کد خبر : 1897650 | 07 فروردين 1402 ساعت 03:00 | 22.9K بازدید | 1 دیدگاه

اسم من انگین است

سرمربی حریف ایران، از علی دایی تا اولونگا!

بازگشت انگین فیرات به ورزشگاه آزادی، خاطرات تلخ و شیرین زیادی را تداعی خواهد کرد.

سرمربی حریف ایران، از علی دایی تا اولونگا!

به گزارش "ورزش سه"، دومین بازی دوستانه ایران در سال ۱۴۰۲ برابر کنیا، برای گروهی از فوتبال‌دوستان ایرانی یادآور سال‌های نه‌چندان دور خواهد بود.

انگین فیرات، سرمربی ترک‌تبار تیم ملی کنیا که با این تیم بار دیگر به ایران آمده، نامی آشنا برای دنبال‌کنندگان فوتبال ایران در نیمه دوم دهه هشتاد و اوایل دهه ۹۰ است.

1835871
شروع کار فیرات در ایران با پذیرش هدایت سایپا رقم خورد که با آخرین فصل دوران بازی علی دایی همزمان شد.

فیرات که به‌عنوان مربی به سایپا آمده بود، خیلی زود از جمع این تیم جدا شد؛ اما سال بعد دوباره به فوتبال ایران بازگشت و این‌بار به‌عنوان دستیار به‌همراه علی دایی روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران نشست.

حضور او در اردوهای تیم ملی باعث شد تا بازیکنان سپاهانی حاضر در اردو از او نزد محمدرضا ساکت، مدیرعامل وقت سپاهان تعریف و تمجید کنند تا مدیرعامل سپاهان خیلی زود تشریفات حضور این مربی ترک را روی نیمکت تیم بزرگسالان سپاهان به‌عنوان نفر اول کادر فنی فراهم کند.

1835874
فیرات که در سپاهان با مجید بصیرت کار کرده بود، از این بازیکن سابق سپاهان به‌عنوان کمک خود در دومین مقطع حضور روی نیمکت سایپا استفاده کرد.

با این حال، نتایج این سرمربی در سپاهان خیلی باب میل مدیران این باشگاه نبود تا از این سمت برکنار شود.

فیرات بعد از این موضوع نزدیک به دو سال دور از فوتبال بود تا این‌که تیم دسته‌یکی گسترش فولاد تبریز این چهره را برای سه ماه به ایران بیاورد.

1835873
فیرات در لیگ سیزدهم در تقابل با پرسپولیس علی دایی، برابر همکار خود در تیم ملی، روی نیمکت سایپا نشست.

فیرات بعد از جدایی از گسترش مجدداً نزدیک به دو سال از فوتبال دور بود و دوباره مارکت فوتبال ایران این سرمربی را به بورس برگرداند و او این‌بار هدایت سایپا را برعهده گرفت و در لیگ سیزدهم روی نیمکت این تیم نشست.

بعد از این مقطع، دوران سرمربیگری فیرات به پایان رسید و او چهار سال به‌عنوان معاون ورزشی در کارابوک‌اسپور ترکیه، دالاس‌سیتی امریکا و والازنیا آلبانی مشغول به کار شد تا این‌که در سال ۲۰۱۹ هدایت تیم ملی مولداوی را برعهده گرفت.

1835872

او بیش از ۴۰۰ روز روی نیمکت تیم ملی این کشور نشست تا این‌که با پیشنهاد کنیا به چهارمین قاره مختلف جهان برای مربیگری رفت و هدایت این تیم را پذیرفت و در این مدت طی چهار بازی، دو بار با این تیم طعم شکست را چشیده و یک بار هم پیروز شده است.

از این رو، بازگشت این مربی به ایران بعد از سال‌ها حضور در فوتبال کشورمان، می‌تواند یکی از جذابیت‌های بازی سه‌شنبه‌شب ایران - کنیا باشد.

دیدگاه‌ها