی را تشکیل داده بودند، کسی به یاد شهریار و غیبت او در اردوی تیم ملی نبود. 
داستان شهریار مغانلو با بازگشت کارلوس کی‌روش هم تغییری نکرد و این مربی بازیکنانی را مدنظر قرار داشت که در دوره هشت ساله خودش به آن‌ها بال و پر داده بود و امیدوار بود در قطر عصای دست او برای رقم زدن صعود تاریخی به مرحله بعدی شوند، اما در این تورنمنت شرایط به هیچ وجه آن‌طور که سرمربی سابق پرتغالی تیم ملی دوست داشت، پیش نرفت. 

حالا اما با حضور امیر قلعه‌نویی شرایط به طور کلی برای مغانلو متفاوت شده است. این مهاجم تنومند و زهردار که با 8 گل زده و ارسال 4 پاس گل یکی از شاخص‌ترین بازیکنان لیگ برتر به شمار می‌رود، با روحیه بالایی در تمرینات ظاهر می‌شود و امیدوار است در دوره جدید دیگر به عنوان یک بازیکن مدعی برای حضور در ترکیب اصلی نامش مطرح شود. 

1834561

از سوی دیگر باید توجه ویژه سرمربی جدید تیم ملی به توانایی‌های مغانلو را هم در شکل‌گیری شرایط جدید این مهاجم در تیم ملی مدنظر داشت. شهریار یکی از بازیکنان مورد نظر امیر قلعه‌نویی برای پیوستن به سپاهان در ابتدای لیگ نوزدهم و همین‌طور پنجره زمستانی آن فصل بود، که البته این اتفاق درنهایت رخ نداد و سرمربی این روزهای تیم ملی در برخی مصاحبه‌های خود نیز به آن اشاره کرده است. 
علاوه بر این شهریار در شرایطی به یکی از نفرات احتمالی اصلی تیم ملی در اولین اردو با امیر قلعه‌نویی بدل شده، که سردار آزمون رقیب اصلی او با درخواستی که از کادر فنی داشته در اردو حضور ندارد و این یعنی شانس‌ بهترین گلزن سپاهان برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی در دو دیدار برابر روسیه و‌ کنیا به هیچ وجه کم نخواهد بود. 

امیر قلعه‌نویی طی سال‌های اخیر ترکیب تیم‌هایش را با سیستم 3-3-4 آرایش داده است و با توجه به غیبت سردار آزمون احتمالا این شهریار مغانلو خواهد بود که در پست مهاجم راس در این روش بازی خواهد کرد. ضمن اینکه مغانلو گزینه بسیار مناسبی برای پلن B امیر قلعه‌نویی به شمار می‌رود و وقتی این مربی بخواهد با دو مهاجم بازی کند، چه کسی بهتر از شهریار برای قرار گرفتن در کنار آزمون، طارمی یا هر مهاجم دیگری تا ضرب حملات تیم ملی افزایش چشم‌گیری داشته باشد. 

1834562

نکته دیگر درباره شهریار مغانلو که شانس او را برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی زیاد می‌کند، قدرت جنگندگی و دوندگی بالای اوست که در مقایسه با آزمون و طارمی شرایط او را برای رقابت با این دو مهاجم سرشناس و قدیمی بهبود می‌بخشد. 
با این وصف می‌توان این‌طور نتیجه گرفت که در دوره جدید تیم ملی با امیر قلعه‌نویی و تا زمانی که این مربی در راس کادر فنی تیم قرار دارد، شهریار به یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های او برای انتخاب ترکیب یازده نفره بدل می‌شود و موقعیت مهاجمان نام‌دار تیم ملی نظیر سردار آزمون مانند سابق برای حضور در ترکیب اصلی تضمین شده نخواهد بود.

1834566

دیدگاه‌ها