کد خبر : 1897320 | 04 فروردين 1402 ساعت 18:00 | 56.6K بازدید | 20 دیدگاه

اتفاق عجیب در ورزشگاه آلوالاده

هو شدن 2 ملی‌پوش پرتغالی در بازی برابر لیختن‌اشتاین!

شب گذشته رافائل لیائو و ژوائو ماریو که به ترتیب از دقایق 67 و 90 برای پرتغال در بازی مقابل لیختن‌اشتاین وارد زمین شده بودند، توسط هواداران حاضر در ورزشگاه هو شدند.

هو شدن 2 ملی‌پوش پرتغالی در بازی برابر لیختن‌اشتاین!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی پرتغال دیشب در ورزشگاه ژوزه آلوالاده، ورزشگاه اختصاصی اسپورتینگ لیسبون، در اولین بازی دور انتخابی یورو 2024 به مصاف لیختن‌اشتاین رفت و 4-0 پیروز شد. در جریان این بازی اتفاق عجیبی رخ داد که به سوت‌زدن‌های اعتراضی هواداران حاضر در ورزشگاه علیه ژوائو ماریو و رافائل لیائو مربوط بود. اتفاقی که با واکنش تند فدراسیون فوتبال پرتغال روبه‌رو شد و در بیانیه ای این حرکت را محکوم کرد. 

1835153

در بخشی از این بیانیه آمده است: «این اتفاق، منزجرکننده و غم‌انگیز است. پذیرفتنی نیست که بازیکنی ملی‌پوش در ورزشگاه توسط هواداران با سوت‌های اعتراضی مواجه شود.»

اما دلیل هو شدن ژوائو ماریو و لیائو چه بود؟ ماریو محصول آکادمی فوتبال اسپورتینگ است و بین سال‌های 2003 تا 2016 در عضویت این باشگاه بود و سپس راهی اینترمیلان شد. در فصل 21-2020 او قرضی به اسپورتینگ برگشت و کمک کرد این باشگاه قهرمان لیگ پرتغال شود ولی اسپورتینگ بند خرید قطعی او را فعال نکرد و ماریو در اقدامی انتقام‌جویانه به عنوان بازیکن آزاد راهی بنفیکا، دشمن همیشگی اسپورتینگ، شد.

لیائو نیز بازیکن اسپورتینگ بود ولی پس از حمله هواداران افراطی اسپورتینگ به محل تمرین تیم در سال 2018، او قراردادش را یکطرفه فسخ کرد و به لیل پیوست. او اکنون بازیکن میلان است. پس از شکایت اسپورتینگ، لیائو از سوی دادگاه CAS به پرداخت 16.5 میلیون یورو محکوم شده است.

دیدگاه‌ها