کد خبر : 1897423 | 05 فروردين 1402 ساعت 13:19 | 100.1K بازدید | 36 دیدگاه

مقایسه مدعیان آسیا در اولین بازی بعد از جام جهانی

قلعه‌نویی و رنار علیه کلینزمن و موریاسو

در بین تیم‌های مدعی در آسیا، امیر قلعه‌نویی بیشترین تغییرات را در ترکیب تیمش داشته است.

قلعه‌نویی و رنار علیه کلینزمن و موریاسو

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران در اولین بازی خود بعد از حذف از جام جهانی، با ارائه نمایشی خوب در تهران برابر تیم ملی روسیه به تساوی 1-1 دست یافت. با توجه به تغییرات در رأس کادر فنی و حضور امیر قلعه‌نویی به جای کارلوس کی‌روش، بسیاری در انتظار تماشای ترکیب جدید تیم ملی ایران نسبت به جام جهانی بودند. قلعه‌نویی در این دیدار دست به تحول بزرگی در ترکیب زده و از شجاع خلیل زاده و کنعانی زادگان در ترکیب اصلی استفاده کرد، دو بازیکنی که جایی در تفکرات سرمربی سابق در جام جهانی نداشتند.

امید نورافکن که در عین ناباوری جام جهانی را از دست داده بود، در ترکیب ثابت تیم ملی مقابل روسیه قرار گرفت و محمد محبی و شهریار مغانلو نیز به 11 بازیکن ابتدایی اضافه شدند. در مجموع امیر عابدزاده، سیدمجید حسینی، مرتضی پورعلی‌ گنجی، ابوالفضل جلالی، میلاد محمدی، علی کریمی، سامان قدوس و کریم انصاری‌فرد، بازیکنان لیست کی‌روش در جام جهانی بودند که در لیست جدید ژنرال در بازی با روسیه جایی نداشتند که البته به نظر دلیل غیبت حسینی و قدوس دلایل فنی نبود.

به هر حال بررسی لیست دیگر تیم‌های آسیایی و رقبای جدی تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیای پیش رو، نشان می‌دهد به نظر در حال حاضر هیچ کسی به اندازه امیر قلعه‌نویی به دنبال ایجاد تغییر در ترکیب اصلی خود نبوده و باقی رقبا فعلا جانب احتیاط را در نظر گرفته‌اند. رویکردی که هم می‌تواند امیدوارکننده باشد و هم البته بالفعل ریسک بزرگی از سوی سرمربی جدید تیم ملی ایران محسوب می‌شود.

تیم ملی ژاپن: به ترکیب برنده دست نمی‌زنند
بعد از نمایشی تاریخی و فراموش نشدنی در جام جهانی 2022 مقابل قدرت‌های سنتی فوتبال جهان و البته حذف دراماتیک در مرحله یک هشتم مقابل کرواسی، تیم ملی ژاپن تغییر چندانی در ترکیب حس نکرده است. آیومو سکو، مدافع 22 ساله گراس هاپرز، تنها تغییر ترکیب تیم ملی ژاپن توسط هایمه موریاسو در جریان تساوی 1-1 با اروگوئه در بازی دوستانه چند روز پیش است. در واقع سرمربی موفق تیم ملی ژاپن در این دیدار تدارکاتی از بازیکنانی استفاده کرد که همگی در جام جهانی 2022 حضور داشته و در ترکیب تیم هایمه موریاسو قرار می‌گرفتند. البته اغلب بازیکنان تیم ملی ژاپن سن و سال چندانی ندارند و عجیب نیست که این سرمربی از همین نسل بازیکنان خود برای کسب موفقیت در جام ملت‌های پیش رو نیز استفاده کند.

1776078

تیم ملی عربستان: رنار به دنبال تغییرات بزرگ
در ترکیب اصلی عربستان برابر ونزوئلا بازیکنانی مانند احمد شراحیلی مدافع باتجربه الهلال، معتب الحربی مدافع 23 ساله الشباب، حسین القحطانی هافبک 28 ساله الشباب، عبدالرحمان غریب وینگر جوان النصر و هارون کامارا، مهاجم 25 ساله الاتحاد حضور پیدا کردند که این بازیکن در لیست اصلی هروه رنار برای جام جهانی جایی در ترکیب نداشتند و این نشان می‌دهد این سرمربی قصد دارد ترکیب خود را برای جام ملت‌های آسیا به شدت متحول کند. البته شکست مقابل ونزوئلا با نتیجه 1-2 باعث افزایش انتقادات نسبت به عملکرد هروه رنار در رسانه‌های عربستانی و هواداران فوتبال در این کشور شده و این سرمربی که بعد از برتری تیمش مقابل آرژانتین در اولین بازی جام جهانی در اوج قرار داشت، حالا شرایط چندان خوبی روی نیمکت تیمش ندارد.

1835382

تیم ملی کره جنوبی: بگذارید کلینزمن برسد
تیم ملی کره جنوبی که به دشواری از گروه خود در جام جهانی موفق به صعود شده و البته در یک هشتم شکست سختی مقابل برزیل خورد، تغییرات گسترده‌ای در کادر فنی داشت و بعد از چند سال با پائولو بنتو، با این سرمربی پرتغالی خداحافظی کرد. همین چند هفته قبل بود که یورگن کلینزمن، سرمربی مشهور آلمانی به جای بنتو روی نیمکت تیم ملی کره جنوبی حضور پیدا کرد. آن‌ها در اولین گام برابر تیم ملی کلمبیا در دیداری دوستانه به تساوی 2-2 رضایت دادند و با توجه به اینکه کلینزمن تازه چند روز است کار خود را آغاز کرده و البته سابقه فعالیت در کره جنوبی و آسیا را نداشته، عجیب نبود که تمام بازیکنان حاضر در ترکیب او در این بازی، همان لیست این تیم در جام جهانی باشند.

1835370

تیم ملی استرالیا: باتجربه‌ها ریسک نمی‌کنند
روی نیمکت تیم ملی استرالیا نیز بعد از جام جهانی تغییر خاصی ایجاد نشد و گراهام آرنولد، سرمربی باتجربه این تیم همچنان در سمت هدایت این تیم باقی ماند. آن‌ها که بعد از قبول شکست مقابل فرانسه حتی به یک هشتم نیز راه یافتند، در نهایت با ارائه نمایشی شایسته مقابل آرژانتین مغلوب شده و با تورنمنت وداع کردند. تیم ملی استرالیا در اولین بازی خود بعد از جام جهانی با نتیجه درخشان 1-3 از سد اکوادور گذشته و گراهام آرنولد به همان تیم قبلی خود اعتماد کرد.

ورود آیدان اونیل هافیک 24 ساله تیم ملبورن سیتی به ترکیب اصلی تیم ملی استرالیا، تنها تغییر این تیم نسبت به جام جهانی بوده است.

1835371

تیم ملی قطر: کی‌روش هنوز استارت نزده
بعد از حذف زودهنگام از جام جهانی و جدایی فلیکس سانچز، کارلوس کی‌روش، سرمربی سابق تیم ملی ایران به جای او روی نیمکت میزبان جام ملت‌های آسیا قرار گرفت. هنوز تیم ملی قطر برنامه‌ای برای بازی تدارکاتی نداشته و کارلوس کی‌روش هنوز لیستی برای بازیکنان مورد نظر خود در مسابقات پیش رو منتشر نکرده است.

1805536

دیدگاه‌ها