کد خبر : 1897019 | 02 فروردين 1402 ساعت 15:19 | 38.8K بازدید | 43 دیدگاه

پایان یک رویا: اوزیل از دنیای فوتبال خداحافظی کرد

مسوت اوزیل، ستاره سابق رئال مادرید، اعلام کرد که در سن 34 سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرده است.

پایان یک رویا: اوزیل از دنیای فوتبال خداحافظی کرد

به گزارش "ورزش سه"، اوزیل یکی از ستاره‌های درخشان فوتبال آلمان بود که خیلی زود توانست توجه باشگاه‌‎های بزرگ اروپایی را به خود جلب کند. 

او که اصالتا ترک تبار بود در آلمان به دنیا آمد و بزرگ شد و فوتبالش را در شالکه شروع کرد و از آنجا به وردربرمن رفت. درخشش او در همین تیم بود که توجه مدیران رئال مادرید را به خودش جلب کرد و در سال 2010 راهی این تیم شد. 

این ستاره آلمانی در طول دوران حضورش در رئال مادرید نمایش قابل قبولی را ارائه کرد و به یکی از بازیکنان محبوب هواداران این تیم تبدیل شد، رابطه‌ای که تا امروز همچنان باقی ماند اما این بازیکن در سال 2013 از این باشگاه جدا شد تا پیراهن آرسنال را به تن کند. 

1834567

اوزیل در اوایل حضورش در جمع توپچی‌ها به ستاره این تیم تبدیل شد اما شرایط آن‌طور که انتظارش را داشت پیش نرفت و او در نهایت پس از مشکلات فراوان و دوری طولانی مدت از میادین در سال 2021 از این باشگاه جدا شد. 

او پس از آن به کشوری که والدینش اهل آنجا بود برگشت و یک فصل پیراهن فنرباغچه را به تن کرد. سپس در فصل 23-2022 هم برای استانبول باشاکشهیر بازی کرد. 

این بازیکن در زمان حضورش در تیم ملی آلمان هم روزهای پر فراز و نشیبی را تجربه کرد. با این تیم قهرمان جام جهانی 2014 برزیل شد اما دیدارش با رجب طیب اردوغان پیش از آغاز مسابقات جام جهانی 2018 باعث شد که انتقادات شدیدی از او مطرح شود.

1834568

نتایج ضعیف تیم ملی آلمان در این مسابقات باعث شد که این انتقادات گسترده‌تر شود و او پس از پایان این رقابت‌ها که با حذف این تیم از مرحله گروهی همراه بود، با متهم کردن فدراسیون فوتبال آلمان به نژادپرستی از تیم ملی خداحافظی کرد. 

اوزیل دقایقی پیش با انتشار پستی در توییترش نوشت: «پس از ارزیابی‌های سخت و محتاطانه قصد دارم بازنشستگی‌ام از فوتبال حرفه‌ای را اعلام کنم. این افتخار را داشتم که برای نزدیک به 17 سال بازیکن حرفه‌ای فوتبال باشم و به خاطر این موقعیت بسیار سپاسگزار و شاکر هستم. اما در هفته‌ها و ماه‌های اخیر از مصدومیت‌های متعدد رنج بردم و حالا بیش از پیش برایم واضح و مشهود شده که باید صحنه بزرگ فوتبال را ترک کنم. 

این مسیری فوق‌العاده بود که با لحظات و احساسات فراموش نشدنی پر شد. می‌خواهم از باشگاه‌هایم شامل شالکه، وردربرمن، رئال مادرید، آرسنال، فنرباغچه و باشاکشهیر و مربیانی که من را در این مسیر همراهی کردند و هم‌تیمی‌هایی که به دوستانم تبدیل شدند تشکر کنم. 

1834569

تشکر ویژه از اعضای خانواده و نزدیک‌ترین دوستانم دارم. آن‌ها از روز اول بخشی از این مسیر بودند و عشق و حمایت بی‌اندازه‌ای در طول روزهای خوب و روزهای بد به من بخشیدند. 

از همه هوادارانم که تحت هر شرایطی و در هر باشگاهی که حضور داشتم، عشق بی‌قید و شرطی را به من ابراز کردند ممنونم. 

حالا بی‌صبرانه در کنار امینه، همسر زیبایم، به همراه ادا و الا، دو دختر قشنگم، منتظر تمامی اتفاقاتی هستم که پیش روی من قرار دارند اما مطمئن باشید که هر از گاهی در شبکه‌های اجتماعی‌ام درباره من خواهید شنید.»

اوزیل پس از انتشار این متن، تصاویری از خودش در پیراهن تمام تیم‌هایی که برای آن‌ها بازی کرده بود و به طور خاص عکسی به یاد ماندنی با جام قهرمانی جام جهانی 2014 منتشر کرد تا به آن‌ها ادای احترام کرده باشد. 

1834571

دیدگاه‌ها