کد خبر : 1897636 | 06 فروردين 1402 ساعت 20:38 | 67.5K بازدید | 9 دیدگاه

ساحلی‌بازان، دومین تیم پرافتخار قاره کهن

تیم ملی ایران رکوردها را در آسیا جابه‌جا کرد!

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با قهرمانی در جام ملت‌های آسیا، رکوردهایی را جابه‌جا کرد.

تیم ملی ایران رکوردها را در آسیا جابه‌جا کرد!

به گزارش “ورزش سه” ساعاتی پیش اولین جام قهرمانی آسیا در سال ۱۴۰۲ را تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با پیروزی برابر ژاپن بالای سر برد. قهرمانی‌ای که چندین رکوردشکنی را به همراه داشت و به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

*رقابت‌های فوتبال ساحلی آسیا، ۱۷ سال پیش و از سال ۲۰۰۶ تاسیس شد. این رقابت‌ها مقدماتی حضور در جام جهانی بر اساس سهمیه‌های مصوب فوتبال ساحلی آسیا محسوب می‌شود.

*تیم ملی فوتبال ساحلی ژاپن پرافتخارترین تیم این رقابت‌هاست که توانسته سه قهرمانی و پنج نایب قهرمانی کسب کند و هشت بار در فینال رقابت‌ها حضور داشته باشد. ژاپنی‌ها یک مرتبه نیز سوم شده‌اند.

*تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با ۳ قهرمانی و پنج مقام سومی، دومین تیم پرافتخار آسیاست. تیم ملی فوتبال ساحلی ایران، هر مرتبه به فینال صعود کرده، موفق شده مقام قهرمانی را به دست آورد و هیچگاه در فینال بازنده نبوده است. با پیروزی امروز برابر ژاپن نیز شاگردان نادری به ۳ برد از ۳ فینال رسیدند.

*پس از ژاپن و ایران تیم ملی فوتبال ساحلی امارات با دو قهرمانی و دو نایب قهرمانی، تیم سوم پرافتخار آسیاست. اماراتی‌ها هم یک بار سوم شده‌اند.

*پس از امارات، عمان با یک قهرمانی، یک نایب قهرمانی و دو مقام سومی در رده چهارم است و تیم ملی فوتبال ساحلی بحرین با یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی در رده پنجم قرار دارد.

*در بین تیم‌های آسیایی راه یافته به جام جهانی فوتبال ساحلی، ژاپن با یک نایب قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۱ روسیه و دو مقام چهارمی در جام های جهانی ۲۰۰۵ برزیل و ۲۰۱۹ پاراگوئه بهترین عملکرد را داشته و تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با یک مقام سومی در جام جهانی ۲۰۱۷ دومین تیم پرافتخار آسیا در این مسابقات است.

1835822

دیدگاه‌ها