کد خبر : 1897299 | 04 فروردين 1402 ساعت 16:22 | 11.8K بازدید | 7 دیدگاه

رجبی: شیمی تیم ملی باید در بیاید

این نسل تیم ملی باید جام ببرد

ما مهره های خیلی خوبی در خط جلو داریم. از آزمون بگیرید تا طارمی، قلی زاده، جهانبخش، مغانلو. اما هنوز چیزهایی هست که باید پیشرفت کند.

این نسل تیم ملی باید جام ببرد

به گزارش “ورزش سه”، رضا رجبی ستاره سابق استقلال و از دوستان امیر قلعه‌نویی بازی ایران و روسیه با با دقت تماشا کرده و نکات جالبی را در مورد نمایش ایران در این مسابقه با ما به اشتراک می‌گذارد.
این گفت و گو در زیر پیش روی شماست:

من حامی او هستم
من حدود سه هفته پیش  خیلی محکم از امیر قلعه نویی بین نفراتی که اعلام شد دفاع کردم که مجری برنامه گفت انگار شما می دانید آقای قلعه نویی مربی تیم ملی شده است و هنوز این اتفاقات نیفتاده بود. گفتم من نمی دانم ایشان انتخاب شده اما می دانم کارنامه دارد و در ۲۰۰۷ مربی بوده و در ۱۷ بازی فقط یک بازی باخت. امیر انتخاب خوبی بود هرچند در مورد انتخاب دستیارانش حرف دارم که رسانه ای نمی کنم و اگر خودش را ببینم از او می‌پرسم. امیر خان کار سختی دارد و اگر خدایی نکرده نتیجه نگیرد می دانم چه کسانی با تبر ایستاده اند. آن سری یک باخت با پنالتی آورد در تلویزیون محاکمه اش کردند. من تلفنی هم با ایشان صحبت کردم گفتم خیلی باید حواست جمع باشد و تک تک جزئیات را باید رعایت کنی. در هر صورت من انتخاب ایشان را به فال نیک می گیرم و جزو حامیانش هستم.

قلعه نویی چند روز بیشتر زمان نداشت
تیم روسیه تقریبا تیم جوان تری بود و تیم آنچنان قدرتمندی نبود اما بالاخره روسیه است. در نیمه زمین حریف بر عکس زمان کی روش خیلی خوب سه خط به هم نزدیک بودند و روی حریف فشار می گذاشتند و اجازه بازیسازی به تیم روسیه نمی دادند اما در ضربات آخر آنچنان دقت وجود نداشت. بخش پرس در زمین حریف را آقای قلعه نویی باید تا انتها جام ملت ها ادامه بدهد و هر روز شرایط را بهتر کند. یک مقدار تزلزل در بخش عقب هست و در بخش بعد از باز پس گیری توپ و حمله تیم خیلی کار دارد. البته آقای قلعه نویی چند روز بیشتر زمان نداشته. ما مهره های خیلی خوبی در خط جلو داریم. از آزمون بگیرید تا طارمی، قلی زاده، جهانبخش، مغانلو.

1834855

این تیم ها از روسیه قوی ترند
نفرات خوبی داریم به شرطی که شرح وظایف نفرات مشخص شود. بازی بدون توپ‌ در بخش جلو خیلی مهم است که این در بازی دیروز  کم بود. باید با حرکات ترکیبی و لایه های دفاعی را باز کنیم و راحت تر به گل برسیم. البته در طول زمان باید انتظار داشت که این نواقص برطرف شود.  چون جام ملت‌ها خیلی سخت است. استرالیا، عربستان کره جنوبی حتی خود قطر تیم هایی هستند که از روسیه خیلی قوی تر هستند.

این نسل دیگر تکرار نمی شود
ما همیشه به امید زنده هستیم و شانس نصیب کسانی می‌شود که تا آخرین لحظه زیر باران می‌مانند و رنگین کمان را می‌ببینند. باید تلاش کنی و بدانی چه می‌خواهی، نقاط ضعف را تشخیص دهی و ‌بهبود ایجاد کنی.  امیدوارم مشاوره های خوبی به آقای قلعه نویی بدهند. فکر می کنید چرا فرگوسن با منچستر چندین قهرمانی آورد؟ چون مشاوران خیلی خوبی داشت. برای رسیدن به قهرمانی توجه به جزئیات خیلی مهم است. من هم امیدوارم قهرمانی در جام ملت‌های آسیا بعد از سال‌ها برای فوتبال ایران اتفاق بیفتد زیرا این نسل که کنار هم هستند هیچ وقت تکرار نشده بود. این همه لژیونر و بازیکن آماده، امیدوارم تیم به شیمی خوبی برسد و ما بتوانیم در جام ملتها موفق باشیم.

دیدگاه‌ها